HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Delar till ett stort SET-bygge!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7781 Posts

Posted - 2007/04/15 :  14:14:41  Show Profile Send Fuling a Private Message
Har under flera års tid samlat delar till vad som skulle bli mitt personliga "flaggskepp", ett SE-slutsteg med triodkopplade 813 som slutrör. Av olika orsaker (lathet...) verkar det som att bygget aldrig kommer att bli verklighet, så om någon känner sig manad att ta itu med något rejält så kan jag tänka mig att sälja hela rasket vilket innefattar bland annat:

2 st LL1688/80mA utgångstrafos.

2 st LL1671/50mA Interstagetrafos.

1 st Nättrafo från Novarria, om jag minns rätt är den på 650-0-650V 350mA + ett antal kraftiga 6,3V-lindningar. Med plåtkåpor på sidorna.

Ett antal NOS 813, gamla kvalitetsfabrikat och några matchade par.
Hållare och toppanslutningar till 813.

Ett antal oljekondingar i olika storlekar, 1000-1500V.

En drossel Novarria 10H 200mA

Ett antal 6AU4GTA till likriktningen.

Vid intresserad kan jag förstås ordna fram mer exakta specifikationer och antal samt bilder på prylarna.

Om någon är intresserad av att t.ex. köpa bara järnvarorna och använda andra rör så går det att ordna, men jag säljer inte ut några "godbitar" styckvis så att paketet spricker.

Kontakta mig via PM eller på arvid2002 (a) hotmail.com

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000