HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denver, Nad och digitala förbindelser.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kryddstek
Member

144 Posts

Posted - 2007/08/08 :  23:42:16  Show Profile Send kryddstek a Private Message

Hej kära forummedlemmar, det va ett tag sen man tittade in hit.
(fråga mig inte varför)

Idag va det en speciell dag.
Jag köpte mig nämligen min första dvd-spelare genom tiderna.
Måste vara en av de allra långsammaste på det.

Hur som helst det blev en Denver pga att den verkar kapabel och billig.
(bild och film har inte vart prio ett)
Hämtade en av modell DVU-1009 på rusta för runt en femhundring.

Slänger i en film och kopplar ljudet digitalt till förstärkaren med digital ingång. (en Xtz)

Lyssnar en stund på lågvolym på Beastie Boys med intergalactic.
Ja det va inge fel på det ljudet, eller bild för den tven.
(första gången jag provade digitalingången på stärkaren)

Jahapp, kopplar om så jag lyssnar från nadens digitala utgång.
Ja det är en marginell skillnad som knappt om ens borde höras men till min förvåning hackar skivan och det visas i displayen på stärkaren ^PCM 44,1K^. Skickar naden i en tokig frekvens eller vad?

Är ärligt talat less på naden då den ibland tjorvar med brända skivor osv. Och nu detta.

Så nu blir det denver som får vara signalkälla. Prövade nämligen att lyssna från den analoga volymen lite snabbt och det är abslolute inget fel om inte bättre.

Det som är dilemmat är om man lyssnar på lågvolym så har jag ett liten tickande varje knappa sekund. Nån som har en ide? Får försöka lokalisera vart detta kommer ifrån.

Får ta och kolla lite nogrannare vilket som är att föredra denverns eller stärkarens D/A...

Roligt med lite ljud äventyr igen, va ett tag sen

Hoppas ni tyckte ni tyckte det va roligt att läsa.

Är det nån mer som har erfarenheter av just denna modell?
Är kanske värt att modda och använda som huvud signalkälla. I dagsläget.

Rock on gubbar

Ps: Denvern känns mycket mer stabil i spårbyte osv, men finish ska vi inte prata om. (denna har äver hdcd men har tyvärr bara en sådan skiva)

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/08/09 :  07:14:33  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Man kan köpa mycket teknik i dagsläget för en struntpeng. Bror min köpte en liknande Denver som till min förvåning kunde uppbringa HDCD och film-/ljudformat i alla upptänkbara former för 399kr. Ett lyft på huven avslöjar Rom-drive och en switchad nätdel av myggstorlek. Jisses.

Inget fel på bilden och ljudet kopplat till deras köksstereo var hyggligt. Betjäningen snabb och fjärren hade logiska knappar och låg bra i näven. Släden, av sån där lövtunn modell, var kvick och ljudlös och skranglade betydligt mindre än måååånga highend transporter man klämt på. Nästan snudd på genant.

Byggkvalité av sniksort och spelare av flugvikt, men man kan lätt förstå att liknande spelare är ett solklart budgetval - som dessutom kan 'moddas' för en blygsam peng till en aningens högre nivå.

/M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000