HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Police skivor och även Sting skivor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/08/30 :  14:07:52  Show Profile Send FBK a Private Message
Har funderingar på att köpa någon Police och kanske Sting skiva då de tillhörde mina favoriter i ungdomen. Men sedan är det där med ljudkvaliten som jag undrar över.

Har denna som är släpptes -97 (övre bilden) men som tyvärr har riktigt dåligt ljud.

Undrar hur ljud kvaliten är på den här nya som släpptes i somras?

Och vilka av de gammla albumen har okej ljudkvalite, eller är allt lika kasst som på den ifrån -97?
I ungdomen så lyssnades det på vinyl, men nu är det ju CD som gäller eller hur alla vinylvännerMen det är alltså ljudkvaliten på CD skivorna som jag undrar över då jag inte spelar vinyl.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/08/30 :  14:17:15  Show Profile Send Ayn a Private Message
Sting - "The Soul Cages" är en fantastiskt bra skiva som är inspelad med QSound, och har lite kul effekter med ljud som kommer från alla möjliga ställen i rummet

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/08/30 :  16:58:03  Show Profile Send hal a Private Message
Instämmer med Ayn, det är en bra skiva.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/08/30 :  17:10:54  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ljudkvaliteten är enligt mina öron mycket bra på de studioskivor (The Police) som släpptes remastrade 2003 samt på den 2-CD samling (The Police) som släpptes i år.

Stings egna skivor är jag inte så förtjust i, ganska tråkig som soloartist jämfört med Police. Samlingen "Fields Of Gold - Best Of 1984-94" har dock flera bra låtar och dessutom bra ljud.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/08/30 17:14:06
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/03 :  22:27:54  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack för infon och tipsen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/04 :  06:59:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ten Summoner's Tales är en av mina favoriter (tror den finns som SACD ,för desom önskar sånt)
Nu är den billig på CDon.


http://www.cdon.com/main.phtml?prod=39934&nav=4115&navroot=902&page=product

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/04 :  08:41:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Den är bra!

Nothing like the sun är också bra. Och liven All this time.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/04 :  08:51:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Undrar hur ljud kvaliten är på den här nya som släpptes i somras?

http://wm09.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:0cfexqwrldde
Ljudkvaliteten är sisådär tycker jag, alltför närmickat.
Den innehåller tolkningar av John Dowland (15-1600-tal) klassisk gitarr och sång.
Utgiven på Deutsche Grammophon.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/04 :  10:48:09  Show Profile Send FBK a Private Message
Ten Summoner's Tales verkar bra Zalveså den ska inhandlas.
quote:
http://wm09.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:0cfexqwrldde
Ljudkvaliteten är sisådär tycker jag, alltför närmickat.
Den innehåller tolkningar av John Dowland (15-1600-tal) klassisk gitarr och sång.
Utgiven på Deutsche Grammophon.

Jag menade senaste The Police skivan i mitt första inlägg Bernt. Den du länkade ,The Journey and the Labyrinth var inte riktigt i min smak, men tack ändå för tipset.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/04 :  11:20:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Ten Summoner's Tales & och senaste The Police(2-CD samling)kommer i lådan om några dagar

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/09/04 :  16:02:34  Show Profile Send rolnor a Private Message
En kul samlings-"box"-"bok" som jag köpte för ett antal år sedan är
The Police, Message in a box: The complete recordings.
Där finns en del tidiga inspelningar med lite "punk" samt både studio och live-inspelningar av många av deras hits.Finns även en bok med som berättar lite historia, snygg sak!! Ljudkvalitèn på dom tidiga inspelningarna är rätt usel, men det är lite charmigt också, tycker jag.

rolnor

Edited by - rolnor on 2007/09/04 16:03:49
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2007/09/05 :  10:30:50  Show Profile Send Fyhr a Private Message
Syncronicity kan man väl inte vara utan?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/05 :  11:58:57  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Ljudkvaliteten är enligt mina öron mycket bra på de studioskivor (The Police) som släpptes remastrade 2003 samt på den 2-CD samling (The Police) som släpptes i år.

Förstår vad du menar matte, men är det någon liten skillnad på hur ljudet är på de remastrade ifrån 2003 jämfört med samlingen som släpptes i år?.
Kan ju direkt säga att på samlingen ifrån i år så är ljudet "mycket" bättre än på den Sting&The Police ifrån -97, det är stenklart! Men ändå så får den bara okej ljudmässigt av mig då den nyaste samlingen har loudness karaktär på ljudet med en viss höjning av diskant och bas och en viss burkighet i ljudet på många låtar. Detta märks tydligt när man jämför emot Stings Ten Summoner's Tales som har ett klart bättre och mer balanserat ljud och som för övrigt är en riktigt bra skiva! Tack för tipset Zalve!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/05 :  12:10:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tacka Mattias, (Som vanligt)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/09/05 :  16:52:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Förstår vad du menar matte, men är det någon liten skillnad på hur ljudet är på de remastrade ifrån 2003 jämfört med samlingen som släpptes i år?.
Kan ju direkt säga att på samlingen ifrån i år så är ljudet "mycket" bättre än på den Sting&The Police ifrån -97, det är stenklart! Men ändå så får den bara okej ljudmässigt av mig då den nyaste samlingen har loudness karaktär på ljudet med en viss höjning av diskant och bas och en viss burkighet i ljudet på många låtar


Ingen aning, har inte jämfört dem, men jag tycker att ljudet är bra på samlingen från i år och har inte märkt någon loudness eller burkighet direkt, Har å andra sidan inte jämfört med den där soloplattan av Sting heller.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/05 :  22:40:24  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Ingen aning, har inte jämfört dem, men jag tycker att ljudet är bra på samlingen från i år och har inte märkt någon loudness eller burkighet direkt, Har å andra sidan inte jämfört med den där soloplattan av Sting heller.
Okej! Men jag rekomenderar verkligen dig att lyssna på Stings Ten Summoner's Tales då den är riktigt bra
quote:
Tacka Mattias, (Som vanligt)

Ska jag göra!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2007/09/06 :  19:41:29  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Jag brukar använda Stings Mercury falling som är både musikaliskt samt ljudmässigt kanon bra skiva när jag demar studiomonitorer.
The hounds of winter är en riktigt bra låt m.fl.

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2007/09/06 19:42:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000