HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vart tänker ni åka på semester
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ryssen
100.000-klubben

8481 Posts

Posted - 2007/04/26 :  22:35:33  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Tja,kanske går till fäbodstugan en sväng,3km bort.(Om jag inte tar bilen.)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2007/05/06 :  18:14:57  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Semesterresa blir det inte förrän i höst, men då till norra Kina. Det ser jag fram emot!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/05/06 :  20:45:33  Show Profile Send esl a Private Message
Vill inte bidra till växthuseffekten så jag skall undvika flyg.
Blir att segla och paddla kajak som vanligt.
Rundade styrsö idag, som upptakt, och jag cyklade 1,5 mil enkel väg mellan hemma och kajakförvaringen i bjöla.
Mitt lilla bidrag... många bäckar små... sen är det skönt att röra på sig!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/05/06 :  21:59:53  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag åker troligen till Atlanta, Georgia USA på Dragon*Con 2007.
En av nordamerikas största rollspelskonvent. Väl där kommer jag att få träffa Tracy Hickman och Michael Shermer personligen (genom gemensamma bekanta).
Med lite tur även Brent Spiner, Jonathan Frakes, Michael Shanks, Christopher Judge, och Claudia Christian.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/05/07 :  01:06:20  Show Profile Send Roq a Private Message
Har just varit 2 veckor med familjen i Kalifornien och hälsat på kompisar.
Ska iväg i dagarna till brewitz i London.
Hoppas i sommar kunna göra en repris och sticka till vinerna i Bordeaux .

Vissa år blir det en del resor och andra kommer man inte längre än postlådan.
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:08:12  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message

Funtar på en tur till Svalbard med flickvännen...

Spana isbjörn å rida flerdagstur på islandhästar...


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:43:59  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Visserligen var det jättelänge sen jag var utomlands, (tycker inte att Norden räknas dit), men det blir knappast det i sommar heller.

Däremot hoppas jag att kunna dra iväg till Göteborg. Därifrån kunde jag fortsätta sen direkt till Finlands huvudstad Helsingfors. Sen får det bli ett antal andra orter i landet också. Och slutligen återkomma tillbaka till mitt andra hemland.
Det bästa med att resa enligt mig är att få komma hem!

När det blir har jag inte ännu bestämt mig eller inte ens närmare funderat över. Som med det mesta här i livet brukar det bli bäst när man gör saker och ting med hjärtat och helt spontant tar det bästa tillfälle som finns.

Jag måste ta hänsyn till alla de människors möjlighet till ledighet som jag ska träffa samt många andra faktorer med i beräkningen. Fast man har syskon och goda vänner lite här och där är man ändå inte välkommen precis när som helst. Det får bli delvis en kompromiss.

Det som är så bra med sommaren hos oss är att man behöver inte har lika bråttom som på vintern. Man kan stanna ett tag på några olika ställen och sen fortsätta resan.
För första gången på jättelänge ska jag försöka träffa en gammal god vän och arbetskamrat som flyttade tillbaka till Finland ett antal år sen.

Det som är nackdelen att resa i Norden i stället att välja en charterresa är att resa här är inte så billigt. Speciellt i Finland har de nästan inga rabatterade tågresor alls! Förutom när du är pensionär eller tillhör till en större grupp.
Att åka buss kostar också en hel del pengar. Jag tror nästan att i vissa fall kan det vara fördelaktigare att flyga.

Speciellt gäller detta från Stockholm till Helsingfors. För resan kostar en hel del med båten och därtill kommer det kostnader för mat, dryck och nöjen på färjan.
En tusing bränner du oerhört enkelt på färjan om du vill unna dig lite god mat och dricka! Och på den tiden hinner det bli nästan lite långtråkigt också, för man kan inte lusta sig hela tiden!

Det var mina femören om ämnet, hoppas att det blir den bästa sommaren på länge!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:46:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tylösand... Får det nog bli i år...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/05/07 :  18:39:25  Show Profile Send edison a Private Message
Öland i hyrt hus med ett antal vänner.

Vore ju inte helfel om Hojkortet var klart då... ;-)


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2007/05/08 :  15:12:02  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Kopplar på husvagnen, drar till Strömstad och hälsar på svågern, sedan vidare runt sydsverige och upp efter ostkusten, så får vi se hur långt vi hinner, vi tänker inte jäkta.
MVH Revoxarn.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/05/08 :  16:26:45  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jaha - nu har semeterplanerna satt sig!

Det blir mest södra Sverige i sommar. Mycket stugan i Småland, lite Skåne och förmodligen lite Danmark/Köpenhamn.

Längre resa blir förmodligen en förlängd weekendresa under hösten - vart har vi inte bestämt ännu.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2007/05/08 :  19:08:08  Show Profile Send leffee a Private Message
Blir och snickra på torpen.Sedan blir det Tjeckien och kolla på Motogp
Måste bara se Rossi live

/Leffe
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/08 :  21:22:29  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
quote:
Funtar på en tur till Svalbard med flickvännen...



Det brukar ju jag hota med när Gotland inte duger

Nu förlorade jag igen så det blir Cypern.. ( fantasilöst jomenvisst ) , fast lite segling blir det också, i skärgårn. Men sen får det vara nog, det ska ju byggas också ... högtalare.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/05/09 :  23:45:52  Show Profile Send lennartj a Private Message
Var på rundresa i Italien de två veckorna närmast efter påsk.
Jag lämnar ogärna Skandinavien under sommaren, det är för varmt för mig längre söderut, det blir sannolikt en vecka på Jylland och två i mellersta Bohuslän.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/05/10 :  09:58:05  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Magils:

Fast jag var ju seriös... Och det roliga är att hon inte är främmande för idén!


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/06/18 :  11:39:38  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Här kommer ett litet semestertips till alla som fortfarande inte bestämt sig...
http://www.blocket.se/vi/11860266.htm?ca=7_s

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000