HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Perception Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/12/05 :  11:47:01  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Vad kan man säga om detta märkes kvaliteter? På Ågrens har de ett begagnat slutsteg som de vill ha 7500 kr för. Priset är ju heltokigt, eftersom det var nypriset men det känner de kanske inte till. Snygga grejer är det i alla fall.

Såg nu en annons på "blocket" om en kille som vill sälja sitt försteg, det på bilden. 4000 kr vill han ha och det är ju ett billigt pris för balanserat försteg med fjärr och väldbyggt, snygg låda. Men om det låter skit så är det å andra sidna inte mycket att han.

Någon som har erfarenheter av Perceptions Audios för och slutsteg? Spelar de ok i prisklassen (7500 kr /bit) eller spelar de bättre än sin prisklass?

Avslutar med citat från annonsen:

"High End försteg Perception Audio Ecki. Helt
balanserat. 2 bal- och 4 rca ingångar. 1 bal o 2
rca-utgång.
Mycket direkt och rent ljud. Detaljerat, klart
med fast fundament till bas. Kretsdesignen
bygger på Bladelius patenterade
förstärkarkretslösning. Samma kretslösning
återfinns i Advantage och Madrigal.

Försteget är i perfekt skick. Fjärrkontroll i
borstad alu, med träundersida! Digital display
med dimmermöjlighet."




läs mer på: http://hello.to/hifi

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/12/05 :  12:07:35  Show Profile Send Rebo a Private Message
Jag köpte faktiskt detta försteg då det nyss hade släpptes. Det var rätt lågt serienummer på apparaten, mellan 10 och 100. Jag körde det med min Plinius SA100 och blev inte nöjd. Lät inte mycket bättre än mitt gamla Rotel, sen så hade det en hel del störande saker för sig. T.ex. så brusade och ”visslade” det en hel del, nästan så att man kunde höra det 2-3 meter bort från högtalaren trots att volymen var minimal. Jämförde det mot Gryphoon tabu 1 som var både tystare och lät bättre i övrigt också. Gryphoon var dock mer än dubbelt så dyr. Jag skickade tillbaka försteget och tillslut så köpte jag ett Perreaux sm6p.

Det kan ju ha varit ett ”måndags exemplar” som jag fick. Forum Robin har väl detta försteg och han kanske har bättre erfarenheter av det kan ge lite andra synpunkter.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/05 :  16:33:47  Show Profile Send ekman a Private Message
har hört talas om att det inte ska vara en höjdare direkt då är väl harmony designs pre9 roligare men då får man ingen tuff fjärr såklart...
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/05 :  17:12:03  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Försteget är bra för pengarna.. men långt från det bästa.. men det duger bra..

slutsteget är en annan femma..
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/12/05 :  17:30:29  Show Profile Send Rebo a Private Message
Har Bladelius varit inblandad i någon Madrigal konstruktion? Låter lite skumt. Jag har hört att han varit inblandad i konstruktioner under andra företagsnamn, men aldrig Madrigal.

Jag letade också efter patent, i flera länder, men fick inga träffar på Bladelius. Jag har också försökt letat rätt på hans doktorsavhandling, han sägs ju ha doktorerat, men den har jag tyvärr heller inte hittat åt. Om han Doktorerade i USA, vilket ryktet säger, så är de som gav honom doktorstitel där tvingad att skickar ut hans avhandling till den som begär att få den.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/12/05 :  18:18:13  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Rebo

Har Bladelius varit inblandad i någon Madrigal konstruktion? Låter lite skumt. Jag har hört att han varit inblandad i konstruktioner under andra företagsnamn, men aldrig Madrigal.

Jag letade också efter patent, i flera länder, men fick inga träffar på Bladelius. Jag har också försökt letat rätt på hans doktorsavhandling, han sägs ju ha doktorerat, men den har jag tyvärr heller inte hittat åt. Om han Doktorerade i USA, vilket ryktet säger, så är de som gav honom doktorstitel där tvingad att skickar ut hans avhandling till den som begär att få den.

Han har aldrig varit inblandad i någon Madrigal konstruktion.
Men blev erbjuden ett jobb där.
(om jag inte är helt fel underrättad)

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

Edited by - dole on 2002/12/05 18:19:16
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/12/05 :  19:54:51  Show Profile Send Jadde a Private Message
tycker den ser ganska trist ut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000