HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Skriva ut pdf med läslig upplösning..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8471 Posts

Posted - 2007/06/23 :  21:23:48  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Om man har ett schema i pdf format,och vill skriva ut en sida så blir det ju utskrift på schemat men schemat är så stort så det synns inga detaljer.Hur dela upp det på flera A4?Finns något bra program?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/23 :  22:00:46  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
När man skriver ut från acrobat väljer man överlappa i skrivardialogrutan, så skrivs den stora sidan ut på ett antal sidor.
Eller hur menar du?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8471 Posts

Posted - 2007/06/23 :  22:26:36  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Jag menar,om dokumentet består av säg 10 sidor och jag vill ha EN sida på 4 A4 för att sedan tejpa ihop dom,så jag ser komponentvärdena även uatn för datorn.Jag kan ju göra det manuellt med printscreen och redigeringsprogram,4 olika bilder,men tänkte om det fanns något snittsigare sätt.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/23 :  22:59:37  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Förstår jag rätt om du vill skriva ut en bit av en stor ritning?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/23 :  23:02:10  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Fullversionen av adobe acrobat är enklast att använda, men pdf995 klarar det mesta om man står ut med lite reklam.

http://www.pdf995.com/

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8471 Posts

Posted - 2007/06/23 :  23:48:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Förstår jag rätt om du vill skriva ut en bit av en stor ritning?

På sätt och vis,det är en DVD spelare,med t.e.x nätagget på en sida,analogdelen på näst o.s.v
Skriver jag ut nätaggssidan på ett A4 blir det så litet att de enskilda komponenterna med värde ej synns,skulle vilja ha det på 2 eller 4 A4...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/24 :  10:05:45  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Men om du skriver ut ex från sida 4 till sida 4 med överlappning så får du ju sidan fyra i fullstorlek på så många A4 som behövs?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8471 Posts

Posted - 2007/06/24 :  19:24:12  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Hittar ingen ruta med övelappning,hadde ju varit bra om det fanns en..
Jag har snikverisionen 8.


Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/06/25 18:00:24
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/25 :  11:01:54  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Under page scaling bör alternativet dyka upp. Det gör det på 7-an i alla fall...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8471 Posts

Posted - 2007/06/25 :  17:58:37  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Ok,har instalerat 7:an nu,men det enda jag hittar är att kunna skriva ut flera sidor på ett A4 men då blir komponenterna ännu mindre..



Det kanske är Pro verisionen jag ska instalera...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/26 :  12:19:10  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Trodde först det var skrivarrutinerna, men det verkar bara finnas i fullversionen.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8471 Posts

Posted - 2007/06/26 :  23:57:53  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Ja,den finns bara i fullverisionen...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000