Jag har en Advance Acoustic MCD203 som jag är väldigt nöjd med förutom att den tickar ganska högljutt när man spelar en skiva.
Förmodar att det är driven som är boven i dramat? Finns det något man kan göra åt det? Går det att byta drive? Eller finns det något annat man kan göra?
Min nya pioneer cdspelare D6 (återkomsten) tickar också lite granna så att det är störande på kvällen när man lyssnar på lite lägre volymer Men jag har varit med om värre tickande, men visst är det irriterande men lite bitumengummi kaske gör susen.
Har en kompis som köpte denna cdspelare (version 2) o han hade samma problem Han fick den utbytt mot en ny från stället han köpte den på den tickar oxå men inte i närheten som den första. Jag har själv samma cdspelare fast min är den första versionen Jag har inget tickande i min (Om jag inte sätter örat på en halvmeters avstånd då hörs ett svagt tickande från den) Så om du köpt den ny så se till o få den utnytt
MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Om du har möjlighet så be o få provlyssna den nya innan du tar hem den Minskar risken o få med dig en som tickar lika mycket som den du har redan Vet att det har varit en del problem med just tickande i dessa spelare Synd för jag måste säga att ljudmässigt så är jag väldigt nöjd med vad denna cdspelare presterar
MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )