HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sonic Syndicate
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/22 :  22:04:36  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Den 18 Maj släppte det melodiösa deathmetal bandet "Sonic Syndicate" (Richard Sjunnesson, Roger Sjunnesson, Robin Sjunnesson, Karin Axelsson, John Bengtsson, Roland Johansson) sin andra fullängdare "Only Inhuman".
Bandet skapades år 2002 av de två bröderna Roger och Richard samt kusinen Robin. Från början så hade de namnet "Fallen Angel" och spelade in 3 demos och när de skulle släppa sitt första album (Eden Fire) för drygt ett år sedan så kom namnbytet. Men Richards ungdomligt skrikiga metalröst så blev det första albumet en succé inom hardcore och nu-metal kretsarna.

Året 2006 förstärktes Sonic Syndicate med vokalisten Roland Johansson för att få en mer dynamisk sång. Och blandat med Richards "skrikande" så måste jag säga att "Only Inhuman" får ett djupare sound och blir mer lättlyssnat. Balladen "Enclave" är ett mästerverk i sig och tillsammans med låtarna "Denied" och titelspåret "Only Inhuman" så är detta album värt ett köp för er som gillar "Linkin Park" i hårdare tappning.

Lyssna på hela skivan.
http://www.myspace.com/sonicsyndicate

Diskografi
-Eden Fire (2005)
-Only Inhuman (2007)

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2007/05/24 :  20:08:22  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Har satt upp båda ablumen på inköpslistan. Gillar dom skarpt.
Kul också att sångaren Roland är medlem här på forumet.
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/05/24 :  21:56:42  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
"Kul också att sångaren Roland är medlem här på forumet"

Oj!!! det visste jag faktiskt inte ...
Jag gillar senaste skivan, den första var lite för skrikig för min smak, men den går att lyssna på.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000