HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Kung Sven och Manchester City
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/08/19 :  19:31:10  Show Profile Send FBK a Private Message
Är egentligen ingen jätte fantast av fotboll längre, men kan inte låta bli att glädjas åt Svens suveräna start där borta med City då han har fått sååå mycket skit av Engelsk media under många år nu pga att de tror att de alltid är bäst i världen och att den var Svens fel att de inte gick bättre när han ledde Engelska landslaget. Något som är en bra bit ifrån verkligheten, men fotboll och Engelsmän är som det är. Men ikväll kommer det nog att sjungas Sven Gooran, Sven Goran Eriksson på många pubbar i Manchester.
Ps. Tänk OM City vinner några matcher till, (innan första förlusten kommer) skulle vara intressant och se rubrikerna i Engelsk press då...

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/08/20 :  00:48:54  Show Profile Send Stickan a Private Message
He he - ja engelska sportdrevet är inte de mest intelligenta människorna i världen.
Men det är kul att City har öppnat säsongen så bra, trots att de slog mitt lag idag.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

Edited by - Stickan on 2007/08/20 00:49:39
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/08/20 :  03:09:25  Show Profile Send jonasz a Private Message
Alla poang ManU forlorar ar bra poang! Heja Sven-Goran!!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/08/20 :  07:21:55  Show Profile Send brewitz a Private Message
Visst är det kul att det går bra för Svennis. Efter matchen tyckte en av Sky Sports kommentatorer att han var "good enough to lead England".... Själv tycker jag kanske att han/ManC hade en otrolig tur att de höll undan plus att de hade Richards där bak som spelade lysande. Killen är 19 år men spelade som en veteran, kul att se.

Jonasz har helt rätt, torskar ManU är det fest.

Bild från matchen


Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/08/20 :  22:15:49  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Jonasz har helt rätt, torskar ManU är det fest.


Hrm......känner att det råder lite United-motstånd här.
Så länge jag kan minnas har United varit "mitt" lag, kommer inte ihåg exakt när eller varför det började men så är det.

Men visst är det roligt att det går bra för Svennis och City, hoppas de når en framskjuten placering denna säsong, om inte annat för att täppa till truten på tabloidernas s.k "experter".

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/08/21 :  07:18:58  Show Profile Send Magoo a Private Message
ManU är mitt lag också, så du ar inte ensam Stickan. Men jag e ingen fundamentalist på något sätt. När Sven har ett par tre förluster så ska nog tabloiderna hitta lite nya kvinnoaffärer eller liknande, sen e allt som vanligt igen. Mern det är kul att det går bra för "vår" demontränare.

comfortably numb
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/21 :  07:41:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Brewitz. Ser ut som en Katta-strof match,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/08/21 :  09:25:10  Show Profile Send brewitz a Private Message
Tyvärr är det nog så att när förlusterna börjar trilla in för ManC kommer kritiken inte att vara nådig. Men med tanke på det spel de visade upp i söndags plus de tidigare matcherna kan man ju hoppas på det bästa. Det finns mycket att ta av, lagetr är ju inte direkt samspelat och vissa spelare har inte visat något vidare tempo, ännu....

Jag har precis fått tag på biljett till Arsenal-ManC på lördag. Tyvärr har jag ingen svensk att hålla på då eftersom Arsenal är mitt lag.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/08/22 :  08:57:19  Show Profile Send poppen a Private Message
Har bott i Manchester men hejjar på United. inte City !
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/08/22 :  09:20:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Trist för City om de tappar Micah Richards, en av de bästa och mest lovande (19 år) mittbackar jag sett. Sjukt snabb och dessutom lugn i spelet, man skulle kunna tro att han är mycket rutinerad. http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.807645/svennis-kan-tappa-hjalten

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000