HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Lär mig!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/06/21 :  09:40:04  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Jag ligger nu i startgroparna att bygga ett mätsystem för högtalare. Men...hur skall jag tyda resultatet?

Kan ni tipsa om websidor, böcker osv där jag kan lära mig frekvenssvar osv?

"Learning by doing"

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/21 :  09:41:46  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Lär dig att lägga upp bilder här på forumet så får du hjälp och kommer lära dig mkt.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/06/21 :  10:21:16  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag tror det är viktigt att du läser in dig på grundläggande akustik. Kör lite googling och se vad du får upp.
Kolla vad de firmor skriver som har tagit fram sådana här mätsystem.
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/06/21 :  10:27:29  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Ja, det är just det grundläggande jag är ute efter. Jag har noll koll på varför det låter som det gör.

Någon som har några specifika tips om böcker/websidor?

Det är alltså Mätro jag tänkte bygga.

"Learning by doing"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000