HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Stockholm Jazz Festival 2007
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2007/07/15 :  20:55:35  Show Profile Send Gustaf a Private Message
I år med bl. a

Steely Dan!

Fibes, oh fibes!

Sophie Zelmani!

India Arie!

Laleh!

Blood, Sweat and Tears!

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/07/15 :  21:53:34  Show Profile Send gcs a Private Message
Det går också att lyssna på direksändningar och bandade sändingar från Stocholm Jazz i radion´s P2.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/07/17 :  13:32:12  Show Profile Send edison a Private Message
Blir Steely Dan/Zelmani mfl ikväll! ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/07/17 :  22:55:25  Show Profile Send Ayn a Private Message
Klart vettig konsert med Steely Dan. Bäst - "Aja". Sämst - vansinnigt mycket folk gjorde att det var halvt omöjligt att ens få syn på scenen. Fråga - varför inga låtar från de två senaste skivorna?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2007/07/18 :  11:43:03  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Första kvällen var sjukt bra! Fibes oh fibes rockade hårt, Sophie Zelmani var mycket vackert och fint, Steely Dan regerade med sitt osannolikt tighta spel och Eric Gadd med band överraskade positivt!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/07/18 :  20:14:26  Show Profile Send edison a Private Message
Ayn:
Dom började ju med musik från senaste plattan...1:a eller 2:a låten var från den...
Men de är ju det bästa av låtarna under åren de flesta vill höra, så jag förstår om 2 senaste plattorna var underrepresenterade...

-------------------------------------------------------

Bra spelning som inte gjorde mej besviken, undantaget att jag ju inte fick nån bra plats och pga regn tidvis (som tur var inte hela spelningen) bara såg paraplyer...en SKOG av såna...
Mesta tiden var paraplyfri iaf, och musiken kanon!

-----------------------------------------------

Jag missade början så Fibes oh Fibes är ännu ohörda...

Sophie Zelmani...ja, bra är hon, men ändå kändes det som på en sån stor scen där inte alla var där för att se 'just henne' var det en gnutta för mkt sömnpiller.
Bandet fick iofs fin fart då och då, men sammantaget var det allt lite segt.


(edit, siffra var borta)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/07/19 07:27:25
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/07/18 :  21:05:19  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Ayn:
Dom började ju med musik från senaste plattan...1:a eller :a låten var från den...
Men de är ju det bästa av låtarna under åren de flesta vill höra, så jag förstår om 2 senaste plattorna var underrepresenterade...

Jo, miss av mig - Godwhacker var ju med. I stand corrected. Det var väl mest att jag saknade Jack of Speed, eller i övrigt en hel hög låtar från "Two Against Nature"

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/07/19 :  07:26:07  Show Profile Send edison a Private Message
Hmmm....ja, man skulle ju kunna säga att vilka låtar som helst av SD lätt skulle "duga" så några låtar kommer nog varje SD-fan sakna så länge dom inte kör rubbet, hehe

Undrar hur många band som har en sån skatt bra låtar*** att dom mer eller mindre kan plocka fritt och ändå göra en grym spelning...(?)


***låtar fansen gillar alltså

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/07/19 07:29:50
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000