HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Akkelis Audio - Butikspremiär
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/03 :  16:01:05  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Efter månader av hårt arbete där utvecklingen gått gammalt stök till fullkomligt kaos har det nu alltmer börjat växa fram en butik som blir precis som jag velat ha den. Jag är snart redo att öppna dörrarna för allmänheten så ni kan redan nu börja planera vad ni i Göteborg med omnejd kan göra lördagen den 29:e september, ni kan gå på Akkelis Audios butikspremiär.



Lördagen den 29:e klockan 10:30 öppnar butiken för första gången.
Två lyssningsrum kommer att finnas, tonvikten i butiken kommer även framöver att vara rörelektronik men transistoralternativ finns. Signalkällor kommer att finnas både för dom som gillar digitala och analoga sådana.
Förhoppningsvis hinner jag få alla leveranser så att jag kan visa produkter som inte tidigare funnits i Sverige men som har väldigt gott rykte utomlands.



Välkomna.



www.akkelisaudio.com

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/09/03 :  16:13:14  Show Profile Send ninja a Private Message
Grattis!!


Får vi reda på adressen nu


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/09/03 :  16:47:43  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Kul och lycka till med butiken, Stefan!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/03 :  18:58:33  Show Profile Send mayro a Private Message


vad roligt

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2007/09/03 :  20:43:18  Show Profile Send kme a Private Message
Stefan, undrar om inte du är den förste som har vardagsrummets interiör i din butik. En eloge till dig Stefan riktigt trevligt med andra ord här kan alla kunder känna sig riktigt hemma.
Mvh kme

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU

Edited by - kme on 2007/09/03 20:46:10
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/03 :  22:25:02  Show Profile Send FBK a Private Message
Roligt Stefan.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/09/03 :  23:22:14  Show Profile Send f95toli a Private Message
Ev. ska jag till Göteborg om någon månad eller så (jobb). I så fall ska jag nog se om jag kan komma förbi.
Det ser trevligt ut
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/04 :  20:38:53  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Tack "kme" och ni övriga. Min "vision" är att det skall vara som att komma in i ett vardagsrum mer än i en dedikerad, specialbyggd affär. Visst är det oerhört coolt med rum som är fullt optimerade för lyssning men tyvärr är det få förunnat att kunna göra så hemma. Min förhoppning är att jag i butiken skall kunna visa hifi i hemmamiljö men att det också skall låta bra.

Att hitta ta sig till butiken är lätt, p-platser finn sutanför, buss 62 stannar 10 meter bort och spårvagn 1 och 3 stannar 200 meter bort.



Då ni besöker butiken kan ni samtidigt besöka grannen, Mr D & CO:s skivaffär. Här finns mängder av begagnad vinyl och cd att köpa, många fynd till bra priser utlovas.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/09/04 :  21:04:13  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej Stefan

Jag var förbi idag och kikade runt halv fyra ingen hemma

Ska bli trevligt att komma förbi en annan dag!

Mvh Anders.s
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/09/05 :  21:18:28  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Råkade titta söderöver... Du är inte rädd för tjuvar...?

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/09/05 :  21:19:19  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Fast jag kom på... det kanske räcker med hemförsäkring för dig...

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/09/05 :  21:49:43  Show Profile Send govinda a Private Message
quote:
Råkade titta söderöver... Du är inte rädd för tjuvar...?
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/09/06 :  07:47:57  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
ulfsan: Dom tjuvarna sitter ju redan inne. Och när de väl kommer ut är de ju vårdade till otjyvnad...

Tyvärr kommer jag inte till Göteborg så ofta att att jag vet när jag kan planera in ett besök. Men Akkelis står definitvt på att-göra-listan när jag kommer...

/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/07 :  06:20:25  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Härlanda Fängelse är numera stadsdelsförvaltning, ungdomsgård, bostadsrätter och så skall det bli ett kulturhus, inga banditer kvar. Om nu bovar funnits i kvarteret så har butiken så mycket galler, gallergrindar och larm att det antagligen är svårare att bryta sig in än det vara att rymma

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/22 :  14:12:53  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Tiden rullar snabbt fram och tidpunkten för Akkelis Audios butikspremiär närmar sig.



En smygpremiär avklarades den 21:a för gamla hifivänner. Fina blommor mottogs som present och hyllorna börjar bli fyllda.




Ek, krom och rör är en trevlig kombination som väl speglar grundkonceptet i butiken.



En vecka kvar nu, välkomna nästa lördag.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/26 :  06:44:05  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Tre dagars väntan kvar, sedan öppnas dörrarna. Då ni ser detta skyltfönster vet ni att ni kommit rätt.



Idag kommer två leveranser av produkter. Två av dessa har aldrig setts i Sverige tidigare och dom andra kan vara Sverigepremiär, men är alldeles säkert Göteborgspremiär.

Välkomna.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/28 :  22:10:29  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Nu är det drygt 12 timmar kvar till premiäröppningen. Butiken är städad, godis inhandlat.
Slutet av veckan har varit spännande, nya produkter har ramlat in i rasande fart. Nyfiken på vad? kom och titta



10:30 till 16:00 är det öppet imorgon, lördagen den 29:e september.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/28 :  22:14:32  Show Profile Send Vox a Private Message
Vilka öppettider gäller för butiken?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2007/09/29 :  16:24:36  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Då var premiären avklarad. Tack till alla som kom under dagen, ni blev till slut nästan 50 stycken.

Öppettiderna kommer att vara torsdagar 13-19 och fredagar 13-18.

Välkomna

StefanB

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/09/29 :  18:36:34  Show Profile Send plind a Private Message
Lite premiärbilder














Anders S som vanligt på språng

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/09/29 :  18:41:35  Show Profile Send plind a Private Message














Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/29 :  18:51:20  Show Profile Send Vox a Private Message
Vad är det här för stridsvagnar?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/09/29 :  19:04:46  Show Profile Send plind a Private Message
AMR ; 35kg rörbestyckad cd-spelare med matchande förstärkare
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/29 :  19:27:22  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
AMR ; 35kg rörbestyckad cd-spelare med matchande förstärkare

I vilken prisklass ligger dessa?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/09/29 :  19:39:54  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Det ser verkligen trevligt ut, och med ett intressant sortiment.
Måste kika in när man kommer till Gbg.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/29 :  19:44:33  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Öppettiderna kommer att vara torsdagar 13-19 och fredagar 13-18.


Stefan, varför inte även på lördagar? Lördagsöppet skulle underlätta för oss som inte har möjlighet att komma till Gbg annat än på helgerna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000