HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gitarr högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/08/11 :  14:18:55  Show Profile Send Klingan a Private Message

Olika högtalare och konstruktioner har olika kompremiser. Men vilka anser ni är bra "gitarr" högtalare, gärna vad det gäller akustiskt men framför allt elektrisk gitarr?


Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2007/08/11 :  14:24:01  Show Profile Send Lech a Private Message
Fender!
Mvh
lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2007/08/11 :  14:53:31  Show Profile Send McEnroe a Private Message
Snell C5!Kan också vara mina JJ kt88or får elgururna att tjuta så skönt.Jag har åtminstone inte hört bättre

I was talking to myself!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/08/11 :  15:39:01  Show Profile Send OcA a Private Message
När jag spelade som värst och mest körde jag på en hemmabyggd 4x12" med Jensen-element i. Kopplad i stereo och drevs med ett Mesa/BOOGIE Simulclass 2:95 samt en DBX parametrisk EQ och en ENGL 530 pre-amp. Lät överdjävligt bra! Och högt spelade det också... Körde med öronpropp konstant!

Annars tycker jag att de flesta lådor från de stora vargarna är bra, alla på sitt sätt, men bygger man själv kommer man undan med väldigt små pengar jämfört med om det står Marshall, ENGL, Mesa eller annat på loggan. Jag betalade runt 3 papp för mina element och lådan kostade en tusing. De elementen sitter för övrigt i lådor som kostar från 8000:- och uppåt, så jag var rätt nöjd...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2007/08/11 :  20:30:36  Show Profile Send widen76 a Private Message
Pevey 5150 för det Göteborgska soundet ala Evergrey och In Flames!

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/08/11 :  22:50:08  Show Profile Send svejk a Private Message
Elektrostater till akustiskt lir typ flamenco kan bli mycket fränt. Att söka på favorit gittarister och "gear" är roligt, då får man reda på stärkare mickar osv.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000