HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Håll er borta från efterkrav !! *fortsättning*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/29 :  08:00:37  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Vi har en annan rutin för betalningspåminnelse.

Vid midnatt bultar man på dörren, iklädd svart huva och en tänd fackla

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/08/29 :  08:07:44  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:
Vi har en annan rutin för betalningspåminnelse.

Vid midnatt bultar man på dörren, iklädd svart huva och en tänd fackla


....men det är lååångt till Umeå....framförallt om man sitter med huva och fackla hela vägen dit

Artphotography
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/08/29 :  08:13:34  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Den där killen kommer att lura fel kille en dag och då skall han vara glad om han kommer helskinnad ifrån det hela. Tror han att folk han lurar inte hittar honom bara för att han är i andra änden av Sverige (jag är i skåne) där har han fel. Igentligen borde det finnas en svart lista över idioter som lurar andra i hifivärlden så att andra inte blir blåsta som ren konsumentupplysning.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  11:42:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Håller man på med fuffens så slår det tillbaka nångång o den smällen kan vara ganska hård ! Bara för att man gör upp affärer över nätet så är man knappast anonym.

Många kanske drar sig för att nämna att dom har blivit lurade vilket kan vara skämligt. Men denna Skåning accepterar inte skojare för rätt ska vara rätt! Har man sen en lång fight med ett försäkringsbolag i ryggen som man gick vinnande ur så vet man vilka kanaler man ska gå igenom.

I Akkelis fall så ska även den ränta som Stefan har på på förfallna betalningar räknas in. Det kan bli dyrt att lura fel person !


Om nån behöver hjälp med hur man gör för att få tillbaka sina pengar kan gärna skicka ett Pm. Jag har som sakt en nära släkting som jobbar på fogden så jag kan fixa fram det mesta i info. Ring gärna det kontor som finns närmast för info med, dom är inte så hemska som många tror



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/29 :  13:04:00  Show Profile
Kan du få tillbaka mina ~1500 vore jag väldans glad :D

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  14:42:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Du kan ju kolla hur hans konto hos fogden ser ut

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/08/29 :  15:31:56  Show Profile Send The Leafs a Private Message
quote:
För att varna andra utan att hänga ut alltför mycket skickade jag grejerna till:

Stereo Centrum AB
Bigarråvägen
Umeå



Lite intressant faktiskt. Jag har ALDRIG hört talas om Stereo Centrum AB trots att jag har bot mer eller mindre hela mitt liv i Umeå och haft HiFi-intresse minst lika länge.

Det skulle iofs kunna vara nån liten obskyr amatörimporterare, men de brukar väl sällan satsa pengar till aktiekapital i ett AB? Tvivlar på att företaget existerar alls.

Bigarråvägen är dessutom en adress i en stadsdel i utkanten av Umeå där jag har mkt svårt att tänka mig att det finns eller har funnits någon butikslokal eller liknande. Mest hus och radhus i denna stadsdel.

Nä detta är nog någon amatörskurk som opererar hemifrån utan några planer på att göra rätt för sig tyvärr. Han kanske skulle må bra av ett besök av Dragan och Sergej....
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/29 :  15:43:19  Show Profile
Johan, kolla pm. Kommentera gärna i tråden sen

Skulle gärna ta emot hjälp att fylla i en sån blankett också, jäkla byråkratipapper... rena rappakaljan.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2007/08/29 15:54:12
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  15:55:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Lite intressant faktiskt. Jag har ALDRIG hört talas om Stereo Centrum AB trots att jag har bot mer eller mindre hela mitt liv i Umeå och haft HiFi-intresse minst lika länge.

Det skulle iofs kunna vara nån liten obskyr amatörimporterare, men de brukar väl sällan satsa pengar till aktiekapital i ett AB? Tvivlar på att företaget existerar alls.

Bigarråvägen är dessutom en adress i en stadsdel i utkanten av Umeå där jag har mkt svårt att tänka mig att det finns eller har funnits någon butikslokal eller liknande. Mest hus och radhus i denna stadsdel.

Nä detta är nog någon amatörskurk som opererar hemifrån utan några planer på att göra rätt för sig tyvärr. Han kanske skulle må bra av ett besök av Dragan och Sergej


Bolaget finns inte på riktigt utan används för att lura folk.
Ganska utstuderat som borde falla under brottsbalken som bedrägeri eller stöld !

Martin
Vad säger man, tur att det inte rörde sig om mer pengar !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/29 :  15:59:50  Show Profile
Här kan ni köpa en mobiltelefon av samma gubbe... http://www.blocket.se/vi/12661500.htm?ca=23_6_s

Han figurerar ALLTID med några annonser konstant på blocket, funderar hur många han lurar egentligen.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  16:15:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Antagligen på tok för många
Borde han inte gå att stoppa via blocket ?
eller deras regler tittar inte på gamla synder tills nån på blocket blir lurad ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/08/29 16:16:29
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  17:49:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Martin

Kolla hans nalle nr på Eniro o se vart du hamnar !?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/08/29 :  18:05:08  Show Profile Send Marc a Private Message
Men jag fattar inte en sak...vad tjänar han på att säga att han vill köpa nåt på efterkrav som han sen inte hämtar ut En bluff som inte ger bluffaren någon som helst vinning verkar ju konstigt.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be

Edited by - Marc on 2007/08/29 18:06:02
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  18:08:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
jag har också tänkt på det. Det enda lurendrejeriet där fanns var att hade jag använt hans kund nr på bussgods så hade efterkravet betalts ut till han själv och jag hade inte fått några pengar alls.

Men visst det kan ha varit ärligt menat från början så jag vill inte spekulera i det

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/08/29 :  19:32:49  Show Profile Send OcA a Private Message
Kan ju helt enkelt vara som så att han fått kalla fötter eller order från högre ort om att han inte ska inhandla några varor. Sedan är han så feg att han inte vågar höra av sig och berätta... Myntet har ju ofta två sidor...

Hade det varit ett "riktigt" bedrägeri borde han väl kanske ha backat redan när du inte ville använda hans Bussgods konto?

Å andra sidan tjänar det inget i att spekulera... Ville bara belysa att det kan finnas andra orsaker till köparens handlingar än rent oärliga och "olagliga"...

Hursom verkar det ju kunna lösa sig! Hade det varit en helt reko kille hade han givetvis stått för returfrakten om han nu fått kalla fötter eller av andra orsaker ej hade möjlighet att hämta ut maskinerna.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  19:43:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Hade det varit ett "riktigt" bedrägeri borde han väl kanske ha backat redan när du inte ville använda hans Bussgods konto?



Det nämde jag aldrig för han om jag minns det hela rätt. Jag tror att man kan se om ens konto har nyttjats på bussgods sida.
Men som du säger det är inte lönt att spekulera i sånt man inte vet.
Sätts pengarna in så saken utagerad från min sida

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/08/29 :  20:42:59  Show Profile Send ulfsan a Private Message
En stilla undran; Hur kan ni hålla på att handla hifiprylar via Blocket när vi har så mycket bra folk här att köpa av/sälja till på detta forum, Hifimagasinet eller t ex danska Hifi4all (m fl seriösa forum). Jag har begränsat mig till att handla via dessa forum och har aldrig blivit lurad (eller lurat någon).

Bedragare på internet (rent allmänt) dräller det ju av, så det är väl inte så konstigt om man råkar ut för en sådan om man inte är tillräckligt vaksam och försiktig.... och det handlar ju i vårt fall om oftast ganska dyra kapitalvaror som lämpar sig väl för bedrägeriförsök...

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/29 :  20:56:41  Show Profile
Ett enkelt svar att det är några miljoner fler som tittar på blocket. Att få något sålt här är inte lätt om man inte tokdumpar priset.
Jag känner många som är intresserade av hifi som inte är med eller läser på några som helst forum

Bra att handla på forum men sämre att sälja.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  22:02:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Jag har begränsat mig till att handla via dessa forum och har aldrig blivit lurad (eller lurat någon).


Håller mig borta från blocket, den här köparen har hittat min annons på HF Mag eller här.
Och vad hjälpte det ?

Blocket har tex Internet girot som ska fungera riktigt bra för dom som nu handlar där

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/08/29 :  23:18:07  Show Profile Send ulfsan a Private Message
quote:
den här köparen har hittat min annons på HF Mag
Jo, HF Mag kan nog vara på gränsen... där finns en del "lustigkurrar" ibland... Men om man handlar från/säljer till reg medlemmar (som reg medlem själv) på "riktiga forum", så är det ju en bra början vad gäller att få ett bra avslut... (min erfarenhet )

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/29 :  23:41:31  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
håller med fullständigt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/08/30 :  00:53:58  Show Profile Send edison a Private Message
Hoppas de löser sej te slut...verkar ju så iaf.


Tur jag aldrig haft strul men vare sej sälj eller köp av 'nätfolk', eller förr om åren, med telefonpajsare.Alltid funkat bra...både frakt å betalning.
"Värsta" var väl när jag fick en tuner MKT tunt packad i en "postens egen kartong" men den överlevde lyckligvis...
----------------------

Men (vem det nu var) att ens skämta(?) om att blanda in MC-gangstrar det fattar jag ärligt talat inte...

Såna ska inte ges ens sån respekt att dom kan anlitas av hederligt folk, ÄVEN om det är i ett schysst syfte...

Den "branschen" är ju ohederlig i sej själv, så varför dra in såna?
Hoppas de bara var ett skämt...


Just my view



SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/08/30 01:09:40
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/30 :  00:58:42  Show Profile
Tacka vet jag http://www.balticinkasso.com/ .. dom skulle jag anlita om det rörde sig om en större summa.

quote:
Det finns två sätt som vi kan hjälpa dig med att få svåra kunder att betala.

1. Vid lättare fall räcker det ofta med att bara nämna vårt namn. Då kan du mot en förhållandevis låg avgift få använda vår stämpel som ser ut ungefär så här:



Du stämplar den alltså på din faktura/påminnelse/kravbrev. Bara detta brukar öka betalningsviljan högst markant. Mera info om priser och villkor får du genom att läsa avtal 1.

2. Vid svåra fall kan Du överlåta fordran till oss, så driver vi in den mot en tariff på mellan 25 och 50 % av influtet belopp, beroende på svårighetsgraden. Vi skriver då avtal 2 mellan dig och oss om överlåtelsen. Detta är gratis. Det innebär att om vi inte lyckas, så kostar det alltså ingenting för dig. Du har alltså inget att förlora, men mycket att vinna. Om vi inte lyckats inom 90 eller 180 dagar (välj själv), så återgår fordran till dig eller omförhandlas. Mera info om detta får du genom att läsa avtal 2.



admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2007/08/30 :  09:35:27  Show Profile Send tommypeters a Private Message
quote:
En stilla undran; Hur kan ni hålla på att handla hifiprylar via Blocket när vi har så mycket bra folk här att köpa av/sälja till på detta forum, Hifimagasinet eller t ex danska Hifi4all (m fl seriösa forum). Jag har begränsat mig till att handla via dessa forum och har aldrig blivit lurad (eller lurat någon).

Man är inte säker någonstans, inklusive forum. Det inkluderar en moderator på MinHembio Forum...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/08/30 :  13:20:43  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Man är inte säker någonstans, inklusive forum. Det inkluderar en moderator på MinHembio Forum

Stämmer bra det! Sedan om det är sama person vi menar vet jag inte, men även forum människor kan vara usla på att hantera saker på rätt sätt. Har en kompis och även en arbetskamrat som har haft problem med "forum" folk, så att man är medlem på ett forum hindrar inte en del personer ifrån att strula och bete sig illa vid affärer.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.89 sekunder. Snitz Forums 2000