HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Webhotell?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/06/01 :  21:44:19  Show Profile Send Roq a Private Message
Nån som har erfarenhet av webhotell? Behovet är i princip att bara kunna ha enstaka websidor vilka man lätt ska kunna uppdatera med ny text och bilder. Hur funkar det med webhotell - kan man välja domän? Såg på Crystone att man betalar kring en hundring för detta per år.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/01 :  21:54:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
www.one.com

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/06/01 :  22:04:37  Show Profile Send Roq a Private Message
Zalve: Det där verkar bra. Framför allt verkar de få många bra omnämnanden för sin support och det är viktigt.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/06/01 :  22:18:23  Show Profile Send Ayn a Private Message
Vi (mer specifikt, det svenska Linn-forumet) har precis övergivit one.com till förmån för Crystone. Har man simpla statiska sidor lär det vara hellugnt att köra med one.com, men när man som vi körde ett forum som ställde krav på hyfsat snabba svar på frågor till databasen, då funkade det helt enkelt inte till slut. Om du tänker använda webhotellet för något dylikt tycker jag du ska tänka dig för både en och två gånger.

Vi flyttade till Crystone för ett par veckor sen och hittills har allt flutit på solklart mycket bättre - men jag vågar inte säga att jag rekommenderar Crystone bara för den sakens skull, det är säkert att det finns problem hos dem också men att vi inte upptäckt dem än. Förhoppningsvis är så inte fallet dock

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000