HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bästa "dagen efter" musik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/05/27 :  11:49:49  Show Profile Send Hornta a Private Message
ja vilken musik brukar du/ni lyssna på "Dagen Efter"?

behöver lite tips

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2007/05/27 :  12:23:07  Show Profile Send p-pan a Private Message

Är det riktigt tufft brukar man väl vila öronen helt...
men lite soft jazz kan väl funka: Chris Botti, Tord Gustavsen Trio.
Det finns någon serie skivor med "Lounge" musik som är rätt soft har jag för mig, allt som är lugnt brukar väl vara uppskattat kanske.

Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2007/05/27 :  12:35:54  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Inled med en kalldusch, fortsätt med att försöka få det hyffsat kallt i rummet. Sedan lägger man sig på soffan i kallingarna och lyssnar på Eyehategod. Perfekt mix av rundgång och skrik för att möta upp misären men också klockrena bluesriff i botten för att lugna själen!

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/05/27 :  19:12:21  Show Profile Send Hornta a Private Message
hehe, tack för tipsen! ska komma ihåg dem till nästa ggn

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2007/05/27 :  19:31:53  Show Profile Send hogga a Private Message
Headache med Frank Black kanske.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/27 :  20:19:32  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bästa "dagen efter" musik? Hårdrock på riktigt hög volym förstås, så huvudvärken drivs ur skallen nej seriöst så funkar lugn musik typ akustisk singer/songwriter för min del...Neil Young, Lucinda, Ron Sexsmith, Josh Rouse är exempel på bra bakfyllemusik.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:35:07  Show Profile Send Hornta a Private Message
tack för fler tips, blir och bränna ut en "dagen efter" skiva snart

Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/05/27 :  22:34:52  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message
I alla fall inte det som spelades på allt för hög volym kvällen före...
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/05/28 :  12:24:15  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Var dagen efter igår, det blev Sofie Zelmani :)
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2007/05/28 :  16:25:18  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
NAXOS "Lungna Blå Timmar" är alldeles utmärkt.
MVH Revoxarn.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2007/05/28 :  20:26:58  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Dag Vag - Ge mig en pistol

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2007/05/29 :  15:31:16  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Det första jag tänkte på när jag började läsa tråden var faktiskt Sophie Zelmani, skiva nr2 och framåt, men det var ju redan tipsat.

Saker jag annars skulle välja ur min samling är väl:
Sade - de två åttitalsplattorna, Barbra Streisand, Celine Dion, såna där ljuva röster som tycker om en fastän det gick så illa dagen innan.
Dire Straits, REM, Fjeld - coming home, Bo Kaspers orkester, Loreena McKennit, Massive Attack, Roxy Music - Avalon, Sheryl crow, Simon & Garfunkel (hmmm, nätt och jämt). Det var några tips till.
Personligen väljer jag också ofta bland syntmusik från J.M Jarre, Tangerine Dream, Vangelis (inte helt & hållet synth!) Vangelis - Earth, från 1973 är riktigt skön. Alla gillar väl dock inte synthmusiken + att många JMJ och TD-plattor har några sköna bakfyllespår blandat med andra lite väl uppstressande. Till en blandskiva blir det dock bra.

Cowboy Junkies - The trinity session, som jag hittat pga tips från forumet, är ju också störtskön musik när man måste vila ett illa åtgånget huvud.

Edited by - Mickel-mackel on 2007/05/29 15:32:57
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2007/05/29 :  15:37:42  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Är man några som sitter och "delar" på baksmällan måste väl Ronny Eriksson & The rambling minds - Det mesta rår nog striten för vara ett givet lyssnoämne, även om det är en enda låt

ps. Ronny Depp, tror jag han heter i den konstellationen...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000