HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Anläggning till salu?Sålt/Reserverat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/04/09 :  15:19:28  Show Profile Send kris69 a Private Message
Detta har ni hört förr mina vänner men likafullt är det sant. Alla rader nedan smärtar mig och jag önskar att jag inte just nu med sur min skrev raderna nedan.

Jag funderar på att ge upp mitt lyssningsrum och skaffa en lite fysiskt mindre rigg. Förra sommaren byggde jag om vinden till hifistudio. Det blev dessvärre inte så lyckat.

Jag kommer att tillkalla en auktoriserad akustiker men har börjat fatta att det aldrig kommer att bli helt bra utan omfattande investeringar.Det skulle sannolikt kräva resurser som inte finns för tillfället.

Följande finns till försäljning men under vissa villkor. Varje prissättning fastställs i dialog med köparen. Ev byten kan förekomma men jag vet redan ungefär vad jag vill ha. Mina preferenser handlar i huvudsak om högtalare med hög känslighet och mindre rörstärkare, gärna jättedyra sådana. Ett riktigt bra riia med mc kan komma att beaktas för inbyte. Jag villa helt enkelt bara ha små saker som kan trolla med knäna.

Högtalare Silverline Grandeur mk2 med uppgraderat delningsfilter av Mr Yun himself. Svart pianolack i perfekt skick. Nypris 150k.Ca 1 år.Mint. Kan tom spela Kate Bush utan att dem essar i toppen.Reserverade
Octave v70 i silver. Nypris 39k. Ca 1 år gammal.Mint. Nya rör medföljer. Framtidens rörljud med upplösning, snabbhet och bas. Sväljer 6550, kt-88 och el-34 lika enkelt som att gå över gatan, med biasjustering utan att öppna chassit.Reserverad.

Octave black box. Ett extra tillköpt trafo som förvandlar v70 till ett bergatroll av styrka. Nypris 6k. ca 8 månader gammalt. Med detta så kan du i lugn och ro spela tunga laster med ett stimorol-leende. Det erbjuder svärta lugn och nästan vulkanisk kraft (nu överdrev jag lite, men bara lite:). Reserverad
Opera droplet. Knappt använd. Skyddsplasten sitter kvar på displayen och den har inte mera än 200 speltimmar. Nypris 22k.Mint.Reserverad.

Operas stativ till droplet-cd i marmor och borstad alu. Här snackar vi tungt. Nypris 10k?. Lika mint som mormors karameller. Sålt.
Äldre rack från Solid Tech med cykelslangar. Tre hyllplan. Fint skick men äldre. Nypris= typ ganska dyrt?.

Denna beskrivning av sakerna är avsiktligt diffus då jag förväntar mig att den som är intresserad känner till dessa saker ganska väl. Jag berättar gärna mer men skicka då ditt telenummer via pm så ringer jag upp.

Gillar du att tokpruta som hobby så var vänlig och låt bli att kontakta mig. Jag diskuterar gärna och mycket förutsatt att du är en presumtivt hugad spekulant. Jag har verkligen ingen brådska med detta så något "tjena mannen- komigen- snabb affär" är inte aktuellt. Inte heller byten mot husvagnar, barnvagnar eller stridsvagnar. Ty dessa saker har jag redan i min ägo.

Lyssning av sakerna kan ske hos välkänd forumperson i Limhamn i Malmö (hans objektiv är så skarpt att han kan fotografera näshåret på en mygga). Jag skickar gärna (utom högtalarna) men då skall affären vara avklarad och betald.

Skulle någon mot all förmodan vilja köpa alltihopa på ett bräde så utlovas gratis extra saker (tänk kablar och andra hifisnacks) utan merkostnad.

Kontakta mig för priser via mail klewerth@hotmail.com



" Vi borde prata mera om våra öron"

Edited by - kris69 on 2007/06/04 19:13:25

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/04/09 :  15:32:14  Show Profile Send kris69 a Private Message
Om ni uppfattar denna annons som märklig så är det helt ok för mig. Det bjuder jag gärna på. Min anläggning har vuxit till det den är idag under lång tid och under stor möda. Den motsvarar nästan exakt vad jag vill ha men det känns som att ha en Formula 1 bil i stadstrafik (dåligt rum). Man kan inte bara spegla sig i lacken, man vill ju gasa också. Dessvärre råder det hastighetsbegränsningar på min vind.

" Vi borde prata mera om våra öron"

Edited by - kris69 on 2007/04/11 08:00:24
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/04/09 :  16:04:28  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
quote:
välkänd forumperson i Limhamn


Detta är en farlig sak jag ställer upp på. Grandeur+Octave+Droplet = ++

Jag lider med Kris69 som oförhappandes har hamnat i denna situation med sitt rumsprojekt. Det är inte lätt att hifi-mässigt ta sig dit han är. Jag har försökt låta bli att förstå honom, men vid eftertanke är det kanske rätt beslut.








It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2007/04/09 20:39:26
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/09 :  17:30:04  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Inte heller byten mot husvagnar, barnvagnar eller stridsvagnar.
Underbar annons.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/04/09 :  18:14:23  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Alla rader nedan smärtar mig och jag önskar att jag inte just nu med sur min skrev raderna nedan.



Lider med dig.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/09 :  18:20:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det här är säljtråd killar ingen snacketråd.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/04/09 :  20:37:34  Show Profile Send kris69 a Private Message
Jag tar tacksamt emot frågor och tips men vi tar det via pm som Johan påvisar. Jag blir rörd och glad för alla som redan hört av sig. Tack.

Ps tack till meister Calle för bilderna.

Ni som är intresserade får gärna höra av er om tid för lyssning så att detta kan planeras i lite god tid. Tack.

" Vi borde prata mera om våra öron"

Edited by - kris69 on 2007/04/11 12:35:54
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2007/04/15 :  23:26:55  Show Profile Send Mikaell a Private Message
PM skickat.
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/04/16 :  11:26:33  Show Profile Send kris69 a Private Message
Det har du också

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000