Author |
Topic |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/19 : 12:59:24
|
Hejsan Word-kunniga!
Jag uppdaterar emellanåt en installationsinstruktion skriven i Word. Ett återkommande tema är att skriva nya paketnamnet på mjukvaran, ett väldigt kryptiskt.
Paketnamnet (och filnamnet) skall skrivas på flera gånger (installation , fall back, med mera) vilket självklart är upplagt för slarvfel.
Jag försökte lösa det med att göra en rubrik med paketnamnet till vilken jag sen kunde referera. När det sen väl var gjort trodde jag att jag kunde uppdatera rubriken varpå referenserna också uppdaterades. Så var inte fallet.
Är det möjligt att på ett enkelt sätt skapa, sätta och ändra parametrar vars värde kan användas, typ ett filnamne, på det sätt jag beskriver?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
Marcus7601
Member
536 Posts |
Posted - 2007/07/19 : 18:35:38
|
Kan man inte använda funktionen Sök och ersätt? Sök på gamla paketnamnet och ersätt med det nya du skriver i?
You can automatically replace text #8212; for example, you can replace "Acme" with "Apex."
On the Edit menu, click Replace. In the Find what box, enter the text that you want to search for. In the Replace with box, enter the replacement text. Select any other options that you want. Click Find Next, Replace, or Replace All. |
"Learning by doing" |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/19 : 19:10:13
|
Njäe, jag tycker inte det är en bra lösning främst beroende på att att man måste veta vad som skall sökas på. Och det är 3 olika grejer vilket bäddar för att man gör fel. Jag vill ha det mer idiotsäkert (känner mig själv för väl).
Satt å lekte med "Fields" men fick inte till att en kopia uppdaterades.
Fler ideer?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
staffann
Member
691 Posts |
Posted - 2007/07/21 : 14:05:01
|
Jag tycker att din ursprungliga plan borde fungera. Efter att du uppdaterat rubriken som du refererade till, såg du till att uppdatera referenser i dokumentet (tex genom att markera allt, högerklicka och ta update field)? Man måste också vara noga med hur man uppdaterar rubriken, dvs var man klickar för att lägga till/ta bort bokstäver i rubriken. Jag testade nyss i Word 2007 att skriva en rubrik, skapa en referens, uppdatera rubriken och uppdatera fält. Det funkar, men har du updaterat rubriken genom att klicka efter sista bokstaven och sedan lägga till ett ord så kommer inte det med i fälten. Lägger man däremot till ngt mitt i rubriken så funkar det. Skumt, men det är ju m$. |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/21 : 14:23:02
|
Staffan! Tack för input!
Jag har gjort precis så som du beskriver - det felaktiga sättet - och då tappas ju bokstäver. Jag vill ha ett sätt som är mer idiotsäkert. Typ, jag skall inte behöva klicka på i mitten medan det blir fel om jag klickar i slutet...
|
|
|
|
|
Topic |
|
|
|