HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 passiv / aggressiv
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/08/01 :  14:23:49  Show Profile Send ILLY a Private Message
Märkligt.
Jag har snusat tobak med varningstexter halva mitt liv. Snus utan tobak har jag snusat mindre än ett dygn, men det har redan gett mig fler obehagliga upplevelser än jag fått av tobaken på 13 år.. Undrar just om dom inte borde sätta varningstexter på nikotinfritt snus också. "Tvära uppbrott från tobak kan ge upphov till starka abstinensbesvär, med plötsliga följder såsom bl a kraftiga humörsvängningar, sömnproblem, starka svettningar samt oro, ångest, hjärtklappning och en otrolig lust att slå någon hårt i ansiktet (dock ganska stark olust till ungefär allt annat)."

Osäker på vad det här ska va bra för ärligt talat, men jag tror faktiskt inte jag vill snusa resten av mitt liv.

Militant cyklist.

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/08/01 :  17:03:55  Show Profile Send JonasY a Private Message
Håll ut ...

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/08/01 :  17:43:48  Show Profile Send hal a Private Message
Kämpa, det finns ingen genväg. Informera bara din omgivning om ditt "projekt" så inte dina humörsvängningar förvärrar situationen.
Det blir lite, lite lättare för varje månad. Även om man ibland tror/känner att det går bakåt.
Lycka till i kampen, för det är vad det är.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/08/01 :  17:50:35  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Slutade snusa General den 9:de januari i år, efter 30 års snusande, det var inte så svårt .

De första veckorna var det lite besvärligt, men det fungerade.

Ge dig fan på att lyckas, då går det.

Lycka till..

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/08/01 :  21:11:29  Show Profile Send MatsT a Private Message
Här borde man väl skriva något snusförnuftigt men jag kommer inte på något...

HEJA ILLY!!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:08:56  Show Profile Send jerico a Private Message
Jag slutade snusa i januari tror jag det var. Har fortfarande 2 nya dosor som ligger i kylen.

Slutade röka förra måndagen och har ett nytt packe cigg som ligger i kylen.

Man är aldrig så sugen som när man inte har nått hemma så jag har ALLTID nikotin hemma. Sedan får man ju vara lite skärpt så man kan hålla sig ifrån att ge efter med en gång...

Jag lovar att det blir bättre efter de 3 första veckorna.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:25:53  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag ser mest snuset som känslobedövningsmedel.
Det är okej att bränna ner hela världen 100ggr om dagen nu, om du vill. I fantasin alltså!

..Och man behöver inte hjälpa till och klippa gräset, vara extra trevlig mot svärmor eller tacka ja till lite bra betalt övertidsjobb när man är inlagt på avgiftningsklinik vet du.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:31:09  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Jag slutade snusa i oktober och det var det bästa jag gjort!

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:31:29  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Jag kan ju fortfarande få känslan; "fy fan vad det skulle smaka gott med en prilla", men den känslan går lättare att avfärda ju längre tid jag hållit upp med nikotinmissbruket.

Envishet, det är det som gäller........


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/01 :  23:29:55  Show Profile
Slutade heltidssnusa för snart 3 år sedan, nu är det bara festsnusa! Perfekt kompromiss, för det är ju så jävulskt gott

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/09/01 :  18:33:05  Show Profile Send ILLY a Private Message
Tack för alla uppmuntrande ord, de var ett bra stöd de första dagarna, fast jag var lite för sur för att orka svara just då!

Hursomhelst, en månad har gått och jag tänker inte så mycket på snus längre, det nikotinfria la jag av med efter bara några dosor.

Fast jag funderar på om jag inte borde börja igen. Kan ju låta konstigt, men det handlar alltså inte alls om något plötsligt infall eller oplanerat snedsteg, utan ett helt nyktert och noga genomtänkt beslut.

Jag har redan märkt av några fördelar, det ska jag inte förneka. Bättre kondition, sover bättre och känner mig fräschare i största allmänhet. Men... jag vet inte om någon av dessa väger upp den dåliga bieffekten. Jag har blivit bitter och negativ. Tycker för närvarande att ungefär allt är fult, tråkigt, dåligt och meningslöst. Världen är platt och grå och inget är skoj. Inspirationen och glädjen är nere på noll och jag börjar bli rejält trött på det.

Så, jag ger det en månad till, har jag inte upplevt någon förbättring så tänker jag börja snusa igen den första oktober.

Övertyga mig gärna om att mitt beslut är korkatt och att jag vandrar i fel riktning!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/09/01 :  22:36:36  Show Profile Send Nykmark a Private Message
För min del så brukar jag också vara bitter och negativ och det mesta är också fult, tråkigt, dåligt och meningslöst vid den här tidpunkten på året, hösten är platt och grå och sommaren är slut och inget är skoj.
Hösten gör det nog inte lättare att sluta med sitt snusande eller rökande, tror jag som är solberoende i alla fall.
Hoppas att du lyckas sluta om du verkligen vill!

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/09/02 :  10:37:22  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Illy:

Du behöver göra något åt dig själv!

Nikotin är ett starkt vanebildande gift men det lämnar kroppen - i rent medicinsk mening - efter 3 dagar. Resten sitter " i huvudet". Efter ett par veckor brukar den vanemässiga och sociala kopplingen avta i styrka. Har du i flera månader varit "ren" är det avancerad idioti att hoppa på tåget igen. Då har ju allt jobb varit förgäves...

Jag tror inte att det är nikotinets frånvaro som gör dig, tvär, leta på andra ställen alltså

Nykmark:

Tänk tvärtom: Äntligen är den superhypade sommaren över, tiden då allt skall hända, alla skall vara lyckliga som i en svensk långfilm från 50-talet och vi har ju FANTASTISKA minnen att dela med oss av till familj och kompisar VARJE sommar, eller hur...

Nu ÄNTLIGEN är hösten snart här. Luften är klar och ren, det är skönt att andas. Träden bjuder snart på en fantastisk föreställning i olika varianter av citrongult, ockra, orange och rostbrunt. Men det allra bästa är vad årstidsväxlingen gör med vattnet. Gå upp en tidig morgon och ta en promenad. När gryningen kommer och solen snart skall gå upp dansar älvorna sin magiska dans och svävar straxt ovan marken. På kvällen lägger sig ibland ett tunt dimstråk på någon meters höjd och följer marknivån.

Det är den bästa tiden på hela året! För att inte tala om mysfaktorn att kunna gå in och sätta på hifin i det skandinaviska mörkret!

Nämnde jag att man sover bättre när det är mörkt på kvällarna och inga mygg kommer in om man har fönstret på glänt?

Kunde vi sälja allt det här till omvärlden skulle vi bli stormrika.

Sommar? Pjah, jädrans kalle anka-årstid.

mvh
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/09/02 :  11:57:51  Show Profile Send Stickan a Private Message
Håller med Hi FI Consult helt och hållet.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/09/02 :  12:36:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
utan ett helt nyktert och noga genomtänkt beslut.

Det är heeemskt lätt att lura sig själv lättare än man tror..
Att försöka trösta sig själv med något..när man är nere,Grått.
Håller fullständigt med om sommarbeskrivningen ovan,dessa 3-4 månader på året ska allt hända,medans resten av året kan kännas som en grå "massa",jag själv försöker sprida ut dessa 3-4 månader under resten av året,för att få ett "jämnare"år.ibland blir det bra ibland inte.
Men måste i alla fall försöka.

Edit:Om du bara visste hur många ggr jag tänkt börja igen,snusa alltså..
12år sedan jag slutade,med sen funderara jag,det enda det skulle leda till är mer utgifter..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/09/02 13:16:46
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000