HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Posten har kanske slarvat bort en kabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:32:55  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Dumma dumma dumma

Jag sålde en kabel och köparen betalade i förskott.

Kuvertet har inte kommit fram efter en vecka till adressaten. Rätt porto hade jag. och inrikes var det.

Vill aldrig skicka en kabel så här igen :-(

Känns fördjävligt om brevet är borta

Har det inte kommit fram till Kristianstad på måndag får jag betala igen killen pengarna. Och känna mig blåst av posten på min Kimber Silverstrek kabel.

IBLAND SUGER LIVET


Någon som varit med om liknande händelse?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2007/06/21 21:33:57

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:35:40  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Har du skickat den som brev? Isåfall så kommer det ju bli svårt att spåra den.
Hur mycket kontakt har du haft med killen innan?

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:49:48  Show Profile Send mayro a Private Message


Posten slarvar sällan sällan bort saker faktiskt enligt min erfarenhet....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:51:23  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Troligen någon hifi intesserad på posten också, tyvärr finns det bovar där också

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:55:40  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Posten säger att det kan ta upp till 14 dagar för en försändelse att nå fram. Därefter får man undersöka på ankommande postkontor eller uthämtningsställe för att sedan reklamera. ( Vet detta efter fösvunnet brev med CD-skivor )

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/06/21 :  22:05:57  Show Profile Send Njord a Private Message
Jag väntade en gång på ett paket som inte kom fram. Posten undersökte och ärendet reklamerades. Efter tre veckor fick jag besked att paketet hela tiden hade legat i Vivobutiken. De som jobbar på ett utlämningsställe vet inte alltid hur man ska hantera postförsändelser.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/21 :  22:08:17  Show Profile Send mayro a Private Message
Denna vecka var en kort vecka. Så vänta tills måndag tisdag att bli ledsen. men igen. Posten slarvar mycket sällan bort saker. Däremot har dom ibland sönder saker....Men att grejor är väck är rätt ovanligt. Så inte vet jag inte..

jag fotar alltid allt jag sänder iväg så det finns fotobevis

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/06/21 :  22:10:10  Show Profile Send JonasY a Private Message
Rek brev för allt värdefullt!

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/06/21 :  22:50:54  Show Profile Send Kmj a Private Message
ville köparen ha det skickat som brev så är det väl hans problem?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/06/21 :  22:58:10  Show Profile Send garmen a Private Message
har fått vänta 1-1 1/2 på skivor man har köpt från folk via tradera osv. så ibland tar det helt enkelt lite längre tid, vi får hoppas på det bästa

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/21 :  23:04:17  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Rekommenderade brev gäller definitivt om man skickar värdefulla saker.

Fast om köparen bestämde fraktsättet är risken hans.

Nu kan han ju ljuga...

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/06/22 :  05:39:03  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Posten hade bort film för framkallning, brydde de sig???????????? Näppeligen, sorry loser, var deras attityd, vi gör aldrig fel!

J. Ullberg
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/06/22 :  09:47:40  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag måste lita på killen. Inget snack om den saken. Man måste lita folk(vill jag fortfarande tro :-). han satte ju faktiskt in pengar i förväg för kabeln.

Vi pratade inte så mycket om fraktsättet. Det var nog jag som sa att så fort pengarna var på plats så skickar jag kabeln i ett vaderat kuvert. Vi pratade aldrig om att det skulle vara rekomderat eller så.

jag har även pratat med brevbäraren som delar ut hans post. Och han har inte sett till kuvertet .-(

Okej, jag får avvakta till tisdag. Har det inte kommit fram till honom då (eller tillbaks till mig för den delen) så får jag helt enkelt betala igen killen. Har inte så mycket att välja på här tror jag. Sedan göra en reklamation.

I bästa fall så kommer väl det returnerat till mig om 2 år

Livet går vidare i allafall.

Hur som helst. Ingen som förlorat någonting likande när ni skickat iväg med post till en köpare på detta vis förutom dem exemplerna ni angett?



TACK FÖR STÖD SNYFT SNYFT SNYFT





GLAD MIDSOMMAR!!!!!!!!!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2007/06/22 :  09:53:16  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Posten har lyckats slarva bort en basgitarrför mig så jag är inte förvånad

Tyvärr är detta ett "företag" som har tappat mycket i kvalitet dom senaste åren. Jag skulle tro att dom är borta inom några år.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/06/22 :  10:01:12  Show Profile Send jonasz a Private Message
Vi skickade fem webkameror fran USA till Sverige (oforsakrat forstass ). Det skulle ta 1 till 2 veckor. Efter en manad hade fortfarande inget kommit fram och vi besokte det lokala postkontoret bade en och tva ganger men det var inte forrens vi blev forbannade som det kom fram! Det tog tva och en halv manad och det kan varit en slump men...

Det ar fortfarande inte for sent!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

dmr
Member

222 Posts

Posted - 2007/06/22 :  10:02:26  Show Profile Send dmr a Private Message
Klart man ska lita på folk, det är min grundinställning, men jag har
personligen blivit mer försiktig efter att ha blivit blåst på
2000:- på en hifimagasinet-annons. Betalade i förskott, inga grejer,
säljaren betalar inte tillbaka (eller presterar bevis på att det ens är skickat)...

Posten slarvar, det är helt klart. Kan ju ha hamnat i fel brevlåda också.
Här hemma kommer det nästan jämt brev som ska till grannar
under juni-augusti. Sommarvikarier?

Hoppas det löser sig iaf, ta en bit sill och lite starkt nu och tänk på annat en stund

Edited by - dmr on 2007/06/22 10:02:45
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/06/22 :  11:20:03  Show Profile Send OcA a Private Message
Den kommer dyka upp! Kan som sagt ta en del tid med större försändelser och nu är vi inne i semstern också vilket betyder fullt med vikarier på posten. Utlämningsställena är också rätt usla på att meddela när grejer kommit fram. Det kan ha ramlat "mellan stolarna" så att säga. Det kommer ordna sig, var så säker. Posten har aldrig slarvat bort saker, däremot kan de ha sönder saker, men det är en anna femma...

Glad midsommar iaf och jag är övertygad om att det löser sig till det bästa!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/06/22 :  11:44:10  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Personligen så skickar jag alltid så man kan spåra försändelsen då det gäller allt som är dyrare än en cd-skiva eller dvd-film. Det HAR hänt att saker försvunnit för mig också - men då har jag gjort mig till en pain-in-the-butt hos den stackars posten tills de hostat fram paketet. Är man bara lite besvärlig så hamnar saker plötsligt väldigt tillgängligt - högst upp i högen eller längst fram i postbilen osv.

De enda som slarvat bort saker helt spårlöst för mig är Royal Mail.

/M
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/06/22 :  11:55:33  Show Profile Send boombox a Private Message
Är också lite förbannad på Posten just nu. De har slarvat bort ett paket med en ganska dyr hifi-grej. Stort paket spårlöst försvunnet sedan ett par veckor. Skandal! Kommer också att köra franskbröd-i-baken-taktiken på dem efter helgen.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/22 :  12:00:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vi fick en hel trådvagn full med datorer o skrivare till jobb en gång - fel skickat. Men posten hade inte bråttom att få iväg det till den rätta kunden. Grejerna stod hos oss i 3 veckor innan dom hämtade grejerna. Och det var efter MÅNGA samtal !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Lord
Member

1020 Posts

Posted - 2007/06/22 :  12:09:38  Show Profile Send Lord a Private Message
Posten är ju alltid posten..
Jag skickade ett litet paket (stort brev) för en tid sedan, det tog 2 månader för de att kommar fram .
Så ibland gör dom verkligen skäl för namnet, Snigel Post !

En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion
Min anläggning
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8460 Posts

Posted - 2007/06/22 :  12:21:06  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Har fått brev från utlandet som tagit 2,5-3 mån,fast det skulle tagit mindre än en vecka.
Har alldrig råkat ut för det i Sverige,fast jag vet ju inte var det fastnade,kan ju varit i Sverige...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/22 :  12:38:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kan inte påminna mig egna bekymmer med posten. Fast det är klart
det kan gå galet där precis som på alla andra arbetsplatser.

Mitt förslag är att du avvaktar lite.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

snaggvovve
Member

114 Posts

Posted - 2007/06/22 :  12:39:27  Show Profile Send snaggvovve a Private Message
Jag har blivit av med en hel del dvd-filmer. Beställde från olika web-shoppar och ett tiotal gånger kom de inte fram till mig. Detta var för några år sedan...senaste åren har det funkat klanderfritt. Tydligen någon vikarie på posten med filmintresse.
Postveket hade ju "Posten, pålitlig partner" som slogan förr. Undrar varför man slutade med den....

Men du får nog vänta en vecka eller två till innan du börjar oroa dig, mycket post hamnar hos fel mottagare som sedan skickar det vidare. Till sist brukar det komma fram.

Ska kanske tillägga att jag jobbar i Hbg's kommuns postcentral. Vi får dagligen post som vi inte ska ha. Den felaktiga posten returnerar vi på kvällen (tillsamman med all vår externa post), den ska då ner till Malmö för att sorteras om, sen ska den skickas till rätt mottagare. Kan ta några dagar extra för ett brev att komma fram...
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2007/06/22 :  15:27:04  Show Profile Send p-pan a Private Message
Se till att dom (Posten) kollar sina stationer för övertaligt gods.
Om paketet/brevet gått sönder kanske kabeln åkt ur och hamnat på en dylik station.

Skicka dom en bild på hur kabeln ser ut så underlättar du säkert sökningen.

Det är bra att ligga på som en igel.

Pan
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/06/22 :  16:23:21  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Tack för alla tips.

Glad midsommar på er!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000