HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 nybliven Eos ägare, finns det några andra här ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/09 :  17:36:06  Show Profile Send garmen a Private Message
har nyligen blivit en Eos400D ägare, var påväg att köpa nikon först, men fick ett sådant löjligt bra pris av en kollega så det blev en 400D istället. men då till frågan finns det några som har canon eos här på forumet, ifall man skulle vilja ha lite tips och råd ? eller är det fotosidan.se som gäller ?

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/09 :  18:07:52  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Zalve o Pac kör Canon o även EA har jag för mig.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/09 :  18:24:27  Show Profile Send garmen a Private Message
ah ok, trevligt.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/08/09 :  20:18:48  Show Profile Send Marc a Private Message
Jag plåtar med en Canon EOS 30D. Gillar verkligen kameran!

Ett tips är att, om du inte redan har det, skaffa Canons 50/1,8-objektv (blir 80 mm med den sensorn). Kostar några hundralappar begagnat och har en MYCKET bra skärpa. Inte bara jämfört med kit-objektivet utan även med mycket bra linser. Såg ett test mellan det objektivet och 24-70/2,8L (som jag f.ö. också har) som är en riktigt bra proffsglugg, och den lilla rackaren hade bättre skärpa. Plus att du kan få riktigt kort skärpedjup också och fota inomhus utan blixt. Skulle nästan sträcka mig till att det vore "tjänstefel" att inte ha den gluggen.

Vill du ha bra tips kan du förutom fotosidan också kolla på www.dpreview.com och www.fredmiranda.com .

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be

Edited by - Marc on 2007/08/09 20:19:48
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/08/09 :  23:29:51  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
japp, Canon för mig med

Artphotography
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/09 :  23:36:53  Show Profile Send garmen a Private Message
hehe, är det så :P var på bo kaspers orkester tidigare i afton, fotade sjukt mycket. men känner verklinge det att jag MÅSTE ha något jag kommer längre med. antingen 70-300 eller 55-200 vilket är att föredra ?

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/08/09 :  23:59:44  Show Profile Send edison a Private Message
Har EOS 350 sen ett par år.Nöjd i stort.
-----------------------------

Garmen:

Valet av 55-200 vs 70-300 beror mest på vilken brännvid du behöver.Sen kan du givet hitta både finare/enklare varianter rent kvalitetsmässigt!

Själv skulle jag (av de två) välja 55-200, av det skälet att för den plåtning jag ägnar mej åt behöver jag inte det extra telet, och optiken blir mindre och mer lagom att hantera.
PLUS det viktiga faktum att jag nu kör med 70-200 där jag ofta tycker 70 blir för långt, (medan '200' nästan alltid räcker väl)
Blir ju "112-320" på min EOS 350 (och på tex EOS 400)

Kan sen rekommendera EF 50/1,8 lika varmt som redan gjorts, såvida du kan ha behov av den brännvidden som fast, ljusstark optik, kvaliteten på bilderna blir BRA!

(mitt 70-200 är ett "EF 70-200/4 L" vilket är Canons 'bättre' serie.
Ett val jag gjorde när jag körde analogt.
(Kvaliteten på det är ultrabra, hur skarpt som helst, och välbalanserat även på 350/400 trots det är stort jämfört med billigare varianter som 70-300/55-200 mfl.)

Just nu är det analogt som gäller pga trasig EOS350, så jag har under semestern igen konstaterat att '70-200' är för mej närmast perfekt brännvidd för mitt fotande.

Osökt kommer jag då in på ett tips på ett mer ovanligt objektiv (ännu) som jag hittils bara sett från Sigma, nämligen deras nya EX 50-150/2,8.(EX = Sigmas 'prestandaserie')
Blir "80-240" på ett EOS350/400-hus...'görgött' skulle jag säga.
Hur bra det är vet jag inte (har inte sett nån test och har inte provat själv)
Är det som de flesta andra EX är det skarpt...
Skulle bli kanon för mej om jag skulle tex byta system, alt vilja ha ljusstarkare än mitt 70-200/4, utan att bli riktigt så där stort som 70-200/2,8 brukar bli.


PS:
Konsertfoto har jag gjort en del med 70-200:an, kan bara säga det räcker bra med 200, sällan jag kan hålla stilla nog med 200mm (320) i alla fall...

Kan säga också ang konsertfoto att det går hur bra som helst köra EOS 350 på 800 ISO, och EOS400 är inte sämre.Blir annars lätt för långa slutartider för handhållet foto + att rörliga motiv gör ju korta tider till ett måste (undantaget "konstnärlig rörelseoskärpa")

Är man nära scenen kan ju då också 50/1,8 ("80mm/1,8" på EOS400 mfl)bli kanonbra; ljusstarkt, det hjälper ju AF-systemet i det ofta dåliga ljuset, + kan ge korta tider vid behov, + kan ge kort skärpedjup, (+ litet och diskret...aldrig fel i såna sammanhang iaf om man fotar som gäst och är bland publiken).
DS.


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/08/10 00:10:08
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/08/10 :  00:03:12  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det beror på hur nära du kan komma. Problemet med konserter och liknande situationer är att det ofta är väldigt lite ljus vilket innebär att man behöver ett ljusstarkt objektiv. Ett 70-300 som har bländare 5.6 vid 300 mm är nog därför inget vidare. Efter vad jag läst mig till så är 70-200/2.8 och kameran på ISO1600 ett vanligt val. Fast om man kan komma riktigt nära så är ett 50/1.8 också bra (fast skärpedjupet är väldigt kort).

Det ska sägas att konsertfoto antagligen är det tekniskt sett svåraste typen av fotografi och ställer stora krav både på både fotograf och utrustning, i realiteten är det väldigt svårt för amatörer på större konserter då de sällan kan komma tillräckligt nära och dessutom brukar "professionella" kameror vara förbjudna (gäller för övrigt även många sportevenmang).

Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/10 :  09:38:34  Show Profile Send garmen a Private Message
saken är den att jag skall till nürnberg ring och fota lite, en kompis skall köra bla. får se ifall jag vågar mig iväg på banan också, sen bär det av till normandie. detta är om en vecka, så helst skulle jag vilja ha några dagar på mig att fota innan jag åker så att man får ett litet hum om hur det funkar.

och när vi pratar nyligen eos ägare så är det så att den kom i min ägo för 4 dagar sedan, innan dessa så har jag i princip aldrig hållt i en kamera innan.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/08/10 :  11:57:24  Show Profile Send edison a Private Message
Garmen:

Är du ute efter att testa lite allmänt? (och inte vill starta alltför dyrt kanske)

Jag skulle isåfall rekommendera dej ett 55-200.

Du får ett tele som räcker till det mesta och det är både smidigt och rätt välbalanserat på EOS450-huset.

Sigmas 55-200 är bra, Canons eget säkert minst lika bra (det har jag inte provat) och antagligen har Canos snäppet bättre AF.Borde vara lite snabbare i AF:en iaf.

Längre tele lockar kanske, brukar vara så med "beginners", men det är väldigt svårt fota "säkert och tryggt" med så långt tele som det faktiskt blir med 300mm tex på en EOS450.
Just den långa delen av zoomomfånget på de flesta 70-300 är sen oftast märkbart sämre skärpemässigt än nedre delen av omfånget.Som regel är dessa zoomar bra 70-150/200, men rätt softa uppöver 200mm)
De 55-200 som jag provat (Sigmas och Nikons) har varit avsevärt mer jämna skärpemässigt från kort till lång bränvidd, vilket ju är trevligt...

Jag förstår om mina referenser (i förra inlägget) till analog "verklig brännvidd" inte säger så mkt om du inte kört systemkamera förr, med eller utan film...


Låt mej säga så här:
Duktiga amatörer och många proffs använde "för" (på analogtiden) ofta 400mm fast brännvidd när det skulle vara "rejält tele", tex för sport och natur.
Det är mkt svårt fota skarpt utan stativ eller annat stöd med så lång brännvidd.
(Lättare i starkt bra ljus, svårt i dåligt ljus/rörliga motiv som kräver korta slutartider.)

Ett 300mm på en EOS450 "blir" "samma" tele-effekt som om det var ett 480mm.

Och 200mm "blir" 320mm, en brännvidd som det ändå kan vara svårt att hålla kameran "stadigt nog" med.

Därför ger jag rådet skaffa en 55-200.

En sån är inte särskilt dyr, och du märker om du blir en hejare på telefotande med tiden, och kan då skaffa bättre kvalitet/annan brännvidd efter behov, och ditt 'lilla' 55-200 kan du sälja eller behålla som smidigt reservobjektiv/reseobjektiv etc mm.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/08/10 12:02:38
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/10 :  12:56:47  Show Profile Send garmen a Private Message
det låter canoners, ifall man skall skoja till det lite såhär på lunchkvisten, får ta och ringa ner till jobbet och se vad som finns hemma :P praktiskt när man säljer lite fotosaker och liknande :P blir lite billigare så också :D

skall kika på det. som sagt det verkar bli en sjukt rolig hobby, lite kostsamt dock när man har hifi:n också :D

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/10 :  14:18:55  Show Profile Send garmen a Private Message
pratat med lite olika fotohandlare nu idag, flera av dom har erbjudit mig tamron 55-200 är det stor skillnad på bild och hårdvarukvalite jämnfört med sigma 55-200 alt canon orginal ? på canon orginal diffade det ca 1000 kr upp till dom men sigman är det några få 100 lappar.

får jag 1000 kr bättre bild med ett canon orginal jämnfört med tamron alt sigma gluggen ? eller är det bara att det står canon på objektivet och att dom har "lite" bättre marginaler på det :P

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2007/08/10 14:30:24
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:24:12  Show Profile Send Marc a Private Message
Jag har ett objektiv som jag tror skulle vara utmärkt till konsertbilder - åtminstone om man får tro vad folk skriver på olika forum: Canon EF135/2,0L. Har en oerhört bra skärpa och färgåtergivning och ger dig 216 mm med ljusstyrka 2,0! De zoomobjektiv du nämner går visserligen längre, men de har samtidigt rejält sämre ljusstyrka. Brukar omnämnas som ett av Canons bästa objektiv och perfekt för inomhussport eller konserter.

Köpte mitt nytt för ca 7000 kr på eBay, och det har blivit mitt favoritobjektiv. Om du kan sträcka dig så långt tycker jag du absolut ska ta dig en funderare på det.

Mvh,
Marc

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:42:48  Show Profile Send snare2 a Private Message
Hej Garmen

Jag kör också med EOS400D & är mycket nöjd.
Mitt intresse för foto vaknade till liv när jag insåg att de flesta "vanliga" digitalkameror på marknaden var för sega och att man allt för ofta fick dåliga bilder när man försökte att ta foton på barnen i full rulle.

Nu tycker jag att problemet är som bortblåst när man nu har en snabb kamera som till 99% tar fina och skarpa bilder. Att man inte får till den sista procenten beror nog mera på "skit" bakom spakarna..

Jah har i alla fall införskaffat mig både blixt ( ett måste tycker jag ) & ett extra Canon objektiv, nämligen Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM . Det kostar iof mer än kameran men samtidigt så kan det ju hänga med när man har tjatat till sig en D5:a av frugan:-).

Mvh
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:52:24  Show Profile Send garmen a Private Message
det blev en st tamron 55-200, läste lite på fotosidan.se och det verkade vara ett prisvärt alt. eftersom jag har faktist fotat i hela 4 dagar nu så :P

nu bär det av till liseberg för att se/höra och fota fläskkvarteten och deras följe som ikväll skall bestå av bla stakka bo aka johan renk, titiyo, christian walz och freddi wadling. så det kan nog blir riktigt roligt

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/08/10 :  19:10:11  Show Profile Send Marc a Private Message
Grattis! Lycka till med plåtandet!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/10 :  21:59:09  Show Profile Send garmen a Private Message
det blev ett gäng bilder vill jag lova, men det bästa var stakka bo autograf :D
det blev en hel del skräpbilder, men fick ett par väldigt bra på Freddie Wadling, men som sagt det kommer bara bli bättre

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/08/10 :  23:46:51  Show Profile Send edison a Private Message
Kör på Garmen!

Se sen till när du hinner och får lust att läsa nåt vettigt om grunderna, så tar du dina steg snabbare om inte annat.

Bra exempel är tidningen "FOTO"´s "Systemkameraskolan" och den kommande "Digitala Systemkameraskolan".

Den första är deras artikelserie med samma namn utgiven som en A4-tidning, skitbra artiklar som ger det mesta av det viktigaste du "ska" veta för att få ut lite mer av kameran och fotandet!.
Billig är den också!!!

Den andra tror jag är på gång och lägger till just sånt som är Digitalspecifikt.

Själva fotandets grunder är dock ingen skillnad på så finns inte "digital..." ute än kan du gott dra igång med den första, "Systemkameraskolan"

Finns annat också, men denna är så pass bra skriven att den ger mkt inte bara för priset utan är bokstavligen "skitbra"! ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/08/10 23:47:55
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/11 :  10:35:21  Show Profile Send garmen a Private Message
låter kanoners, har ett par polare på jobbet som har fotat system i ett par år, så jag skall ta lite lärdom av dom också

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/08/11 :  10:50:20  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jovars - jag är också Canonanvändare.

Tycker vi borde skapa en egen "Vi Canonaägare"-tråd...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/11 :  14:11:11  Show Profile
400d här ... sen 580 ex, 50mm fast, tamron 17-50 och 80-200L

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/08/11 :  22:52:05  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
SJälv har jag gått från Nikon till Canon 5D..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/08/14 :  14:51:03  Show Profile Send garmen a Private Message
smet in på jobbet tidigare idag, även ifall jag har semester. blev tvungen att byta ut väskan jag hade köpt. den blev lite liten :/ så det fick bli en sådan här istället, perfekt när man skall iväg på semester nu :P

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000DeMwaEby?ProductID=n3LD4QFHk5kAAAEODXsaPOCX&CatalogCategoryID=N2bD4QFHxiEAAAEOdk1ZtSy.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/14 :  15:18:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi är ett gäng som kör Canon.

Själv håller jag kvar vis min 10D, mest för att det inte finns pengar till modellen jag vill ha.
Kanske 40D kan bli en ersättare,,, annars får det nog bli en 1DMark II

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/08/14 :  23:10:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Verkar som (äntligen) att 1Ds MK 3 är på G om några månader. Det har jag sett framemot i över ett år nu att få jobba med den....

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/15 :  10:34:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
SKa du sälja av nåt av dina gamla hus då Dan ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000