HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 David Gilmour gör cyberspelning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/08/23 :  11:55:16  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message


http://www.fhp.nu/frameset.asp?id=11118

Själv åker jag till Filipstad

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2007/08/23 :  12:28:13  Show Profile Send bliss a Private Message
Tråkigt att de valde de mest obskyra och mest otillgängliga orterna i landet (Nynäshamn, Åseda, Boxholm, Emmaboda, Filipstad, Gislaved, Gusum, Haparanda, Höör, Kallhäll, Lammhult, Lövånger, Söråker and Tomelilla). Aja, man får hålla sig några veckor till och se den i den oerhört tillgängliga egna soffan. Ha en trevlig konsert ni som går dit och avrapportera gärna!

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/23 :  13:46:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är väl Haparanda som är lite otillgänglig,

Kul att de "spelar" på lite mindre orter.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2007/08/23 13:47:11
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/08/23 :  14:04:11  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Håller med zalve: Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå är väl det normala .

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/08/23 :  17:15:24  Show Profile Send Lovan a Private Message
Är inte det här samma system som dom har bakom opera-sändningarna? Hörde nåt på P2 förutom om att dom sände opera på det här viset.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2007/08/23 :  17:33:51  Show Profile Send matså a Private Message
Han gör det som jag rapporterade Genesis gjorde (de var först med det här med direktsänt cybersänt konsert i HD). Trevligt att det fortsätter

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2007/08/23 :  18:27:17  Show Profile Send bliss a Private Message
Hehe, jag tänkte närmast på antalet som gärna hade sett konserten borde vara större i större städer? I övrigt är det helt rätt att lite mindre orter får lite högkvalitativ underhållning.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/08/24 :  06:48:44  Show Profile Send Magoo a Private Message
Det hade inge gjort något om det var några större orter också, eller iallafall Göteborg...

comfortably numb
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2007/08/24 :  08:29:16  Show Profile Send xdakob a Private Message
Om jag sett rätt så visar dom på Vingen i Torslanda och det är ju typ Göteborg (var med på listan av valbara ställen på sidan somm Eddie länkade till, klicka på boka biljett...)

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/08/24 :  11:18:58  Show Profile Send Magoo a Private Message
Aha, jag läste bara vad som stod ovan i tråden. Borde kanske kollat på bokningssidan. Såg nu att det finns biljetter till trollhättan också, det hade funkat för mig.

comfortably numb
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2007/08/24 :  14:12:37  Show Profile Send bliss a Private Message
Ja där ser man, det hade inte ens David själv koll på ;-) http://davidgilmour.musicblog.co.uk/2007/08/cinemas_in_sweden.html

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/09/06 :  23:46:58  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Jaha, då var det över.

Hur var det då?

Ganska häftigt faktiskt. Ljudet var hyfsat men lite för dålig bas i mitt tycke. Konserten var ju en teaser för den kommande DVD:n och jag kommer nog att köpa den när den släpps (17 september tyckte jag att dom sa). Hela DVD:konserten är 2,5 timme men här visades en bantad version.
Bilden var stundtals fatastisk. Det verkade som om inte alla kameror hade filmade med lika bra upplösning men närbilderna på Gilmour var otäckt skarpa.

Största besvikelsen var att man valt att inte visa "Comfortably numb" .

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/09/07 :  06:38:05  Show Profile Send Magoo a Private Message
Men då finns det ju nåt bra att se fram emot

comfortably numb
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2007/09/07 :  08:47:42  Show Profile Send bliss a Private Message
Det var en grym konsert, tack xdakob för att du gjorde mig uppmärksam på att de skulle visa den i Torslanda. Ljudet var väl sådär och bilden likaså, men det var ju ett helt fantastiskt låtval (bla Echoes i full version :P), ett fantastiskt framförande och en lika fantastisk ljusshow. Tror att tillkortakommandena handlar om utrustningen på Vingen. Helt klart kommer jag att köpa DVDn. Den 17 september sa de på sändningen, men 19 september stod det på reklamflyersarna (olika datum i UK och Sverige?). Bäst av allt var att Gilmour under frågestunden sa att han inte var färdig med sin karriär än.

Låtarna som spelades var (rätta mig om jag missat någon, tyvärr kommer jag inte ihåg ordningen):

Castellorizon (Live)
On An Island
The Blue
Time
Breathe (Reprise)
Take a Breath
Shine on You Crazy Diamond
Arnold Layne
High Hopes
Wish You Were Here
Echoes
Island Jam (Live)

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2007/09/07 :  08:51:07  Show Profile Send xdakob a Private Message
Håller med Eddie att det var en häftig upplevelse. Var på folkets hus i Kallhäll, det var förvånadsvärt lite folk men det var kanske inte så mycket reklam runt evenemanget. Det var lite väl högt ljud men det är ju biografen som styr det. Tyckte att höjdpunkterna var "Echoes", "Time- Breathe" och "High Hopes". Skönt med jammet på slutet live. Tyckte att det var riktigt bra ljud då...

MVH

Daniel

Edit:

Det är lugnt bliss kul att kunna hjälpa till. Hade svårt att tro att jag skulle få se konserten också då jag tyckte att alla ställen låg långt ifrån Uppsala, tills jag mäkte att det var knappa 6 mil till Kallhäll...

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus

Edited by - xdakob on 2007/09/07 08:55:43
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:06:31  Show Profile Send The Leafs a Private Message
quote:
Håller med zalve: Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå är väl det normala .


Lövånger ligger rätt så nära Umeå (Cirka 8 mil) så det kan ju inte vara så värst onormalt då?

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/09/07 :  21:51:30  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
Echoes var höjdpunkten tycker jag också.

Åkte 5 mil till Filipstad men jag vet inte hur många gånger jag åkt 30 mil till Stockholm, Göteborg och Oslo för att få se lite musik.

Sist jag var på Bonamassa i Göteborg fanns inget ställe öppet att handla vid på hemvägen. Vi var jättetörstiga och fick stanna vid en bensinmack och dricka vatten ur trädgådsslangstumpen man fyller på kylarvatten med.

Då kan vi snacka om umbäranden för att få njuta några toner live .


/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000