HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Quad L2 - någon som har lyssnat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/07/25 :  18:41:46  Show Profile Send Klingan a Private Message

Någon som har lyssnat till Quad L2 serien och även jämfört med versionen L1? Tror den nya L2 kom i höstas.

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/08/02 :  08:37:34  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jag är själv mycket nöjd ägare till Quad 12L2. I samband med att jag köpte dessa hade jag möjlighet att göra en kort jämförelse med den "gamla" versionen.

Trots att det ska handla om en helt ny högtalare enligt tillverkaren, med nya element och filter så fann jag inte några jättestora skillnader mellan dem. Men det fanns en del hörbara skillnader

Basen tyckte jag var en gnutta stramare på L2, lite bättre definierad. Små skillnader dock.

Diskanten är ännu bättre på L2. Lite mer....."energirik"....i brist på bättre ord. (L2:orna får dock inte vinklas in för mkt mot lyssnaren. De kan i vissa fall i mina öron faktiskt bli lite jobbiga i diskanten om de vinklas in för mkt.)

Mellanregistret? Ptja, rösterna får enligt mig en ännu bättre närvaro i L2:orna. Återigen små skillnader men märkbara. Röståtergivningen är i de gamla burkarna mkt mkt bra, i L2:orna är de enligt mig på gränsen till fantastisk för prisklassen.

För 5.700 SEK är de ett kap....

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000