HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Funderingar ang uppgrad till 2kanal...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/08/11 :  19:11:15  Show Profile Send Smackman a Private Message
Gått och småfunderat på hur det skulle låta med en dedikerad 2-kanals anläggning till mina Usher cp-6371..
Använder en Rotel Rsp 1068 som försteg nu och ett Parasound A-52 5 kanalsteg signal källa Opera consonance 2mkII/Pioneer668 "mer info finns i min medlemstråd"..
Ialf Tankegången går lite såhär byta ut flerkanals prylarna mot antingen ett bra beggat för och slutsteg eller köra en integrerad typ Krell kav400/Thor mkII dem med input för hemmabio.
Ljudet jag har är väldigt bra, men jag är nyfiken på om/hur pass bättre det kan bli
Någon vänlig själ som kan komma med lite input/förslag ?


Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/11 :  20:46:23  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Jag skulle utan tvekan gå för en för och slutstegs kombination, jag läser av din text att du är beredd att lägga mellan 15000-20000kr är det riktigt? Som jag nämnt i en annan tråd har jag mycket bra erfarenheter av slutsteget InterM R500 plus tillsammans med Advance acoustics bästa försteg MPP505, då får man en svårslagen ljudkvalitet för pengarna.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/08/11 :  22:55:45  Show Profile Send Smackman a Private Message
Tja. jo det stämmer, blir nog runt 20k i såfall, frågan är om det är tillräckligt för att öka kvalite`n på ljudet dock..
Jag förstår att det inte år lätt att svara på denna tråden.. men men skam den som ger sig.
Hade jag en bunt stålar vore det lätt att prova, men så är icke fallet just nu efter sem..
Därav denna tråd.
Mvh


Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/11 :  23:13:54  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
blir nog runt 20k i såfall, frågan är om det är tillräckligt för att öka kvalite`n på ljudet dock..


Jag tror att det finns stora förutsättningar för ljudförbättring, flerkanals prylar spelar ju sällan så man faller baklänges i två kanaler såvida dom inte kostar riktigt mycket pengar.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2007/08/13 :  11:38:59  Show Profile Send MartinN a Private Message
Min åsikt är att vill man inte lägga 30-40kkr så
bör man titta på en bra integrerad för 15-20kkr.
Jag tycker en integrerad ger mycket mer för pengarna
i just denna klassen (än billigt för-slutstegskombo).
Jag själv kör Pathos Logos och Bow Wazoo som är
utmärkta i två kanal, men dessa är inte så lätta
att integrera i multikanal. Jag har valt att skippa
flerkanal. Det handlar föståss om vad man prioriterar
mest.

Mvh
Martin
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/13 :  18:17:32  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Min åsikt är att vill man inte lägga 30-40kkr så
bör man titta på en bra integrerad för 15-20kkr.


För 15-20000kr kan man få begagnade för och slutstegs kombinationer som kostat uppemot 50000kr, jag håller inte med om att integrerade förstärkare skulle vara bättre i den prisklassen, däremot om det är nypris vi talar, då kan jag tycka att det finns en ide att köpa integrerat.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000