HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 The Hooters - Tre låtar från debutskivan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/07/08 :  13:40:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag var på KB i Malmö i torsdags och såg The Hooters. Grymt bra konsert med ett klassiskt rockband som blir så mycket bättre live! Skivorna är dock också mycket bra och jag roade mig med att kolla tre låtar från deras debutskiva "Nervous night" från 1985 i Audacity. Skivan är oremastrad (liksom alla Hooters skivor).

Graferna ser bra ut eller hur utläser ni dem? Tyvärr kan "nin" inte ge sin syn på det eftersom han är avstängd från forumet året ut...men vad säger ni andra?







Inte alls samma genres men jämför graferna ovan med graferna nedan, från Megadeths nya skiva "United Abominations" (2007)...loudness-race eller? Vet inte när Hooters skivor gavs ut på cd (står ej i bookleten) men jag tippar att det var i början av 90-talet.






- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/07/09 :  19:51:07  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ingen som har kommentarer?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2007/07/09 :  21:31:11  Show Profile Send Blue a Private Message
Mest att jag inte är så sugen på nya Megadeaths nya skiva, alldeles oavsett dess ljudkvalitet.

; )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/10 :  07:38:16  Show Profile Send Vox a Private Message
Förstår "nada" av dessa grafer...... :)

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/07/10 :  10:01:31  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vox: Det har med dynamik/avsaknad av dynamik och högt uppskruvad ljudvolym att göra...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/10 :  10:14:36  Show Profile Send Vox a Private Message
Vad får du ut för information av graferna?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/07/10 :  10:17:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Att dynamiken är högre i de övre medan ljudvolymen är mycket högre uppskruvad i de lägre. Om jag förstått saken rätt innebär hur stora skillnader det finns mellan "spetsarna" hur stor dynamiken är. I de nedre är dessa skillnader mindre än i de övre.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000