HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 singel....hur gör man?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/12 :  21:35:15  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag blev singel idag....har inte varit singel mer än max 2 månader i rad sen jag var 15. Hur gör man? Dum fråga kanske men för en som nästan aldrig levt själv? Tänkte nämligen hålla mig singel ett tag denna gången o känna på det.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/12 :  22:05:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tråkigt att bli singel, mayday.

Hur man gör? Tja...Vad känner du för själv?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/12 :  22:10:22  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Ja, det var både oväntat och trist. Jag har ju 2 hundar jag numer har ensamt ansvar för, så jag är ju ganska låst med. Krogrundor osv har jag fått mer än min beskärda del i livet, jobbat som vakt osv...det lockar inte alls.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/13 :  01:59:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Aj då !

Nu vet jag ju inte hur du känner dig eller så, men sätt dig själv i första rummet !
Hoppas du inte mår allt för dåligt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/13 :  07:31:23  Show Profile Send Vox a Private Message
Tråkigt att höra, men med 2 hundar har du möjlighet att använda dig av "hundtricket" om du nu vill träffa någon vill säga. Om du inte vet vad "hundtricket" är så titta på filmen med samma namn.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/07/13 :  07:50:40  Show Profile
Internet är det som gäller för mig de senaste 12 åren, helt perfekt. Bara att välja ut några man är intresserade av och snacka upp dom lite. Helt underbart!
Nu har jag iofs en tant, firade 6-årsjubileum i juni här. Träffade henne på Lunstorm.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2007/07/13 :  08:50:32  Show Profile Send alpinist a Private Message
En viktig grej är att "hålla ångan uppe" så att säga,
så att man inte blir sittande framför TV:n med en Alladinask...

Jag skulle engagera mig i någon förening, t.ex. en idrottsförening.
Där finns alltid ett oändligt behov av ideella insatser, och
det är grymt uppskattat! Man breddar också sitt sociala nätverk vilket aldrig är fel...!

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/07/13 :  09:04:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
En viktig grej är att "hålla ångan uppe" så att säga,
så att man inte blir sittande framför TV:n med en Alladinask...
Bättre då framför stereon med lödkolven i högsta beredskap!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2007/07/13 :  09:11:15  Show Profile Send wallraff a Private Message
Mayday, jag blev singel för några månader sen och nu känner jag att jag är tillbaka uppe på hästen igen (eller för att citera Willie Nelson "on the road again...").
Det gäller att hitta glädjen i sig själv och verkligen ta för sig av det man själv är sugen på! Som för mig t.ex. nu i sommar så har jag varit iväg nästan varje helg och besökt vänner jag har runt om i landet. Nya upplevelser som tar en bort från den vardagen man hade med tjejen. Köpte och gjorde i ordning en cabbe som jag glidit runt i.

Helt enkelt funnit mig i situationen och gjort det bästa av det. De första dagarna var givetvis tunga men när man väl kommit igång så blir det "bättre och bättre dag för dag...".

Ta och lyssna på Rydell & Quick, som jag av en händelse sett live två lördagar i rad, och låten "What to come" och gör precis det du vill. Känn dig fri!

Så, lagom klyschigt men sant...

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  11:16:50  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tack för stödet
Jag tänkte nog vara singel ett tag, så det blir att fylla vardagen med hundarna, familj och annat tills man kommer underfund med singel livet.
Angående hundtricket, låt mig presentera mina sötnosar:
Hanen

Tiken

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/13 :  11:19:39  Show Profile Send huzze a Private Message
Skönt att de slapp separera
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/07/13 :  11:48:35  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag har haft liknande perioder tidigare i livet. I ett läge var jag helt urvattnad och hade fått nog. Var då jättesingel i över två år. Beroende på hur begåvad eller tallangfull man är så tar de olika lång tid, men när man känner att det är kanon att vara själv och att man faktiskt inte behöver någon, då lovar jag att du träffar den rätta och dessutom har bottenkraft att svara upp mot detta så att det blir ett potentiellt intressant förhållande.
Under min period jobbade jag mycket, gick mycket på krogen(utan att ragga) och hängde med polare som jag tyvärr försakat något under alla mina förhållanden. Träna eller vara med i någon förening är inte heller fel. Jag skulle väl kanske inte se "jobba ihjäl sig" eller springa på krogen som en allmän rekomendation dock.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  11:54:49  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Skönt att de slapp separera

Ja, ärligt talat hade det nog varit svårt för dem.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/13 :  12:49:37  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
låt mig presentera mina sötnosar

Om jag vore tjej skulle jag vara mycket tveksam till att ta kontakt med dig när du är ute och rastar dem.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  12:52:55  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Om jag vore tjej skulle jag vara mycket tveksam till att ta kontakt med dig när du är ute och rastar dem.

Jag vet, det lustiga är att precis som de ska vara om de är välavlade så älskar de människor.
Och bortskämda är dom, sover hos mig i sängen, på vintern t om under täcket.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:06:11  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Man funderar över vad man tycker är roligt i livet - och gör de sakerna. Man fixar middagar med polarna, sticker på restresa med någon, besöker vänner. Du är välkommen upp till Stockholm när du vill. Plats finns alltid för trevliga personer. Bor granne med "Knoppen" från forumet.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:08:09  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Och man låter sig vara singel ett tag, varvar ner, lär sig vara ensam. Det är vi ju inte direkt vana vid...

Sedan registrerar man sig på vilken dejting site som helst, som spraydate.se och upptäcker att det kryllar av tjejer som är i samma situation.

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:08:37  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Och hundar... bättre raggningspryl finns inte ;)

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:13:40  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tiken lockade tjejer när hon var valp...inte så mkt numera...men alla som lärt känna mina hundar älskar dem.
KK: Tack för inbjudan, men jag har inget körkort och mina små vovvar kan bli ganska jobbiga på tåget om man hamnar i en vagn med andra hundar.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:31:32  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
En personligt anpassad blandning av ensamtid och tid tillsammans med kompisar är nog inte fel. Som singel har man möjlighet till spontanitet på ett större sätt än i parförhållande - detta kan man utnyttja (självklart med hänsyn tagen till hundarna).

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:35:24  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
EA: Det är lite det som är grejen, det kommer att bli en del tid för mig själv med tanke på hundarna. Enda chansen för mig att åka någonstans och hälsa på är om de hämtar mig och de inte har hundar. Men jag har familjen till stor del runt hörnet, vilket är skönt.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:49:42  Show Profile Send Peter S a Private Message
I ett förhållande är de lätt att man rätter till sin personlighet och livsstil lite för att stämma bättre med motpartens förväntan.
Man försaker kanske också intressen och åsikter som inte matchar och tenderar att skapa konflikter.

Nu har du chansen att vara dig själva helt!! Och trivas med detta.

Sedan om du känner för en ny relation, prova lägg korten på bordet från början, och se vad som händer.
(2 hundar som sovar under täcket, operaälskare, HIFInörd, etc...)

eller:
"One of my legs is shorter than the other, and both of my feet too long" (Frank Z.)

"Det finns ett lock som passar varje gryta" som de gamla säger.
Varför nöja sig med ett som bara passar halvt.

Edited by - Peter S on 2007/07/13 13:58:45
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:49:57  Show Profile Send mayro a Private Message
Mayday..

Hur gamal är mayday? Rätt bra att veta då man skall börja fundera på bästa sätt att göra om dig till forumgigolo med oanade framgångar där ute..

jag hittade min Lenas TRYGGA kärlek via nätet.. Det skulle bli en MC Donaltsträff egentligen med lite käk där eftersom jag var ensam far med bara en granne som tog hand om min dotter i nån timme och slutade i dom härligaste åren i mitt liv..

Så datorn är en bra väg mayday. men var hård mot dig själv och selektera hårt så verkligen intressen sammanfallar till fullo eller att i alla fall nyfikenheten finns att DELA intressen även om dom som tex med hifi kan kännas främmande för en "nyraggad" trevlig lady åt lufsen.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  13:57:36  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Mayday är en 32-åring men ser inte så ut fick visa leg för att köpa cigg för inte alltför längesen.

Det viktigaste är att de accepterar jyckarna för de är nr1 för mig.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/07/13 :  14:03:34  Show Profile Send Peter S a Private Message
quote:
selektera hårt så verkligen intressen sammanfallar

Istämmar detta! Du har alla korten på handen!

Edited by - Peter S on 2007/07/13 14:05:17
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/13 :  14:05:36  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Peter S: Så rätt så.
Mayro: även du har rätt. Ska inte falla dit för nån bara för att de är läckra(gjort det hela mitt liv tyvärr)

Mayday DIY Blogg

Edited by - mayday on 2007/07/13 14:14:21
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000