HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 HF-resa 2008
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/08/12 :  18:54:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har ställt den här frågan i annat forum, och säker är detta fel fack men skit samma....

En seriös undran - ska vi åka någonstans?? En medlem (i systerforum) har tydligen kört iväg allehanda slashasar hit och dit (England). Jag skulle gladeligen vara med och försöka fixa en annorlunda HiFi-resa till Sankt Petersburg.
En resa dit på säg 7 dagar, skulle kunna inbegripa en träff med glada entusiaster därborta som får visa hemmabyggen och proffsgrejjer, medan vi tar med utvalda apparater och förevisar. Besök på Jazz Filharmonic Hall (om den finns kvar). Besök på lämplig marknad för inköp av elektronikkomponenter, och givetvis lite kultur i form av besök i Petrodvorets eller Tsarinnan Elisabets sommarpalats i Pushkin och kanske ett besök på Marinskijteatern - Rysslands ledande operascen.
Resan skulle kunna arrangeras av bussresebolag som redan idag kör på SPb, men vi skriver om programmet lite, eller om systerforumets medlem (med busskort) vill vara med kanske han har kontakter.

Ingen anmälan nu men mera en trevare - skulle detta kunna vara intressant. Upplägget skulle kunna göras så att familj (partner) skulle kunna åka med och få shoppa loss i lyxaffärerna på Nevskij medan vi lyssnar på direktupphettade trioder ...

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2007/08/12 :  21:04:40  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Det låter spännande. Ja hänger på

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/08/12 :  21:47:36  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
St.Petersburg kommer jag ihåg med värme Skulle gärna åka dit fler gånger men
inte just nu Åkte med sveru-resor och det blev både bra och billigt
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/08/12 :  22:43:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Sveru, låter bekant.
Tacksam för uppslag.

Jag ska kolla ett par saker och börjar tidigt. Dels ska amn komma dit och bo någonstans. Delas, och det är väl viktigast, ska vi ha någon som tar hand om oss och ser till att vi får ta del av lite rysk HiFi.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000