HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Rufus Wainright på Operan i Köpenhamn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2007/07/04 :  08:16:26  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Vilken röst, vilken känsla mannen ligger inne med. Publiken stod upp och hyllade honom flera gånger, vilket han var väl värd. Gabe är du lika lyrisk?

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/07/04 :  08:37:38  Show Profile Send matte76 a Private Message
Han är riktigt bra (på skiva åtminstone, har inte sett honom live) men lite mystisk. Hade tex ingen aning om att han är gay och har en tysk pojkvän

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2007/07/04 :  08:45:26  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Han är helt klart lite udda, han började med en glittrande Elviskostym, sen bytte han till Lederhosen, sen vid extralåtarna kom han in i badrock, sen satte han sig ner och sminkade sig och sen när han tog av badrocken hade han kvinnokläder under. Mycket lyckat koncept att ha popartister på operan, kan bara hoppas att dem fortsätter och tar dit artister som Tom Waits mfl,

Här finns en bild på hur han ser ut i kvonnokläder http://www.yelah.net/images/big/5348

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

Edited by - Jonasihm on 2007/07/04 09:54:23
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/07/04 :  10:12:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Här finns en bild på hur han ser ut i kvonnokläder http://www.yelah.net/images/big/5348


Haha vilken HUNK

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/07/05 :  11:46:23  Show Profile Send Gabe a Private Message
Fortfarande rusig av Rufus Wainwright på Operan i Köpenhamn (tala om fantastisk konsert i lika fantastisk konsertlokal!) måste jag tipsa alla fans (ex dig Jonasihm!) om att Rufus kommer till Sverige den 2 december - där han uppträder på Cirkus i Stockholm. Biljetterna är redan släppta via Ticnet och kosar 350 kr st. Värt varenda krona!

Konserten i Köpenhamn var både lång (ca 2,5 tim.) och varierande, och med en sådan entusiastisk publik kan man inte misslyckas. Rufus är en entertainer av rang och gillar att kommunicera med sin publik! Suverän gitarrist, körtjejerna var helt ok, men visst hade det varit kul om syster Martha hade dykt upp! Bäst från nya CD:n var Leaving Fo Paris (vilket är vad jag nu också gör - så fick jag det sagt;-)), innan pausen (skönt med paus, det var rätt varmt!).
Avslutssången California - med bara akustisk gitarr - satte en behaglig punkt för en intensiv utmattande konsert.
over and out
Gabe

Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2007/07/05 :  12:34:55  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Håller med i allt du skriver Gabe. var satt du någonstans? vi satt på balkong 3 rad 6 högt upp alltså men med perfekt vy och ljudbild var nästan så man blev rädd att man skulle ramla ner och slå ihjäl sig när man skulle in till sin plats

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/07/05 :  16:38:41  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jonasihm: Jag satt på parkett åt vänster, och när jag tittade upp såg jag kanten på första raden. Såg utmärkt - hade en perfekt lucka fram till scenen (någon har tänkt till inför det här imponerande bygget), och ljudet var helt okay, även om jag hade föredragit att sitta aningen längre fram! Förstår att du såg bra, lutningen på balkongerna är onekligen rätt brant! Och framför allt, så underbart skönt med en riktig konsertlokal med komfortabla sitsar istället för något trångt, svettigt ställe med enbart ståplats... Rufus musik platsar onekligen i den här miljön -
gabe
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000