HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Varför dör mina mp3-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/06/20 :  10:40:40  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Detta är min andra mp3 från Creative Labs och NetOnNet som dör på två/tre veckor?! Stendör och vill inte reagera på något sätt. Prövar samtliga tips från supporten men icke... Vad i helv...! Nu får man traggla genom support/service/kundnummer/"kan inte skicka utan att ha fått samtlig kringutrustning i retur" och mera väntetider och "skickar endast från centrallager" bla, bla igen...

Antingen hade dom en dålig dag på CreativeLabs när de gjorde denna batchen eller så är jag inte ämnad att äga mp3-spelare.


Någon mer som har haft trubbel med mp3 spelare och plötslig död? Jag tar gärna en klapp på axeln innan jag lyfter luren till supporten igen... *stön*

/M

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/06/20 :  11:18:42  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Ja, det har hänt mig många gånger. Flest med Creative faktiskt.

Har du provat att sätta spelaren i "recovery-mode" och skicka in ny mjukvara i den? Det har hjälpt mig några gånger då spelaren varit helt död.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/06/20 :  11:29:59  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Problemet är bara att det inte går att få spelaren in i "recovery mode" och få i mjukvaran. Spelaren reagerar inte på någon "behandling". Absolut stendöd. Pratade med kundtjänst. De var inte direkt förvånade utan skickar en ny efter att ha fått in den gamla i retur.

Ytterliggare nån vecka i vänta...


Sambon har en MP3 som har funkat i ur och skur och mycket våghalsiga äventyr i vatten och barnahänders omilda behandling. Mina MP3 räcker jag tittar på så kraschar flashminnet. Får hoppas 3:dje gången gillt.

/M
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/06/20 :  11:50:38  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Oj då. Ibland kan spelaren vara död men att datorn ändå hittar spelaren i just recovery-mode, om man håller in några knappar. Men gör den inte det, så är ju nog utbyte som gäller.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/06/20 :  12:08:57  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Provat med ett nytt batteri




Kunde inte låta bli

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/06/20 :  12:26:38  Show Profile Send Kmj a Private Message
jag har också gått igenom två stycken spelare, och gissa vilket märke? Just det, creative.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/06/20 :  16:32:46  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Jag tror man behöver byta ut batteriet mot ett kraftigare, sätta i en bättre regulator samt byta ut alla kondingar mot bättre kvalite samt koppla av dem med småkondingar, företrädelsevis mot Wima.

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/06/20 :  17:40:04  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/06/20 :  17:51:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Jaha bara därför så fungerar min Zen V+ klanderfritt.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000