HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 En MP3-spelare, en cykel och en väldigt lång väg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/08/01 :  10:17:31  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Vi måste ju få veta var etapperna går om vi ska placera ut betongsuggor osv.

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/08/01 :  10:20:44  Show Profile Send Roq a Private Message
Idag: Moskosel - Blattnicksele
2/8: Blattnicksele - Dorotea
3/8: Dorotea - Östersund
4/8: Östersund - Sveg

mer kommer....
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/08/01 :  11:01:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
johan.b: tänkte ta etapperna dag för dag. Vill du ha alla nu?

Ingen brådska bara du ligger ett par dagar i förväg, så vi kan planera ett mottagande

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/08/01 :  15:43:03  Show Profile Send brewitz a Private Message
Katastrof idag. Dagen började med 45 kilometer spöregn och HÅRD motvind till Arvidsjaur, 3 timmars slit. Väl framme hittade jag ett bra fik/restaurang (bra=ögonfängnad finnes) och de hade en alldeles lysande palt. Styrkt av detta körde jag ut mot som jag trodde fem regnfria och behagliga mil mot Slagnäs. Fel fel fel fel fel.... Det var backe upp och backe upp hela tiden, en motvind som gjorde att jag inte ens kom upp i 25km/h de få gånger det gick neråt. Jag tillbringade en stor del av tiden i "granny-gear". När det såg som mörkast ut, regn, vind, tuff backe framför mig, passade inlandsbanan (tåget alltså) på att tuta förbi, fylld med varma lyckliga människor. I Slagnäs fick det vara nog, 100 kilometer i regn och vidrig vind plus att båda knäna värker (som ¤%&) adderar upp till en liten stuga på Slagnäs camping. Imorgon står alarmet på 5, jag måste ju till Dorotea.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/08/01 :  16:07:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kämpa på Brewtiz !
Att åka tåg är överreklamerat

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/08/03 :  10:18:11  Show Profile Send Roq a Private Message
Trist, men brewitz har tvingats bryta.

Hans tuffa start i förrgår gjorde att han inte hann fram till Blattnicksele och därför startade han igår 0230 i ett försök att hamna rätt i tidsschemat igen - i fortsatt kraftig motvind och regn. Han hade fått allt ondare i ett knä som efter 16 ytterligare mil på cykeln gjorde sig påmint även när han inte belastade det. Han hade problem med att räta ut benet helt. Vi pratade om det och kom fram till att ett läkarbesök i Vilhelmina vore bra. På eftermiddagen råddes han att inte fortsätta ytterligare 135 mil. Surt. Brewitz är inte helt nöjd med att knät bara höll 65 mil då han kände att han hade konditionsmässigt orkat fullfölja.
Igår lassade han cykeln på bussen och åkte till Östersund...

brewitz dyker nog upp här och kan berätta mer när han får tag i en dator.

Edited by - Roq on 2007/08/03 10:18:45
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/08/04 :  19:48:10  Show Profile Send brewitz a Private Message
Tyvärr, det höll inte. Redan innan jag började var mitt högra knä den kroppsdel jag var orolg för och det visade sig alltså att min oro var befogad. På torsdagsmorgonen fick jag stanna ett par mil från Vilhelmina pga smärta. Då kunde jag inte sträcka ut benet utan att ta i med händerna. Efter rejält harvande med i princip bara vänsterbenet kom jag in till Vilhelmina och ringde sedan till Roq (som är läkare för den som inte visste) som efter lång diskussion rekommenderade lokalt läkarbesök. Dr Gar....? undersökte, lyssnade och funderade. Han sa att med rejäl lindning och smärtstillande skulle jag nog kunna ta mig fram men han ville inte utesluta bestående men. Jag är korkad men inte nog för att riskera hälsan utan bestämde mig för att kliva av.
Det kändes för jävligt, styrkan att ta mig fram fanns definitivt där, viljan likaså men ett förbannat knä satte stopp. Det tog mig en timme att ta mig ifrån sjukhusområdet och det var tårar i ögonen hela vägen till Östersund.
I år har jag klarat av 300 mil på cykeln, >100 mil löpning, >50 mil roddmaskin plus jag vet inte hur många timmar i gymmet, allt detta känns just nu totalt bortkastat men det vänder förhoppningsvis snart. Till nästa försök (korkad, kom ihåg det) ska jag nog träna lika mycket i tid mätt men då måste jag se till att aktivt förbättra knät, hur nu det går till.

Tack för uppmuntrande ord, jag uppskattar det stort.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/08/04 :  20:34:44  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tråkigt att du tvingades bryta pga skada

När du återhämtat dig och kommit hem till London (vädret har för övrigt varit lysande här idag, med lite tur håller det i sig några dagar till) så kan du ju kanske ta en cykeltur längs Themsen, med tanke på hur långt du redan cyklat så borde avståndet till Surbition inte avskräcka. Öl samt kanske lite hifi utlovas vid slutmålet

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/08/04 :  21:05:09  Show Profile Send hal a Private Message
Tråkigt, men klokt att följa läkarens rekomendation. Tycker ändå att du har gjort en formidabel insats med tanke på ditt knä. För övrigt kan jag rekommendera simning för att bygga upp knät, är skonsamt och bra.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/08/04 :  23:49:37  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
brewitz - Jag vill också skriva något uppmuntrade. Vet emellertid inte vad jag ska skriva...

Jo förresten något om att den prestation du faktiskt gjort - att ladda upp, påbörja och ta sig 65 mil genom Norrlands inland i ruskväder inger respekt. Mycket mer respekt än när du gav mig och min fru respekt för att vi hade promenerat några kilometer utefter themsen för ett år sedan!

Så det så!
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/08/05 :  01:53:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det du har lagt ner i tid och träning är inte bortkastat ! Det har du igen i rent välmående. Att bara planera o att börja den cykelfärd då hade planerat är en bragd i sig o iaf jag är mäkta imponerad

Jag menar, cykla igenom hela landet, du e ju halvt galen karl o jag bara älskar det ! Du har min fulla respekt för hela företaget, jag lider verkligen att du fick bryta men visst måste det ha varit rätt beslut. Jag vet av egen erfarenhet att kliva av är en tung förlust.

Jag såg verkligen fram emot att stå med kall i handen till dig i Smyge
Men det tar vi nästa år eller hur ?

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2007/08/05 :  09:30:04  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Ta kontakt med en läkare inom idrotten och då i cykelsvängen eller någon som är duktig på att hitta felen i en feljusterad cykel. Jag har själv ett knä som bråkar vid längre cykelstäckor och jag har fått det fixat med en lite annan sittställning och flyttning av klossen under skon.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/08/05 :  10:41:04  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Tråkigt att höra att du blev tvungen att bryta, men det är ju såklart inte värt att riskera att bli handikappad.
Ett vist beslut att avbryta för den här gången, vägarna finns ju kvar när du har fått ordning på knät.

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2007/08/06 :  17:25:53  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Du försökte i alla fall göra något som de flesta bara avfärdar som omöjligt. Många är dom som lovar att utföra både det ena och det andra men aldrig ens kommer till skott. Du kom till skott, du försökte. Mer än så kan man inte begära.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/08/09 :  10:12:17  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Uj, trist att du fick bryta. Men det gör mig inte mindre imponerad av din bedrift.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000