HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bröllopsfotografering Östergötland
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:59:16  Show Profile Send Stormen a Private Message

Jag o min sambo ska gifta oss utanför Vadstena/Motala denna sommar (väversunda kyrka vis Omberg). Men det är inte det enklaste att hitta en bra fotograf. Min sambo säger att jag har stora krav. Har tittat på tex creafoto.se och lite på sldfoto.se
Det är skillnad på proffs o proffs. Har ni något bra tipps ?. Eller vad skulle ni gå på ? Min favorit är www.fotografensaxin.se som jag tycker ger bra form och estetik i bilderna. Men det är lite långt för dessa att åka ut.
Mycket tacksam för svar
/ Fredrik

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:10:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Frågan är väl bara vad det får kosta. Ska du ta fotografer från Kga till motala, så blir det en hyfsad milersättning.

Har bra erfarenheter av www.procard.se , söder om Örebro

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:23:23  Show Profile Send n0p a Private Message
Du kanske kan hitta ngn lämplig genom Fotosidan? -> www.fotosidan.se

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:27:29  Show Profile Send Stormen a Private Message
Tack, har lagt ut lite frågor där till lite medlemmar om ortskännedom. Fördelen med creafoto är väl att studion ligger 10 minuter från Kyrkan. Men jag är inte direkt övertygad om hans portfolio. Mänga amatörer på fotosidan tycker jag kommer ett par steg längre. Det är alltid klurigt med foto/form.


procard, gör snygga saker,, tack för tipset Zalve

Edited by - Stormen on 2007/05/07 11:43:29
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:03:26  Show Profile Send n0p a Private Message
Vad är du ute efter?

En fotoserie som dokumenterar dagen/akten eller är det bara själva "bröllopsfotot" (det uppställda) som du är ute efter.

Mina tankar är väl att om man är ute efter en serie bilder som dokumenterar så väger rutin tungt för mig, ngn som har gjort det förut och kan upplägget, som garanterat kan leverera.

Annars om det bara gäller själva uppställda fotot kanske rutin inte har lika stor betydelese.

Som du säger, knepiga saker det här... ;)

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:05:50  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Jag kan höra vem det var som fotade på kompisens brällop o Linköping.


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:33:44  Show Profile Send Roq a Private Message
Har en kompis som fotar bröllop. Vet inte om det är så smidigt med Östergötland då han bor i södra Sthlm men man vet ju aldrig var han befinner sig. Ett tips i alla fall. http://www.kameran.se
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:36:52  Show Profile Send Stormen a Private Message
Superbra med alla tips


Mina tankar är väl att om man är ute efter en serie bilder som dokumenterar så väger rutin tungt för mig, ngn som har gjort det förut och kan upplägget, som garanterat kan leverera.

Vad är jag ute efter ? hmm,, svårt att säga.
Nja,, visst är det så. Men det räcker med en bra bild för mig. Förmodligen ett foto utanför akten. Tycker att www.fotografensaxin.se lyckats under rubriken bröllop. Både med annorlunda beskärning och vinkel. Inte bara traditionellt rakt på utan tanke på komposition. Min favorit är tagen ovanifrån med det stora gröna gräset. Kanske inte så mycket bröllopsfoto men mycket tjusigt. Att paret måste vara fotogeniskt är självklart viktigt och att det är kemi i bilden. Men att fånga stämningen ända ifrån bakrunden/naturen är verkligen en konst. Har själv fotat på bröllop oh det räcker inte med att det är ett snyggt par på bilden för att det ska bli bra. Det stod något om detta i senaste fototidningen (fotosafari med inriktning på björnar) Det gällde om att skriva upp vad hur man hade tänkt sig innan. Alla bilder blir inte bra o intressanta bara för att det är björnar på bilderna. Så det kanske handlar mer om att träffa fotografen och kanske ta med sig exempel på bilder som man gillar och hur man skulle vilja ha det.
Men är det verkligen mitt jobb den dagen att tala om vilka fotovinklar o allt som man vill ha med ? Är inte det som kallas yrkesstolthet ? (nu är jag kanske lite väl provokativ :-) )

Edited by - Stormen on 2007/05/07 12:57:40
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2007/05/07 :  14:33:59  Show Profile Send alpinist a Private Message
Bodde i Linköping för några år sedan, och gick ofta förbi
fotografen Tomas Kihlmans skyltfönster, och där fanns de mest fantastiska bilder! Har tävlat själv i foto, så jag har sett en del...

En tråd på Bröllopstorget snackar oxå om Tomas, och de verkar mycket nöjda: http://www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m455155.html

Kort sagt: Tomas Kihlman i Linköping är mitt tips!

Tremolo junkie!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000