HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Finns det några Gitarrister här?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/05/10 :  22:12:54  Show Profile Send Swirve a Private Message
Lite halv-ot-tråd. Finns här några gitarrister som har koll på det här med multieffekter o dyl??
Jag har flyttat till litet studentrum o får då inte plats med min gitarrförstärkare. Då var tanken att man kanske kunde ha en POD eller Tonelab o koppla till stereon, kommer det låta bra? någon som har testat?
De är ju gjorda för "direktinspelning" i datorn och då borde de väl låta hyfsat direkt in i stereon också?

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2007/05/10 :  23:00:58  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Det funkar helt OK! Vox Tonelab eller POD XT är väl de maskiner jag kan rekommendera.
Go to Top of Page

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/05/10 :  23:57:11  Show Profile Send Swirve a Private Message
Ok, då kanske man skulle slå till. Tonelab:en ligger ju lite bättre i pris, 1995:-, än XT:n.
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2007/05/12 :  00:27:47  Show Profile Send hogga a Private Message
Jag köpte en Zoom med inbyggd fotpedal och kör med hörlurar, det funkar riktigt skapligt. Det är ju inte samma sak som med en riktig stärkare men det funkar. När jag köpte den avrådde de från att köra den rätt in i stereon. Men jag antar med att det går bara man är försiktig men nivåerna.
Go to Top of Page

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/05/12 :  00:50:49  Show Profile Send Swirve a Private Message
Hogge - Vilken Zoom då? har en gammal zoom 505 tror jag den heter och den låter inte bra nånstans...
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2007/05/12 :  11:50:57  Show Profile Send hogga a Private Message
Swirve, den heter G2.1u. Jag hade tänkt köpa en POD efter rekommendationer från en kompis, men den var slut i affären så det blev en ZOOM istället (otestat). Jag har för mig att jag provade en zoom 505 för en massa år sedan och den var rätt kass.
Rådet är väl som vanligt: Prova själv.
Go to Top of Page

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/05/13 :  01:27:14  Show Profile Send Swirve a Private Message
O nu har jag varit på musikbörsen o köpt en Tonelab på öppet köp...Låter riktigt bra på rena o halvskitiga ljud. Är inte riktigt 100% säker på att ja har pengarna att behålla den som läget ser ut nu. Beror på om ja kan kränga iväg min gamla gitarr-stärkare.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2007/05/14 :  08:55:30  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Finns det några Gitarrister här?
Räknas luftgitarr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000