Har man ett betongtak 2m ovanför golvet så är liknande behandling "not optional" kan jag bara säga Just nu testar jag med lite man-tager-vad-man-haver-medel:
Ha inte vanlig gipsputs på utsidan av väldigt tunga horn. Materialet håller inte.
Detta gör enorm nytta, vet inte hur mycket det beror på takhöjden (taklågheten) här inne, men lugnet sprider sig verkligen över ljudet och fokus ökar framme vid "scenen" mellan högtalarna. Man får testa sig fram med material och ytor, så inte diskanten vinkar farväl (vilket den verkade göra vid första försöket).
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Jag såg störa öljetter på måndagsmarkanden i Vbg igår. 10-pack med verktyg 65kr. Jag kunde köpte och skickat men du kanske redan hade. Hål ska man nog göra för öljetterna.
En variant till: Skaffa ringar (sådana där eloxerade i stål). Klipp till i grovt tyg (canvas-typ) remsor som kanske är 3 cm x 15 cm. Vik remsorna om stålen och lägg dem längs mattkanterna så ringarna hänger utanför. Sy fast i mattan med grov nål och björntråd eller knapphålstråd. På så vis kan du återanvända mattan när ledsnat på att ha en matta i taket.