HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kolla in denna sida - vintagevarning!!!!!!!!!!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/08/04 :  11:07:06  Show Profile Send Stickan a Private Message
Ingen fara med OT där inte Muse. Jag tror jag får spel av alla de här Infinity-burkarna, VILL HA!!!

Ni som haft dessa gamla härliga burkar har ju ändå bytt till grejor tillverkade i modern tid så att säga - låter nytt bättre än gammalt eller har ni gjort stora misstag som gjort er av med dessa gamla fina Infinityhögtalare?

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/04 :  11:08:14  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
quote:

Sånt gör man inte helt otränad, dom som tävlar i "strongman" bär ca 130kg i varje näve och en del ca 60m. I annat fall måste du vara en oerhörd talang och något du bör förkovra dig i.
Hehe, mayro må vara otränad kondtionsmässigt, men kärnvirket är som en gammal fjällbjörk.
Det är inget man blåser omkull, tyvärr..

Tur är väl att man är något snabbare än gubben!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2007/08/04 :  22:07:04  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Titta gärna på http://lansingheritage.org/html/altec/catalogs/altec-cat.htm för lite Altec Lansing historia. Har själv haft några par och tycker att dessa låter makalöst bra. Särskilt modell 15 och modell 17. Sedan att jag har snöat in mig på vintage prylar gör inte saken lättare. Det räcker inte bara med god betalningsförmåga utan man måste spendera timmar, dagar och ibland månader i detektivarbetet för att spåra objeketet och kanske om man har tur köpa det. Jag har letat efter mina SonabCarlsson OA-6 Typ I i flera år. Nyligen sålde jag ett par och folk ringde som galna :).

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/08/05 :  12:45:48  Show Profile Send tian a Private Message
Högtalarna var snyggare förr :) helt klart
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/08/05 :  21:48:00  Show Profile Send Stingray a Private Message
Vilka goa grejer dom gjorde förr! Mina första "köpta" högtalare var ett par Luxor 8071 som inhandlades begagnade för 1500 kronor 1978. Det var gedigna transmissionlinehögtalare. Om Luxor skulle finnas idag vore det väl bara plast.....
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000