Author |
Topic |
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/08/13 : 14:33:24
|
Disclaimer:
Detta är ingen tråd om välljud och inspelningsteknik, endast rent ös och headbanging!
Född med metal-sked i mun så kom intresset för "Trash Metal" naturligt med Metallicas "Kill Em All" och "Ride The Lightning..
Sitter nu och tok-öser Flotsam & Jetsam "No Place For Disgrace" Makalöst vad dom lirar!
Några favoritplattor från den här eran:
Metallica "Master Of Puppets(ohotad) Flotsam & Jetsam "No Place For Disgrace" Kreator "Extreme Aggression" Annhilator "Allison Hell" Testament "Practice What You Preach" Metallica "...And Justice For All" Sepultura: "Schizophrenia"(jodå, dom spelade trash innan..) Megadeth: "Killing Is Buisness.." Slayer: "Reign In Blood"
Fler som drog på smilbanden? OK, kom med lite egna favoritplattor! |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
Edited by - Muse on 2007/08/13 14:52:33 |
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/08/13 : 15:08:34
|
Min favorit i Thrash-metal genren
Pantera: Vulgar display of power |
Min anläggningstråd |
|
|
Metal
Member
285 Posts |
Posted - 2007/08/13 : 15:35:13
|
Metallicas och Megadeths 80-tals plattor var ngt speciellt. Minns så väl var jag var när Metallica släppte Ride the lightning, snack om kanonplatta!
Spelade Anthrax mkt också, tror favoriten där var State of euphoria. |
/F |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/08/14 : 03:35:01
|
Kul tråd, själv har jag nollkoll på vilka genres som jag lyssnar på, men jag tror det mesta jag gillat hittils varit trash och doom.
Fler tips pojkar................
(Snart är det metallmässa igen) |
J. Ullberg |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/08/14 : 15:53:03
|
guy gadbois: Pantera är husgudar sedan "Cowboys From Hell". Så jäkla synd att Dimebag vart mördad på scen.. R.I.P Darrell!
Metal: Ja jäklar, jag glömde ju Anthrax! |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2007/08/14 : 22:27:59
|
Nu ska inte jag komma här och vara besserwisser, men räknas verkligen Pantera som Thrash?
Skit samma, jag har lyssnat på Hårdrock sedan jag var typ 10 år, dvs. i 24 år nu och med mycket få undantag så har jag aldrig fastnat för den genren, konstigt. Visst, Metallicas Ride, Puppets och Justice plattor är sjukt bra! Men sedan då? Jag har en samlingsplatta med Testament som jag aldrig lyssnar på. jag har en egenhändigt ihopsnickrad "Best of Thrash" CD-R med Exodus, Megadeth, Slayer osv. men inte heller den spelas! Finns det månne något nytt Thrash-band som kan vara bra? Kom gärna med tips.
|
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/08/15 : 00:08:13
|
quote: Nu ska inte jag komma här och vara besserwisser, men räknas verkligen Pantera som Thrash?
Du har självklart rätt, Pantera var inte trash-metal.
Pantera var en ny standard, en egen genre. |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
|
|
Topic |
|