HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Förkyld :-(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  00:10:21  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Nån som har tips på hur man blir av med en förkylning lite snabbare än vad som är vanligt
Måste vara frisk senast onsdag morron.

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/01 :  00:27:59  Show Profile Send B-200 a Private Message
ingefära och citron te med honung i

hälften av varje tesort. drick minst 1 liter om dagen och bädda ner dig.

Det är det bästa tipset jag har.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  00:41:16  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Har frågat en väldig massa människor idag och de flesta rekomenderar whisky Har
provat och det fungerar inte särskilt bra Äckligaste förslaget var nog whisky med
en ipressad vitlöksklyfta . Det har jag inte provat
Mycket vätska och sängläge är nog det som låter mest lovande så här långt. Fick även
förslag på avkok av ingefära så det blir andra gången jag hör det ikväll.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/09/01 :  09:05:27  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag trycker mycket c-vitamin tabletter. Det känns bättre... :) Mycket mat och mycket vila. Sen är man snart på gång igen.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/09/01 :  09:22:03  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Dahlberg:

Oavsett vad du gör så tar förkylningen en knapp vecka om den är "normal".

Du kan dock förlänga den med alkohol, för lite sömn, genom att försöka jobba som vanligt, bli kall mm mm.

Echinagard hjälper något om man är snabb när förkylningen bryter ut (bevisat i studier) men effekten är inte speciellt stor. På Onsdag är du förmodligen i ganska bra skick om du bara tar det piano, håller dig normalvarm och kikar på film

mvh
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2007/09/01 :  16:39:10  Show Profile Send traveller a Private Message
Jag har haft förkylning i över tre veckor men dum som jag är tränar jag fotboll, spelar matcher och dricker alkohol. Den sitter fortfarande i och just nu sitter jag och dricker öl.
Min förkylning har försvunnit för att sedan kommma tillbaka flera gånger så fort jag motionerar, så mitt tips är att bara ta det lugnt och vila så går det säkert över fort. Var inte lika dum som jag.

» Min anläggning
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  17:15:58  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Jag tar nog och bäddar ner mig tills på tisdag
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/09/01 :  17:56:01  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Man kan vända på världen:

Njut av sjukdommen - låt den ta sin tid!
När jag blir frisk efter en förkylning brukar iaf jag känna mig väldigt extra laddad och "på att"!

Krya på sig!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  19:54:49  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Nja, jag skall opereras och jag kan inte låta den ta sin tid. Måste vara infektionsfri till operationen på onsdag.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/09/01 :  20:37:30  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Jag sållar mig till wiskyskaran,En stor wisky i kombination med ett riktigt hett bad o därefter sängläge.
Ordinerat av en doktor jag kände lite off the record.

Lycka till med operationen!

P

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/09/01 :  20:47:52  Show Profile Send ztenlund a Private Message
NEJ, ingen kommer bli friskare av alkoholhaltiga drycker och dessutom hör diskussioner därom inte hemma på forumet!

HiFiConsult gjorde däremot ett mycket vettigt inlägg. Det finns inget sätt att i någon betydande omfattning förkorta en förkylning. Däremot finns det ett flertal sätt att göra det motsatta, vilket gäller alla typer av infektioner. Lugn, vila och att äta vettigt är det enda som gäller. Att dricka någonting varmt, te exempelvis, kan göra att det känns något bättre för stunden om skallen känns som den är full med rockwool.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/09/01 :  20:52:25  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Sömn och mycket vätska är det som hjälper. Lindra besvären med typ Alvedon (paracetamol) eller Magnecyl (acetylsalicylsyra). Gärna C-vitamin, men jag vet inte om det påskyndar tillfrisknandet.

Whisky är ju annars det trevligaste sättet att åtgärda en förkylning. Det är emellertid - viket flera redan påpekat - totalt verkningslöst.

Krya på dig!
Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2007/09/01 :  21:17:19  Show Profile Send Saro a Private Message
jo när man är lika gammal som dig blir imunförsvaret sämre ^^
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  21:59:21  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Sa smeden som kommer att vara slut innan tretti
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  22:00:06  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Filmtajm tills på tisdag
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2007/09/01 :  22:04:28  Show Profile Send Saro a Private Message
tsss..
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/09/01 :  22:42:13  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag undrar om det inte är datorvirus du drabbats av.
Jag började nämligen också känna mig förkyld idag på eftermiddagen efter att jag läst ditt inlägg och nu har jag ont i halsen, huvudet och känner mig allmänt dålig.

Du smittar din bov¨



Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/01 :  23:30:47  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/03 :  10:41:42  Show Profile Send denada a Private Message
Hmmmm jag röstar alltid på skotskt lantvin det kanske inte bo(o)tar men man blir gladare och det är roligare att vara förkyld...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/09/03 :  11:31:35  Show Profile
Ett stort glas Laphroaig, det botar det mesta.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/03 :  12:52:02  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Fortfarande inte kry men på bättringsvägen Jag tror att vi kan skippa whiskyreklamen, det funkar inte
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2007/09/03 :  17:43:50  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Men förstår du inte att du måste hålla dig från forumet när du är sjuk. Nu har du ju smittat mig!

Rätt kass känner man sig just nu

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/04 :  19:11:19  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Tydligen tillräckligt mycket på bättringsvägen för att kunna opereras
Ledsen om jag har smittat någon
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/09/04 :  19:26:38  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Är det operationsdax i morgon då?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/09/04 :  20:28:40  Show Profile Send acebowler a Private Message
för att punktera alkoholtipset så måste man upp i minst 85-90%ig sprit för att få någon som helst bakeriedödande effekt...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/09/04 :  20:49:13  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Och då dödas inte bara de "onda" små krypen...

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000