HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Konstigt kladig karabiner kompass...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/15 :  11:30:17  Show Profile Send mace a Private Message
Tjenixen!

Igår låg jag och slappade på stranden i Vejby
När jag kom hem upptäkte jag något konstigt. I min lilla Silva Carabiner kompass som sitter på klockarmbandet hade vätskan "koagulerat

Den klara vätskan är nu till 70% vit/mjölkig Det ser ut som äggvita fast slemmigare. Det verkar som om det förökar sig
Ni med fantasi kan gissa vad det liknar precis

Jag kan inte för mitt liv förstå vad som hänt, men jag gissar att solen och värmen kanske spelat in????

Teorier?

Jag skall kontakta Silva i morgon.
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/04/15 :  12:59:46  Show Profile Send jerico a Private Message
Det ska ju vara sprit de simmar runt i...

Sprit ser ju inte ut som nått sunk oftast. Anledningen til att det är sprit är att det ska ALLTID vara klart och det sabbar inte nått var det nu var. Men skicka ut svaret du får från Silva. Man vill ju inte råka ut för trubbel med en kompass när man är beroende av den. Kan du kolla så den visar rätt fortfarande????

Och kom ihåg det nu att går nått åt &/)=?&%%#164;%/( så kontakta silva och skyll på dom! Eftersom din kompass inte funkar så springer du "vilse" i livet!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/15 :  13:06:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Du kanske blir som Zalve, hamnar 20 mil fel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/04/15 :  13:09:04  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
har du bytt ut spriten mot Ägglikör?

Fråga ungarna

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/15 :  22:22:43  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Kan du kolla så den visar rätt fortfarande????




Njaää, geggan är ganska tjockflytande så man får knacka på den för att den skall röra sig.

quote:
har du bytt ut spriten mot Ägglikör?


Skulle vara whisky då

Återkommer.
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/16 :  19:12:57  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Hur gammal är kompassen?

Har inte haft den lyxen att få äga en kompass som hållt ett halvår (många vurpor i skogen). Innehållets lukt påminner lite om klor.
Fotogen och olika oljor eller liknande kan användas med istället för sprit (så drick inte ). Det viktiga är att det är såpass trögflytande att nålen med lätthet kan snurra, men inte bete sig som Jojo

Så, det viktiga med mitt inlägg är... Hur gammal är den? Skulle gissa på att innehållet har blivit förorenat av något.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/16 :  19:51:57  Show Profile Send mace a Private Message
Den var cirka tre månader gammal.

Silva hade ingen aning men det är tre års garanti. Jag fick en ny i affären jag köpt den i här i Ängelholm. Hon skulle skicka tillbaka den till Silva.

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/16 :  20:21:56  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
En teori:
Innehållet har på något sätt reagerat med färgen från nålen pga att, som du skrivit, solen har legat på och värmt lite. antagligen så är det ett tillverkningsfel.
Kul att du fick en ny, jag fick alltd köpa nya
Du kan ju prova med att utsätta den nya för samma saker som du gjorde med den gamla.

Hoppas du får reda på orsaken varför det blev som det blev, men det är väl en önskan som inte kommer att slå in.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000