HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Testvinnande integrerad förstärkare från Denon!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2007/08/05 :  19:12:41  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Säljer nu min fantastiskt välljudande och prisvärda förstärkare Denon PMA-1500AE (svart finish). Den är inköpt för ca 7 månader sedan och skicket är verkligen mint condition, inte en skråma, precis som ny!

Detta är verkligen en no-nonsense förstärkare i en behaglig prisklass. Designen är stramt tidlös. På fronten finns de vanliga kontrollerna och även funktion för att förbikoppla tonkontroller om man inte använder dem - perfekt! Det finns även pre-out, ett fint mm/mc steg, dubbla gedigna högtalarterminaler samt hörlursutgång. Fjärrkontrollen är väldesignad i svart utförande med vita knappar. Förstärkaren lämnar 70 watt. Vikten är hela 14 kg.

Ljudet är för prisklassen mycket, mycket bra. Välupplöst, dynamiskt, stabilt och med bra stereoperspektiv. Förstärkaren vann EISA Award 2006-2007 för bästa 2-kanalsförstärkare!

Kringutrustning den spelar med är Meridian 606 DAC, Sony XB940-cdtransport, KEF IQ7 högtalare, Linn Basik skivspelare samt QED, Supra och Eichmann kablage.

Jag säljer för nyfikenhet att eventuellt prova på rörförstärkare.

Jag ser helst att förstärkaren hämtas hos mig i Bromma. Originalkartong och bruksansvisning har jag naturligtvis kvar.

Provlyssning går naturligtvis att ordna för intresserade seriösa köpare!

Pris: 5900:-(billigare vid snabb affär! 5600:-)

Maila till gustaforama@gmail.com eller skicka ett PM.

Se gärna länken för bilder.

http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/foerstaerkare/denon_pma-1500ae_foerstaerkare_svart.htm

Edited by - Gustaf on 2007/08/05 21:10:59
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000