Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/06/26 : 18:56:48
|
Så frågan är vart man äter smarriga sniglar i Malmö.....i morgon eller Torsdag. Finns det någon schysst Fransk restaurant? Eller annan som serverar Los Sluggosniglos.
Kärestan är SUGEN
M
Edit! "restarant"??? |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2007/06/27 11:28:27 |
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2007/06/26 : 20:29:00
|
Käka snigel, trodde nästan du behövde tips på raggmetod, sorry för OT |
|
|
mrk
Member
313 Posts |
Posted - 2007/06/26 : 20:37:19
|
Passerati: Tänk bort mördarsniglarna från trädgården! Tänk istället små gratinerade sniglar med vitlök och vitt vin.. mumma!
/mrk |
-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
|
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/06/26 : 22:09:24
|
Sniglar finns i de större livsmedelsaffärerna, vitlökssmör och persilja, sen är det klart...! |
Min anläggningstråd |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2007/06/26 : 22:20:05
|
Anytime på föreningsgatan har. ettrum&kök på kungsgatan lika så. Där har du de två krogarna som ligger närmst mig, har god mat och dessutom serverar sniglar ;) (båda ställena rekommenderas varmt även utan om man vill äta människomat)
ps. sniglar är gott |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/06/27 : 00:33:59
|
quote: Sniglar finns i de större livsmedelsaffärerna, vitlökssmör och persilja, sen är det klart...!
Lägg till lokal, kök, kock, stolar, bord, vin........ Vi är på besök i Malmö
Två bra förslag Vemsom!!
Tack! M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2007/06/27 : 10:31:21
|
Kalla sniglar för människomat tar jag som människa som en förolämpning
Men sniglar kan du bombis käka på Restaurant Brogatan. Om inte annat vet jag att dom har grodor så slemdjur eller kräldjur, hugget som stucket i min värld Brogatan rekommenderas också varmt för såväl mat som dryck.
Förövrigt är både Anytime och 1Rok trevliga ställen också! Anytime passar bäst om man vill äta gott en vardagskväll 1Rok passar bäst om man vill äta fint i lugn miljö Brogatan passar bäst om man vill äta fint och sedan ta en öl/drink/glas vin i baren efter middagen
Edit: Visst har dom sniglar, grodorna verkar det dock inte vara säsong för. http://www.brogatan.gastrogate.com/2/restaurang_detail/part/4/id/112 |
Think what's inside the box!
|
Edited by - Mickeman on 2007/06/27 10:39:12 |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/06/27 : 10:44:59
|
quote: Lägg till lokal, kök, kock, stolar, bord, vin........ Vi är på besök i Malmö
... missade att du inte bodde där... |
Min anläggningstråd |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/06/27 : 11:34:53
|
quote: missade att du inte bodde där...
Lätt att missa eftersom jag glömde att skriva det
Jag halkade in på eran lokalblaskas sida när jag sökte på era förslag. Där fann jag att CAFÈ le fil du RASOIR prisas femfaldigt av BONG. Det blir nog till att bränna skatteåterbäringen där Franskt så det förslår!
Återkommer med intryck! Och begäran om hjälp med hyran....
M |
Mr 500! |
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2007/06/27 : 13:45:23
|
Åt middag på allahjärtansdag på Rasoir - mycket bra mat, trevlig atmosfär och helt ok service. Bra val! En drink på Viktors uppe på lilla torg är en bra avrundning på kvällen!
/Mikael |
|
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/06/27 : 15:44:36
|
Du är välkommen hem till vår trädgård...
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 10:42:47
|
Oh - tack för tipset, Mickeman. |
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 11:11:46
|
Min trädgård med. Frun är ute och plockar varje kväll så du skulle lätt kunna få en rejäl måltid bara på sniglar.
Har förresten prövatt att laga till men ingen i famailjen tyckte det var gott.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 11:56:34
|
Jag har gula och svarta slemhögar... sen små och stora med skal, bara att komma och plocka så står jag för bordsplats och allt annat du ville ha |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 20:08:53
|
En klar 4.8 av 5!
Smarrig mat i mängder! Kärestan är så, så nöjd Jag med
Förrätter: Sniglar. Gratinerad löksoppa.
Huvudrätter: Entrecôte med tomat och rödvinssås. Surkål, hemmagjord korv, fläsk (fan-tas-tiskt GOTT!!!!!!!)
Gott vin och god öl Härlig jazz spelad av levande musiker avnjöts även till maten.
Idag gjorde vi årets (nostalgi)besök!!!!
Vi gick på restaurang MANDO 40 år och en halv miljon plankor har de klarat av, och inredningen måste idag vara värd en halv miljon den med
Precis så jäkla gott och enkelt som för tio år sedan!!
Jag kan rekommendera att glida in mellan 14.30-17.30, då är det 40% på all mat från fasta menyn. Ett jädrans fynd
Malmö är härligt
Ps! om man går vidare ned mot lilla torg och in på den gamla gården till vänster och vidare in på designmuséet på gården som jag inte kommer ihåg vad det heter så få man se en himla trevlig utställning (Många ord utan punkt va) Nåja ! Där inne har de en väldigt trevlig utställning av härliga cyklar, moderna sådana + en del designstudier från KTH.
GÅ DIT!!!!!!!
|
Mr 500! |
|
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 20:19:20
|
Det är så typiskt...man vill ha en perfekt middag och så blir det bara 4.8 av 5... Gratulerar till en trevlig kväll! |
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 22:09:21
|
Mando - Malmös näst säkrast kort, efter en köp-fyra-betala-för-tre-hamburgertalrik på Stippes |
|
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2007/06/28 : 22:10:29
|
.. och just det - en pustabratwurst i bröd på Orvars Korvar.. vet inte om den kommer före eller efter Mando, men top tre är det iallafall |
|
|
|
|
Topic |
|