Skulle vilja ha tips på adaptrar enl topic. Tala gärna om vad vilken påverkan ni tycker den gör på kabeln samt var man nu kan köpa denna adapter.
Är alla adaptrar något som är av ondo för kabeln.
Tack!
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
Om jag inte missminner mig så ändras kabelns impedans. Sen är det ju som jag ser det, att ju mer som är i signalvägen desto sämre. Du kan alltid terminera en kabel RCA -> XLR själv, finns utmärkta instruktioner på Van den Hull's hemsida.
Hur de påverkade ljudet? I mitt fall fungerade det bättre än via RCA ingång, men det hade nog med ingångskontakterna att göra, de var i betydligt bättre skick och kvalitet på XLR sidan.
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile