HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Skivspelare Dual CS 130 *BORTA*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/08/09 :  08:32:46  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag skänkte bort min inte helt fungerande skivspelare - en Dual CS 130 - mot att den avhämtades hemma hos mig.



Bild från www.dual-reference.com


Skivspelaren är inköpt 1983 och var då en snikmodell från Dual. Den är konstruerad med automatik för start och stopp.

Anledningen till att jag skänker bort skivspelaren är att automatiken för start och stopp samt hastighetsbyte trilskas. Jag har försökt få grejorna att fungera men inte lyckats och har nu tröttnat. Lämnar den därför vidare för någon annan att försöka...

Det elektriska verkar fungera som det ska. Drivrem och nål är utbytta under hösten 2006 och är helt oanvända förutom funktionskontroll vid bytet. I höstas gick jag även igenom skivspelaren mekaniskt och gjorde rent och smorde de servicepunkter jag kom åt. Chassit är i valnötsfanér och skyddslocket finns kvar. Skivspelaren är i gott skick och har inga synliga skavanker.

En presentation med data för skivspelaren återfinns här: http://www.dual-reference.com/tables/CS130.htm

Originalkartong och -kvitton saknas.

Den har nu fått sitt nya hem!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/08/10 17:49:21

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2007/08/10 :  08:05:31  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Du har PM

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/08/10 :  08:19:19  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Du har också PM Adi6606!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000