HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tori Amos - Beekeeper
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/06/16 :  22:00:30  Show Profile Send hal a Private Message
Jösses vad bra den är ! Jag som inte riktigt har förstått "Boys for pele".
"Beekeeper" snurrar oavbrutet här hemma. Vilken röst hon har. En mycket varierad skiva som växer för varje spelning.
Köpte "Scarlet´s walk" idag också.
Det här var precis den nytändning mitt musiklyssnande behövde just nu.

En klar smiley-femma för "Beekeeper med Tori Amos"


Dags att attackera "Boys for pele" igen !

Veckans skiva, här !

luften
Member

723 Posts

Posted - 2007/06/16 :  22:26:03  Show Profile Send luften a Private Message
Beekeeper är en av dom Tori skivor jag lyssnar minst på, däremot e Boys for Pele min favorit! Så du gör helt rätt i att attackera den igen, den är faktiskt helt otroligt bra :)

//luften (som såg Tori live på Provinssi igårkväll)



//air
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/06/16 :  22:43:19  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
//luften (som såg Tori live på Provinssi igårkväll)

Avundsjuk, måste ha varit bra

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/06/17 :  00:12:24  Show Profile Send ILLY a Private Message
Beekeeper och Boys for Pele hör utan tvekan till storfavoriterna i min samling.

Har även Under the Pink och Strange Little Girls, men ingen av dem har satt sig lika hårt som de två förstnämnda. Har också lyssnat en del på Choirgirl Hotel, som har ganska bra låtar men katastrofal produktion. Scarlet#180;s walk har jag knappt hört alls, så den bör inhandlas snarast.

Jag hoppas hon någon gång släpper ett album där jag gillar ALLA låtarna, för hon brukar alltid lyckas få med ett eller ett par spår som inte alls tilltalar min smak och som för det mesta zappas förbi.

Någon gång ska jag också se henne...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2007/06/17 :  10:09:51  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Boys for Pele var en platta jag verkligen inte gillade när den kom. Fast det brukar bli så med Toris plattor att de man gillar minst från början är dom man lyssnar mest på tillslut.

Missar tyvärr Tori på denna turne. Har sett henne på de tre senaste turnéerna så det gnager lite i en att missa en turné men det får bli nästa gång.
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2007/06/17 :  13:23:56  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Håller med om att Beekeeper är riktigt bra. Men vad tycker ni om nya American Doll Posse ? Lyssnat igenom den tre ggr men fastnar bara för 3-4 låtar.
/Micke
Ps För er som inte hört Little Eartquakes, se till och gör det...kan vara hennes bästa
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/06/17 :  13:59:11  Show Profile Send ILLY a Private Message
Har tänkt köpa Doll Posse, men ännu inte sett den i handeln. Det lilla jag hört, har jag gillat. "Little Earthquakes" noterat.

Kan man annat än älska henne i detta klippet, förresten?
http://www.youtube.com/watch?v=Z3wkIpX8fNY

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/06/17 :  14:03:34  Show Profile Send ILLY a Private Message
Jo just det, denna är rätt kul också:
http://www.youtube.com/watch?v=XIEellAHOY4

Spela piano kan hon ju, om man säger så.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/06/17 :  17:03:42  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag tycker faktiskt Scarletts Walk är bättre än Beekeeper som är mer ojämn. Där har jag också bara fastnat för 3-4 låtar. Men jag kan ha fel och får väl ge den några varv till. Tyvärr är hon dålig på att sovra sitt låtmaterial och det blir ganska ojämnt som exempelvis Boys for Pele. Men det finns många bra låtar på den plattan. Det är bara det att man själv får göra jobbet att sovra i låtarna.
Jag får återkomma om American Doll Posse som nyligen ramlat ned i brevlådan. Men det brukar ta ett tag för mig att komma in i hennes plattor och det är mycket annat att lyssna på just nu.
Jag är på väg ut ur en metalperiod in i en period med klassisk musik. Får se om jag kan klämma in Tori Amos.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/06/17 :  19:02:29  Show Profile Send MatsT a Private Message
Jag tycker också att 'Scarlett Walk' är lite bättre än 'Beekeeper' även om jag tycker även den sistnämnda är bra. Däremot har jag lite synpunkter på ljudkvaliteten, 'Beekeeper' är så komprimerad att den blir rätt trist att lyssna på av den anledningen. 'Scarlett Walk' låter också starkt men den är ändå väldigt mycket med dynamisk och nyanserad i återgivningshänseende. Ingen av dem är direkt dålig dock jämfört med det mesta som släpps nu, det är ingen överstyrning och det är tyvärr väldigt vanligt numera.

Gillar man Tori Amos skulle jag rekommendera båda skivorna och även den nyss släppta 'American Doll Posse'.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/06/17 :  19:32:52  Show Profile Send ILLY a Private Message
Håller med om den ojämna kvalitén på materialet, fast som trummis är det inga problem att (på de senare skivorna) koppla bort musiken och bara fokusera på Matt Chamberlains ständigt lika briljanta och stilfulla trumspel. Visst, han ligger där i bakgrunden och smyger, sällan gör han något som sticker ut eller tar överhanden, men om man lyssnar lite extra på det så upptäcker man snart att det är fullproppat av fantasi och subtila extravaganser. Kanske nutidens mest intressanta och framförallt musikaliska studiotrummis. Sen är han flitigt anlitad av många av de stora också, exempelvis Tori och David Bowie.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/06/18 :  07:58:27  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Chamberlain får dessutom blomma ut än mer när de spelar live!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000