HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare Flexosite?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2007/06/23 :  21:33:28  Show Profile Send divander a Private Message
Hittade ett par högtalare i soprummet. De heter "Flexosite Speaker Systems - Flexbox". Ett par ganska små vägghögtalare i ett betongliknande material som Skanska tog fram på 80-talet. JAg kommer ihåg när högtalarna kom i slutet på 80-talet och jag har för mig att de var rätt bra, men blev ingen hit och las ned efter ett tag. Tänkte fixa till de här för att ha i sommarstugan. Baselementen är bortplockade och jag behöver därför ett par sådana. Känner någon till något om de här högtalarna? Vet någon hur de låter? Är det över huvud taget värda att hålla på med?

Oops! I did it again

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/06/24 :  09:16:58  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
De högtalarna hade följande element;

Scan Speak tweeter D2008/8512 och en Vifa woofer PH17WH-02.

Mvh
Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2007/06/27 :  18:35:29  Show Profile Send divander a Private Message
Vet du något mer om dem? Är det något att ha?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2007/06/27 :  18:45:02  Show Profile Send divander a Private Message
Vad finns det för element som idag går att få tag på och som på ett bra sätt kan ersätta dem?

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000