HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken Denver DVD ska man välja?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hman
Member

159 Posts

Posted - 2007/06/29 :  16:25:09  Show Profile Send hman a Private Message
Har hört att en Denver DVD kan vara en bra nödlösning för att kunna spela brända CD skivor. Frågan är vilken Denver model som är mest intresant?

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett

Edited by - hman on 2007/06/29 16:25:51

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/29 :  16:48:57  Show Profile Send mayro a Private Message

yeees.. Denver ja.. Ärligt så tror jag ingen idag har kollen på dom nyare spelarna..

Min gamla trotjänare heter 141 och är som sagt lastgamal.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

hman
Member

159 Posts

Posted - 2007/06/29 :  16:58:56  Show Profile Send hman a Private Message
Egentligen är jag bara efter en kostnads effektiv lösning som tar de flesta formaten och läser dem utan några större läsfel. Har spanat in DVH-1018 som dessutom erbjuder HDCD, vilket kan betyda att den har lite bättre DAC chip. Tacksam för fler synpunkter!

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/30 :  00:23:12  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
De flesta läser nog av mediet idag utan större problem, skillnaden ligger i hur man hanterar signalen såväl digitalt som analogt - och hur de är uppbyggda mekaniskt.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/30 :  00:27:53  Show Profile Send mayro a Private Message

Det var väl något med dom nyare Denvermaskinerna som en del ansåg trist. Något med volymen vid nån annan typ av avläsning eller va det nu va.. SACD??

Jag minns fasiken inte.. Något var det i alla fall..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2007/07/02 :  15:34:15  Show Profile Send lindvall a Private Message
Min gamle tweakade Denver (818?) dog i flytten. Det var med sorg i hjärtat som den fick lämnas in på sopstationen.

Köpte en ny på Överskottsbolaget, men den hade ett tydligt högfrekvent pip i sig när den spelade skivor, så den lämnades tillbaka. Har en teori att det kanske beror på karaokefunktionen! ;-) Köpte en Limitid Label på SIBA (deras eget märke), men det första exet var trasigt och ville inte spela alls, så jag fick en ny. Men jag tror nog att Denverns bild var lite bättre, även pip-Denverns alltså, lite fylligare! Ljudet har jag inte riktigt koll på, kanske att Limitid Labelns är lite mjukare och inte så distinkt... Det är en djungel där ute bland 500kronors dvd:erna!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000