HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Malmö Jazz&Blues Festival 8-9-10 juni 2007
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  19:56:02  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

MALMÖ
Jazz&Blues
FESTIVAL






8-9-10 juni 2007






It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:05:15  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Jag besökte detta enastående evenemang på lördagen (igår alltså). Festivalen arrangeras av Föreningen Hot House, Malmö JazzHouse och Malmö-Copenhagen Blues Connexion. Samarbetspartners är Malmö Kulturstöd, Musik i Syd och S:t Gertrud.

Mer än 25 olika band spelade från fredag kväll fram till söndag eftermiddag. Utbudet hade stark inriktning på unga begåvningar från främst Malmö


Det här är Caroli kyrka. Ett bra landmärke för navigering till S:t Gertrud:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:59:44  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

S:t Gertrud är ett gammalt kulturkvarter i Malmö, och inhyste nu i höstas även Malmö hifi-mässa. Entre'n ligger mittemot kyrkans huvudingång på Östergatan:







Mer info om arrangörer etc: www.malmojazz-bluesfestival.se


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  21:07:56  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Jag kom dit vid 16-tiden, när Dreamboat Jazzband underhöll på en lagom stillsam nivå. Inledningsvis för ett fåtal gäster. Jag tog en öl, satt ner och sakta men säkert strömmade fler jazz- och bluesdiggare till.





It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  21:14:35  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

S:t Gertrud är ganska stort och har många lokaler. För festivalen hade scener byggts i Carolinahallen, Gertrudhallen, i Puben och på Gårdsscenen.


Det här är min mamma. Hon heter Gertrud och är inget helgon precis, men jobbar på festivalen. Hon är alltid väldigt glad men tycker inte om att vara med på bild:





It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  21:23:39  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Peruna Jazz Men var lite ljusskygga och spelade i en (förutom spots) helt nedsläckt Carolinahall:






Trivsam uppvärmning, engagerat och rutinerat.




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  23:34:47  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Något senare var det dags för Lobo Guitar Lee Band på Gårdsscenen. Det var nästan mitt på da'n, solen gassade, alla var nyktra och förmodligen inte särdeles förväntansfulla. Men detta gäng kunde få igång vänsterfoten på de flesta av oss. Lobo GLB presenterade en samling rockiga blueslåtar som fick mig att tänka på ömsom Stevie Ray Vaughan och Albert King, ömsom John Lee Hooker och Robert Cray men även Doors faktiskt.









Lobo Guitar Lee Band, nu även kända så långt iväg som i Trelleborg och Ystad.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/11 :  00:11:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
http://www.minhembio.com/bild/158597.jpg

Kör han en "Angus" ?


Synd att jag inte var hemma när det här gick av staplen, vi var ett par som hade snackat om att dra dit.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/11 :  21:31:21  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Stämmer Johan!
Bara shortsen och det framåtriktade benet som fattades.

Han hade en del andra trix också:




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/07/07 :  17:05:52  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Får man minna om Copenhagen Jazzfestival 2007, startade i går.
http://www.aok.dk/roundup/930


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000