HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fortsätter hitta guldkorn i CD djungeln...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/07/28 :  23:44:51  Show Profile Send OcA a Private Message
Har ett par goda vänner som är fanatiska AOR fans och jag har aldrig nappat riktigt på den musiken. Lite för smörigt och såsigt för min smak, men nu har jag hittat ett litet guldägg i AOR-soppan nämligen engelska bandet TEN med Gary Hughes vid micken!

Köpte en hel drös downloads på CDON för att utvärdera det hela efter att ha lyssnat på ett par samples och fy fan vad det är bra! Så otroligt smakfullt, melodiskt och med en gnutta engelska folktoner. Sedan att Gary Hughes har guld i strupen gör inte saken sämre!

Inte lika pampigt och pretto som AOR brukar vara, utan mer lagom av allt. Har nu hela deras katalog på datorn och ämnar köpa mig de "riktiga" skivorna med då mp3'orna av nån outgrundlig anledning är på 192 kvalitet från CDON!!! Så vill man ladda ner (smidigt) så tappar man i princip allt vad ljudkvalitet heter. Visst, säkert "bra" komprimering med vettig programvara, men det är fortfarande för dåligt för att orka leva med.

Själva ljudet på skivorna som TEN gjort verkar väl inte vara den bästa, men för genren är det helt ok!

Så, alla som gillar lite softare rock med inslag av lite pompa och ståt och gillar duktiga sångare bör ni testa en TEN-skiva!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Edited by - OcA on 2007/07/28 23:52:00

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/07/29 :  11:40:26  Show Profile Send Stickan a Private Message
Har nån platta med Gary Hughes som är helt ok.
Gillar man band i fm/aor stilen så ta en titt på Journey med Steve Perry på sång.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/07/29 :  12:14:55  Show Profile Send OcA a Private Message
Stickan -> Journey är riktigt bra de också! Har blivit hjärntvättad med diverse olika AOR hemma hos mina polare, så nu börjar man gilla det rätt mycket...

Journeys Arrival tycker jag är en helt suverän platta! Synd att Kevin Shirley proddat den - Mr Kompressor, allt vad dynamik heter är väck...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/07/29 :  18:17:56  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Journeys Arrival tycker jag är en helt suverän platta!

Har också den, inte lyssnat så mycket på den dock.
Det finns ett stort problem med den plattan - det är inte Steve Perry som sjunger.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000