Jag skall sprutspackla mina nya horn inna jag målar dem siden matt svarta. Vad skall jag använda för spackel ???? Jag har limmat ihop mdf o vill inte att det skall reagera med klistret.
Vi behöver alltså något att grunda med som är slipbart i stil med sprutspackel. Problemet med det är att MDFen suger för mycket spackel. Vi kommer behöva MÅNGA burkar spackel om vi inte kan grunda på något annat vis eller där det finns något annat spackel att tillgå.
Jag har aldrig använt shellack på sugande underlag men kan tänka mig att det funkar fint, blandar man den svagt (mycket sprit) så tränger shellacken in i MDF'en och sedan suger inte skivan något mer.
Plastic Padding har ett sprutspackel på sprayburk som fungerar bra, jag har använt det efter att jag spacklat (med Plastic Paddings tvåkomponents på burk). Som soundbridge sa så fungerar sprutspacklet bra för att trolla bort små ojämnheter dvs slutfinich. jag har använt sprutspacklet på mdf utan att grunda, och sedan lackat diret på sprutspacklet och det fungerar bra. /Linus