HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dina 10 bästa skivor !!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/19 :  11:54:22  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Efterlyser härmed lite input från alla medlemmar på deras val av 10 skivor med olika artister att ta med på en öde ö !.

Velade inte spä på inläggen ang bra-musikskivor men tycker förslagen blir mycket splittrade och svåra att ta åt sig!. (Detta gäller som sagt de absoluta favoriterna i eran samling).

Vitsen är att vi kanske kan vidga vyerna och ta åt oss ny musik som vi tidigare ej kanske ens lyssnat på.

Får väl börja med mina egna 10 (Som det känns just nu i alla fall).
Alla skivor kan dessutom rekommenderas för dess förträffliga/hyffsade ljudkvalite.

Sissel Kyrkjebö "All good Things"
Eva Cassidy "Live at blues valley"
Pretenders "The isle of view" Live
Simple Minds "Glittering Price" Best of
Texas "The Best Of"
Bruce Springsteen "greatest Hits"
Queen "Greatest Hits II"
Kenny Rogers "Undrained"
Alphaville "Forever young"
AC/DC "Live" -- inget höjdarljud men vilket ÖS


Kom igen nu alla in med era favoriter så vi kan vidga vyerna!.



There is NO substitute for PURE power.

Edited by - AnTra on 2007/05/19 15:33:01

Mupp
Member

72 Posts

Posted - 2007/05/19 :  12:20:38  Show Profile Send Mupp a Private Message
Jaja får väl komma med en lista då. En något yvig lista kanske.

Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold us Back
A-ha - Hunting High and Low
Black Sabbath - Heaven and Hell
Michael Jacksson - Off the Wall
Lustans Lakejer - Uppdrag i Genève
Yes - Close to the Edge
Johnny Cash - The Man Comes Around
Gang Starr - Step in the Arena
AC/DC - Back in black
Propaganda - A Secret Wish
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/19 :  12:33:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Favoriterna varierar med tiden, men vissa består:

Joni Mitchell - Wild Things Run Fast
Joni Mitchell - Dog Eat Dog
Joni Mitchell - Chalk Mark in a Rain Storm
Genesis - The Lamb Lies Down On Broadway
Frank Zappa & Mothers - Roxy and Elsewhere
Frank Zappa & Mothers - Over Nite Sensation
Frank Zappa & Mothers - Bongo Fury
Johnny Winter - Live in NYC
Ozzy Osbourne - Diary of a Madman
Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath

Svårt att skriva en sån här lista, det finns så mycket bra! Jag hade både Sade och
Tracy Chapman på listan men ska det vara tio helt oumbärliga så blir det dessa.

(Det slår mig att nästan alla ovan har jag på vinyl.)

Men - Får man ta med ett par DVD också till den öde ön? Snälla...
I så fall tar jag med AC/DC - Stiff Upper Lip Live (ÖS var ordet sa Bull!)
och Madonna - The Confessions Tour Live (En show utan motstycke, helt otroligt!)

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/19 :  12:37:30  Show Profile Send matte76 a Private Message
10 st är jättesvårt men här är en bra blandning av högklassiga skivor (alla är cd-versionerna):

AC/DC - Highway to hell (bra ljud på remastern från 2003)
Bad Religion - Recipe for hate (helt ok ljud)
Black Sabbath - Heaven and hell (bra ljud på remastern)
Bruce Springsteen - Darkness on the edge of town (bra ljud på cd-skivan)
Dio - Holy diver (helt ok ljud från remastern)
Lucinda Williams - Car wheels on a gravel road (mycket bra ljud på cd-skivan)
Nirvana - Nevermind (helt ok ljud)
Soundgarden - Superunknown (helt ok ljud)
The Doors - The Doors (bra ljud på cd-remastern från 2007)
Ulf Lundell - Ripp Rapp (mycket bra ljud på remastern)

Varierad musik! Kunde lika gärna valt 10 andra dock, AC/DC:s "Back in Black" tex är nästan lika bra som "Highway to hell" men bara nästan. Samma med The Doors, "Morrison Hotel" och "LA Woman" är nästan i klass med deras debut. Uffes "Kär och galen" och "Den vassa eggen" är i princip lika bra som Ripp Rapp. Alla cd remasters har mycket bra ljud dessutom.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/05/19 12:42:44
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2007/05/19 :  13:04:32  Show Profile Send traveller a Private Message
Som sagt väldigt svårt att plocka ut 10 stycken men här är några av mina favoriter.

Dinosaur Jr. - Where you been
Loosegoats - Plain, plateaus and mountains
Uncle Tupelo - Still feel gone
Richard Buckner - Devotion + doubt
Ben - Like a wheel touching ground
Kristofer Åström & Hidden truck - Go, went, gone
D.A.D - Rinkin' it all
Son Volt - Trace
Red House Painters - Songs for a blue guitar
Okkervil River - Down the river of golden dreams

» Min anläggning
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/19 :  13:13:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ingen speciell ordning o inga remastrar


Liquid Tension - Liquid Tension 2
Progg i hög klass, inte speciellt bra ljud men vilken musik

Mike Oldfield - Amarok
Den har ALLT !

Devin Townsend - Terria
En konstig skiva med konstigt ljud o underbar musik


AC/DC - Powerage
Enough said !

Pink Floyd - Wish you where here
Ett mästerverk, Dark side of the moon nafsar den i nacken


John Mayall and the bluesbreakers - Chicago line
Yeah Inget höjdar ljud med otroligt driv

John Mayall (solo)- Sense og place
Mayall going solo inte lika bluesigt o mycket bra ljudkvalité


Jethro Tull - Thick as a brick
Ett mästerverk med förvånandsvärt bra ljud

Soundgarden - Superunknown
Enough said !


Som nr 10 kan jag inte bestämma mig faktiskt men nått med prog eller blues blir det iaf

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/05/19 13:14:33
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/05/19 :  15:26:49  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Bra lista johan!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/19 :  15:29:39  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Detta var ju suveränt att redan så många svarat, och visst ge gärna förslag på DVD-skivor då dessa gärna har sviktande inspelningskvalitet.

Bernt,, har redan beställt Madonna och AC/DC på DVD

Nu har man redan lite nya tips på odödliga skivor!.

Tack ska NI ha !!!

There is NO substitute for PURE power.

Edited by - AnTra on 2007/05/19 16:16:41
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/19 :  16:02:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
sviktande inspelningskvalitet

Förtydligande: Då jag listat mina favoritskivor har jag faktiskt inte haft en enda tanke på hur
väl de är inspelade. För mig är de bara musikaliska guldklimpar som jag inte vill vara utan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/19 :  16:27:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag säger som Bernt, för mig har musiken varit det viktigaste. Bra ljud är en bonus

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/19 :  16:33:43  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Jag säger som Bernt, för mig har musiken varit det viktigaste. Bra ljud är en bonus


Håller med, men upplevelsen av favoritskivorna blir så mycket bättre om ljudet är bra. Därför vill man hela tiden att dessa skivor ska komma i nya utgåvor som ljudmässigt slår de gamla

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2007/05/19 :  18:06:24  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Ingen särskild ordning, here we go:

Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Hot Rats
Svårt att välja bland FZ:s fantastiska 60-talsproduktion, men den här sticker ut med sin lite Jazziga framtoning och ovanligt mycket improvisationer för att vara Zappa
Mose Allison - Mose Alive
Allison balanserar mellan Jazz och Blues i en liveupptagning som verkligen ger en illusionen av att befinna sig på en rökig jazzklubb. Piano, kontrabas och trummor, man hör publiksorl, klingande kassaapparater och andra krogljud i bakgrunden.
The Devil's Anvil - Hard Rock From The Middle East
1967 samlade Felix Pappalardi ihop ett gäng Libanesiska och Grekiska musiker i New York och spelade in Psykedelia blandad med orientaliska tongångar. Släpptes samma dag som 6-dagarskriget bröt ut, och fick inte mycket radiotid men blev en kultplatta bland hippies.
Johnny Winter - Johnny Winter And
Winters första på CBS och mera Rock än Blues. Fantastiska gitarrdueller med Rick Derringer, och mycket bra låtmaterial som visar att Winter inte bara är en gudabenådad (slide)gitarrist utan också en mycket bra sångare.
Farid El Atrache - Super Belly Dance With Farid El Atrache
Lennart Wretlind pluggade denna platta i sitt radioprogram "Tusen och en låt" på 70-talet. Arabiska magdansklassiker med ovanligt bra ljudkvalitet för tongångar från denna del av världen. Mycket vackert och mycket svängigt!
King Crimson - Red
Kraftfull och bedårande vacker Art-rock med den i min mening bästa (och minsta) KC-sättningen; Robert Fripp, John Wetton & Bill Bruford
Frank Zappa & The Mothers Of Invention - Cruising With Ruben & The Jets
FZ:s hyllning till 50-tals doo-wop med mycket humor och subtil ironi. Går hem hos 50-talsmusikälskare som normalt aldrig skulle lyssna på Zappa, men de brukar dock oftast inte uppfatta ironin...

Till sist tre klassiker som inte behöver någon närmare presentation:

The Beatles - Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band
Bob Dylan - Highway 61 Revisited
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon



Edited by - bostrowskij on 2007/05/19 18:08:16
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/19 :  19:53:10  Show Profile Send Eref a Private Message
Bra trådide men fruktansvärt svårt att välja bara 10 skivor. I ett trängt läge skulle jag nog tulla på ljudkvaliten och satsat på Ipod eller nåt liknande.
Här tio plattor som betytt mycket för mig i alla fall:
Here´s Little Richard/ Little Richard på Specialty alltså!
A History Of New Orleans Rhythm & Blues fin samling på Rhino(skulle kunnat sammanställt den själv)
King Of Deltha Blues Singers/ Robert Johnson förstås
Bringing It All Back Home/ Bob Dylan
Time Out Of Mind/ Bob Dylan finns en handfull Dylanplattor till som skulle platsat
Otis Blue/ Otis Redding på Stax
What´s Going On/ Marvin Gaye måste med
Are You Experienced?/ Jimi Hendrix
Gumbo/ Dr.John
Wrecking Ball/Emmylou Harris
Redan tio... skall vi inte öppna en tråd med våra 100 favoriter?
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/05/19 :  22:39:31  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Håller med Eref där, lite svårt att välja bara 10 st.

Här kommer ett försök, och utan rangordning (förutom NR.1):

Joe Walsh, "Barnstorm" , den har precis ALLT!
Joe Walsh, "The Smoker You Drink, The Player You Get"
James Gang, "Rides Again"
James Gang, "Live In Concert"
Eagles, "Hotel California"
Mary Black, "No Frontiers", en röst att ÄLSKA!
Camel, "Stationary Traveller"
Camel, "Nude"
Manfred Mann, "Solar Fire", Kan det bli flummigare?
Sky High, "Freezin' Hot"

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/19 :  23:23:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
King Of Deltha Blues Singers/ Robert Johnson

Har den på vinyl. Vi snackar musikhistoria...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/19 :  23:57:05  Show Profile Send Eref a Private Message
Har den också på vinyl förstås. Det är ju två volymer förresten.
Är det inte fantastiskt att man kan lyssna på musik inspelad på 30talet och det fortfarande låter fräscht!
Har förresten flera andra bluesskivor som står och knackar på att komma in i min topp10lista. Blind Willie McTell, Blind Willie Johnson, Sonny Boy Williamson, Howlin´Wolf och en drös andra.

Bernt, på din lista har du med flera Joni Mitchellskivor som jag i stort har missat.
Jag har två favoriter med Joni "Ladies of the Canyon" och "Blue". Måste lyssna in Joni Mitchells hela produktion tror jag!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/20 :  07:51:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Har den också på vinyl förstås. Det är ju två volymer förresten.
Ja, det stämmer.
quote:
Är det inte fantastiskt att man kan lyssna på musik inspelad på 30talet och det fortfarande låter fräscht!
Har förresten flera andra bluesskivor som står och knackar på att komma in i min topp10lista. Blind Willie McTell, Blind Willie Johnson, Sonny Boy Williamson, Howlin´Wolf och en drös andra.
Tänkte på Elmore James också.
quote:
Bernt, på din lista har du med flera Joni Mitchellskivor som jag i stort har missat.
Jag har två favoriter med Joni "Ladies of the Canyon" och "Blue". Måste lyssna in Joni Mitchells hela produktion tror jag!
Ja, det ska du absolut göra. Det finns så otroligt mycket kreativt och nyskapande där. Hon är en av de
mest fascinerande artister jag vet, hon var ju bland de första som fick Polar-priset - ytterst välförtjänt
tycker jag. Tycker du om stilen i klassikern "Blue" så tror jag du tycker "For the roses" också är fin och
kanske även "Court and Spark". Jag gillar den lite mer rockiga stil hon körde med på 80-talet. Sen finns
det en DVD som heter "Painting with Words and Music", en väldigt annorlunda livekonsert. Höjdpunkten
på DVDn tycker jag är solosången på Marvin Gaye´s låt "Trouble Man" - fullständigt genialt! På den
DVDn får hon också priset "Rock and Roll Hall of Fame" ur Graham Nash´s (Crosby, Stills, Nash and Young)
hand mitt under konserten. Dessutom berättar hon med en oerhörd humor minnen från hippietiden,
bl.a Woodstock, mellan låtarna. DVDn rekommenderas varmt!
Joni Mitchell är också musikhistoria, utan tvekan...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/20 :  08:22:15  Show Profile Send Eref a Private Message
Ja, Elmore James förstås. Och T-Bone Walker och B.B.King...

Tack för Joni-information. Jag har förresten en senare CD med henne där hon gör nya jazzstandardversioner av en del av sina gamla låtar. Kanske ingen milstolpe i musikhistorien men hennes nya tolkningar av "A Case of You" och "Both Sides Now" är
mycket mycket vackra.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/05/20 :  19:52:50  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Två saker slår mig när jag skall plocka ut dom 10 bästa plattorna.
1. Vad svårt det är! När jag tittar igenom registret har jag 40-50 st som är absoluta favoriter. Hur skall jag välja ut 10 av dessa?
2. Dom absoluta favoriterna kommer från en mycket smal tidsperiod. Skrämmande vad man blivit präglad . Även om mycket bra musik gjorts både före och efter, når väldigt få dessa höjder (ni ser själva när i tiden).

Utan inbördes rangordning:
* Al Di Meola - Elegant gypsy. Kombination av fenomenal gitarruppvisning och ljuv musik. Lyssnas om och om igen..
* Genesis - The lamb lies down on broadway. Mest valuta för pengarna. Dubbelt konceptalbum att drömma sig bort med. Bästa sättningen.
* Jethro Tull - Crest of a knave. JT har gjort mycket bra, men detta kom som en oväntat lyckad come back. Genialiskt!
* Mannfrd Mann's earthband - The roaring silence. Vacker, utan svagheter och Chris Thompsons underbara röst.
* Pink Floyd - Animals, Wish you were here, The dark side of the moon. 3 plattor jag bara måste få med. Såååå bra. Står över allt annat dom gjort.
* Andrew Lloyd Webber - Variations. Det enda riktigt bra han gjort. Men det är en fullträff.
* Yes - Close to the edge. Nämd tidigare i tråden.
* Frank Zappa - One size fits all. Måste få med en Zappa. Denna är min favorit. Jonny Guitar Watson är med och sjunger. nice.

Skulle vilja ta med fler, men regler är till för att följas. 10 Var det.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2007/05/20 :  22:50:05  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Jo det är svårt... Robert Johnson-plattorna hade kunnat platsa på min lista också, men jag tror de skulle bli väl "blå" på en öde ö
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/05/20 :  23:46:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tio är knepigt. Det hade varit enklare med fem - eller en!

Om jag var tvungen att gå till min skivhylla och plocka ut tio skivorför att ta med på en öde ö skull jag ta med mig följande - ju högre upp i listan desto säkrare att jag skulle välja den skivan även i morgon.

1) Keith Jarrett - The Köln Concert (Den skiva jag håller högst sedan i dagarna trettio år)

2) London Symphony Orchestra and Choir, Bernhard Haitinks - Beethovens 9:e symfoni (LSO:s egen utgåva från 2006)

3) Pink Floyd - The dark side of the moon

4) Pink Floyd - Wish you where here

5) Pink Floyd - The Wall

6) Philharmonia Orchestra, Igor Markevich - Stravinskijs Våroffer

7) London Philharmonic Orchestra, Bernhard Haitink - Shostakovitj 7:e symfoni, "Leningrad"

8) Cornelis Wreeswijk - Guldkorn (singel-CD samlingen)

9) Arne Domnérus och Gustav Sjökvist - Antiphone Blues

10) Fleetwood Mac - Tusk (remasterutgåvan på dubbel-CD från 2004)

Tja - det var väl det hela...

/Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2007/05/21 :  00:24:30  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Utan att ta någon hänsyn till ljudet:
(endast en platta / artist)
Iron Maiden - The Number Of The Beast
Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath
Opeth - Deliverance
Katatonia - Dance Of december Souls
Therion - Secret Of The Runes
Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman
Rainbow - Rising
Mastodon - Leviathan
The Beatles - Revolver
Bob Marley - Kaya
Idag i alla fall... imorgon är det kanske 10 andra?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/05/21 :  16:12:43  Show Profile Send Gabe a Private Message
Åh dessa ständiga listor! Lika omöjliga som oemotståndliga...
Här är mina 10 favoriter just nu, plockade ur minnet utan att snegla i "databasen" först. Och, jag räknar rätt dåligt...

Genesis Selling England by the pound
Pink Floyd Wish You Were Here
Neil Young Harvest
Van Morrison St Dominicks Preview
Eric Burdon declares War
Bruce Springsteen Born To Run
Joni Mitchell Hejira
Paul Simon Still Crazy After All this Years
Beatles Sergant Peppers
Rolling Stones Let It Bleed
Ryan Adams Heartbraker
Josh Rouse 1972

hälsn
Gabe
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2007/05/21 :  21:58:55  Show Profile Send myskankan a Private Message
Shpongle - Are You Shpongled?
Hallucinogen - Twisted
Ministry - Psalm 69
Front 242 - Tyranny For You
Ol#180; Dirty Bastard - Return To The 36 Chambers
yelworC - Trinity
Killing Joke - Democracy
Guns n#180;Roses - Appetite For Destruction
The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced?
Eric Clapton - Unplugged

Hmm... Nu fick jag inte med allt jag ville.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2007/05/21 :  23:05:38  Show Profile Send TomasF a Private Message
1. T-Bone Burnett "Proof through the night" (vinyl)
2. Rimsky-Korsakov "Scheherazade" - Reiner (XRCD)
3. Rimsky-Korsakov "Russian Easter mm" - Scherchen (Tahra)
4. Haydn Cello Concertos - Rostropovich (EMI)
5. Beethoven 5 & 7 symfonier, Kleiber (DG)
6. Jazz at the Pawnshop
7. Roberta Flack "Killing me softly" (Atlantic)
8. Chet Baker "The best of Chet Baker Plays" (Pacific Jazz)
9. Tchaikovsky "Suites" Svetlanov (SUCD10)
10.Eva Cassidy "Live at Blues Ally"

Just nu... /Tomas F.

musikälskare
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2007/05/24 :  21:27:58  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
Tjena AnTra,
kul att se nån från samma samhälle här!

Fast jag lyssnar mest på blues nuförtiden så ligger mina gamla hårdrocksskivor mig varmast om hjärtat!
Men endast CD, jag vill inte spela vinyl på en öde ö i sanden, för mycket knaster
Inördes ordning plats 2-8 kan variera från dag till dag.

1. Queensryche - Operation Mindcrime (världens bästa skiva någonsin)
2. Metallica - Ride the lightning
3. ACDC - Highway to hell
4. Guns n' Roses - Apetite for destruction
5. Alice In Chains - Dirt
6. Nirvan - Nevermind
7. Soundgarden - Superunknown
8. Monster Magnet - Powertrip
9. Metallica - Metallica
10. Pearl Jam - Ten

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000