Author |
Topic |
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/07/28 : 00:17:16
|
quote: Men jag skulle velat smaka den glass som gjordes i mammas hem när hon var barn. En trätunna som packades med is som låg i ett skjul i sågspån. Det fick vevas ordentligt, färska råvaror från lagård och trädgård. Inget jävla spring till en glasskiosk där inte!
Så´n mumsade jag på när jag var 14.....plockade färska blåbär-grädde-is-salt-veeeeevaaaaa.....har inte ätit godare glass sedan dess
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Pettersson
Member
441 Posts |
Posted - 2007/07/28 : 18:47:22
|
quote: Lejonet & Björnen i Gbg
Avenyn närmare bestämt. Deras Polka mmmmmmmm Lejonet & Björnen har även en butik i Skara, vid torget mitt emot domkyrkan. |
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2007/07/28 : 21:21:51
|
Lejonet & Björnen finns också i Alingsås, på Deli. (var inte lejonet & Björnen bättre förr i tiden? Nu är konsistensen som fluffigt tuggummi på alla glassar)
Men vi har något som säkert klår den... Ni vet min böjelse för det kravmärkta Första gången jag åt glassen var i Marstrand för 2 år sedan, nu har den dykt upp i Chocolat-butiken i Alingsås: Italiensk, kravmärkt, svindyr och alldeles uuunderbaaar....
mvh . |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler
806 Posts |
Posted - 2007/07/29 : 11:41:01
|
Håller med Svejk om Örebroglass vid Våghustorget, speciellt deras vitlöksglass( Ja det finns faktiskt en sådan) och den är jättegod. MVH Revoxarn. |
Revoxarn Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
|
|
|
Topic |
|