HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Berätta era teorier
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2007/05/24 :  18:53:43  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Denna tråd hade jag tänkt att dedikera till er som vill berätta om era teorier.

Det behöver inte finns någon vetenskaplig grund för att det ska vara en teori.
Hävur er allt ni har tänkt på.
Eller tänker på!






www.kanngi.se

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/24 :  19:57:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Är man hungrig deicker man kaffe !
Kanske mer ett påstående

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/05/24 19:58:14
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/05/24 :  20:51:12  Show Profile Send jerico a Private Message
Det är så här har jag kommit på...

De som får skit hela tiden är oftast de som tål det!

Vi har ett bra exempel här på forumet. Johan.björklund Han har haft det satan så jobbigt ett tag nu men inte ger han upp! Han är trött på det helt klart men tro (PIIIP) jag det... Han tar det och gör vad han kan av det.

Vad skulle hända om det var en "hollywood bimbo" som råkade ut för det??? Hon skulle nog fan ta livet av sig.

Så mängden dynga som sprids på folket är helt olika bara det att det är vi som tål (jo jag har haft min del jag med) som får det för att beskona alla stackare som inte vet hur man klarar av svårigheter...

SÅ!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2007/05/24 :  21:10:12  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Jag tror att om man börjar känna sig förkyld kan man slippa det mesta om man direkt börja dricka mycket vatten!

Stereo Audio
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2007/05/24 :  21:18:47  Show Profile Send Egill a Private Message
och omvänt tror jag att man bör undvika chipspåsen eller de salta popcornen om mn börjar känna sig krasslig.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2007/05/24 :  21:22:47  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Om man kan mäta upp var en dansk står så har man enligt Heisenbergs osäkerhetsrelation ingen aning om hur mycket han druckit.


- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2007/05/24 :  22:18:09  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
jag har en teori om att eller snarare jag har testat det och man blir bättre av att gurgla salt vatten när man har ont i halsen. Det ska va så mycket salt i vattnet så att man nästan kräks.

Tror saltet har nån bakterie dödande funktion.

www.kanngi.se
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/24 :  23:00:31  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Det är så här har jag kommit på...

De som får skit hela tiden är oftast de som tål det!

Vi har ett bra exempel här på forumet. Johan.björklund Han har haft det satan så jobbigt ett tag nu men inte ger han upp! Han är trött på det helt klart men tro (PIIIP) jag det... Han tar det och gör vad han kan av det.

Vad skulle hända om det var en "hollywood bimbo" som råkade ut för det??? Hon skulle nog fan ta livet av sig.

Så mängden dynga som sprids på folket är helt olika bara det att det är vi som tål (jo jag har haft min del jag med) som får det för att beskona alla stackare som inte vet hur man klarar av svårigheter...


Ligger mer i det än vad jag först ville tro när jag läste det.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/05/25 :  08:29:55  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Du vet inte hur bra du har det förrän du haft det sämre.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/05/25 :  15:15:51  Show Profile Send jerico a Private Message
Boergars: Det kan jag hålla med om. Därför är jag tacksam över att jag står på en skitig fabrik. Det krävs inte så mycket för att man ska uppskatta fritiden då.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2007/05/25 :  16:04:27  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Jag har fått uppfattningen att gott kommer tillbaka och ont kommer tillbaka. Dem som är givmilda får oftast mest dem som är snåla får minst. Den som är glad träffar andra glada personer. Den som gläder andra får tillbaka glädje. Så jag antar att Karma kanske fungerar!

Fast det funkar inte på telefon försäljare ! även om man är glad så får man jä**lskap tillbaka och virse versa !




www.kanngi.se
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  19:18:19  Show Profile Send huzze a Private Message
Angående förkylningsteorier, så vintertid sägs det vara bra att dricka kallt innan man går ut, så att halsen kyls ner och bakterierna inte får fäste. En teori jag inte kan motbevisa eftersom jag inte tror på den...
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:20:33  Show Profile Send Eref a Private Message
Jag har en teori att ens upplevelse av tid är relaterat till hur många år man är.
Ett år är t.ex. 1/6 för en sexåring medans det är 1/60 för en sextioåring. Det förklarar varför man tycker tiden går snabbare fast med mycket mindre skillnad ju äldre man blir; skillnaden mellan 1/5 och 1/6 är ju mycket större än mellan 1/59 och 1/60. Alltså en utjämnande kurva.
Det förklarar också det paradoxala att man på sätt och vis tycker det var längre sen man föddes när man var sex än när man är sextio. Och varför historien bakåt i tiden t.ex. 1800talet kommer mycket närmare ju äldre man blir (varje år blir ju kortare).
Smart teori va? (Skall försöka skriva den som en matematisk formel och kanske förfina den lite grann)...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:42:50  Show Profile Send huzze a Private Message
Men tidens relation till hur kul man har då?
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:48:33  Show Profile Send Eref a Private Message
Tänkte inte på det...
Fast det ligger definitivt nåt i det är klart.
Skulle kunna tänka mig att det är en variabel som också hör hemma i en tidsformel, fast den verkar lite mer svårmätt och svårdefinierad.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  20:56:45  Show Profile Send huzze a Private Message
Tidens hastighet är väl inverterad mot hur kul man har så i formeln blir det:
("uppfattningen av tidens hastighet" x ålder) / "hur kul man har"

Edited by - huzze on 2007/05/25 20:57:18
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:13:19  Show Profile Send Eref a Private Message
Fast stämmer det verkligen?
I nuet går ju tiden fortare ju roligare man har. Men i minnet kan väl tidsrymden när man hade roligt och mycket hände te sig som längre än den tråkiga tid när inget hände?
Får nog fundera lite på det...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  23:20:23  Show Profile Send huzze a Private Message
Då börjar vi väl snacka om att man förtränger det som är tråkigt....

Synd att inte Einstein kan hjälpa oss, tiden är väl relativ?
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/25 :  23:37:15  Show Profile Send ohmega a Private Message
quote:
... tiden är väl relativ?


Ja..litegrann...eller nåt

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/25 :  23:46:35  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jag har kommit på en grej....de flesta växter har ju gröna blad..nu vet jag varför....jag menar..soldater har ju ofta gröna kläder. Alltså...dom växterna försöker att kamoflera sig.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2007/05/26 :  00:26:33  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Kan man välta kor, har också hört att dem skulle dö av att ramla omkull i sömnen?

Min teori är att dem borde vakna och "Get medieval on your ass" som en viss film karaktär beskriver det. Varför skulle dem dö av att ramla omkull sovande ?

Är det bara jag som har hört detta ?

Dett kanske finns någon med erfarenhet som kan ge lite vetenskaplig fakta till min teori ?

www.kanngi.se
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/05/26 :  01:07:19  Show Profile Send Lovan a Private Message
Skulle man anta att vi inte har någon fri vilja(mao vi är (mekaniska)maskiner precis som allting annat i universum) så betyder det att allting vi gör är förbestämt. Mao så är tiden bara en psykologisk sak som vi använder som referens.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/05/26 :  22:45:11  Show Profile Send svejk a Private Message
Gratis är fult och suspekt!
Har oftast gott om lyxvaran tid jobbar 50% och är tämligen aktiv

Jag går och mediterar i kyrkan det är gratis, mycket proffsigt prästerna är utbildade i ämnet. Vi brukar vara 6-10 pers.
Samtidigt på flera ställen betalar folk gladeligen 1000 spänn för
6-7 gånger hos Frida Månsten eller någon annan krämare som skall sälja av stenar andra kurser o trams

Jag går och lyssnar på Svenska Kammarorkestern när de kör gratis konserter. Vi är 80-100 pers. När det kostar 275 kr är det 600 besökare.

Jag går på föreläsningar på universitetet, vi är inte många men ofta högklassigt. När det kostar 595 spänn och man får en plastmugg sur juice är det lapp på luckan.

Så min teori är att gratis är fult, vi måste bli uppskörtade för att uppskatta saker o ting!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/05/27 :  20:47:20  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Om bara de båda två hjärncellerna inte bråkar med varandra, så brukar det gå bra.
(Det är bara en myt att man skulle behöva mer än så )

Det är ju bara juppisar som försöker hävda sig genom att säga att en människa har flera miljarder järnseller!
Trams, säger jag.

-------------------------------------------

Jättebra svejk!

Som alltid ett briljant inlägg.

Edited by - pick-me-up on 2007/05/27 20:53:20
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:39:40  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Drick varmt när det är varmt. Inte bara en teori, utan det funkar i verkligheten också. Kroppen tar lättare upp vätska som är lika varm som omgivningstemperaturen.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/27 :  21:41:40  Show Profile Send ohmega a Private Message
Ja men om man är på en plats där det är 20 minusgrader då?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000